Dlaczego w ostatnim czasie bukmacherzy tak często sponsorują sport?

Inne sporty, Dlaczego ostatnim czasie bukmacherzy często sponsorują sport - zdjęcie, fotografia
06/11/2018 09:36

Bukmacherzy należą do tych firm, które mogą zaoferować klubom sportowym wyjątkowo korzystne warunki współpracy na zasadzie sponsoringu.

Dlaczego w ostatnim czasie bukmacherzy tak często sponsorują sport?

Bukmacherzy należą do tych firm, które mogą zaoferować klubom sportowym wyjątkowo korzystne warunki współpracy na zasadzie sponsoringu. Dlatego na koszulkach wielu drużyn coraz częściej zobaczyć możemy logo legalnego bukmachera.

Zarówno w Polsce jak i na świecie firmy bukmacherskie należą do grona tych firm, które szczególnie często inwestują w sponsoring sportu. Mimo to w latach 2010-2016 ich nakłady na sport w naszym kraju były stosunkowo niewielkie, jednak sytuacja zmieniła się wraz z nowelizacją prawa i w 2017 r. nastał dobry czas na finansowanie rozgrywek i drużyn przez bukmacherów.

2010-2016 – kiepski okres dla sponsoringu sportu w Polsce

Sport to bardzo ważny „partner” dla firm bukmacherskich, które nie mogłyby bez niego istnieć. Podmioty organizujące zakłady bukmacherskie korzystają z rozgrywek sportowych do zarabiania pieniędzy i jednocześnie kierują swoją ofertę przede wszystkim do miłośników poszczególnych dyscyplin, którzy interesują się np. piłką nożną, koszykówką, hokejem, siatkówką czy tenisem. To właśnie fani sportu stanowią największą część graczy obstawiających wyniki w firmach bukmacherskich, czemu oczywiście nie można się dziwić.

Żeby zwiększyć liczbę graczy, a co za tym idzie – zyski, bukmacherzy dążą do tego, aby przebić się do fanów sportu ze swoim przekazem i utrwalić wizerunek firmy. Trudno o lepszy sposób na dotarcie do miłośników danej dyscypliny czy drużyny niż poprzez sponsorowanie ukochanego klubu albo ulubionych rozgrywek. Widząc logo firmy bukmacherskiej na koszulce drużyny, której się kibicuje, ławo zyskać do niej zaufanie i zacząć korzystać z jej usług. Badania pokazują, że sponsoring sportu jest pozytywnie odbierany przez kibiców i pomaga zwiększyć sprzedaż firmom angażującym się w taki sponsoring. Wiedzą o tym bukmacherzy, dlatego coraz częściej zostają partnerami klubów sportowych. Obecne uwarunkowania prawne temu sprzyjają, czego nie można było powiedzieć o okresie 2010-2016.

W latach 2010-2016 obowiązywała bowiem ustawa hazardowa z 2009 r., która okazała się nie być korzystna dla legalnych bukmacherów i tym samym nie zachęcała ich do wykładania pieniędzy na sponsoring sportu. Niskie nakłady na sponsorowanie drużyn i rozgrywek sportowych w tym okresie wynikały przede wszystkim z trudnej kondycji finansowej legalnych firm bukmacherskich, których przychody były niewielkie z powodu nieuczciwej konkurencji ze strony zagranicznych podmiotów bez licencji. W tej sytuacji trudno było myśleć o sponsorowaniu sportu.

Od 2017 r. jest znacznie lepiej

2017 r. był przełomowy dla całej branży bukmacherskiej ze względu na nowelizację przepisów, które ją regulują. W tym też roku weszły bowiem nowe przepisy prawa (od kwietnia i lipca), które bardzo wpłynęły na sytuację legalnych firm. W nowym prawie skupiono się na tym, aby w jak największym stopniu wyeliminować z branży nielegalne firmy oferujące usługi bez wymaganej w Polsce licencji i tym samym stanowiące nieuczciwą konkurencję dla legalnych firm. W poprzednim porządku prawnym wielu graczy miało wręcz problem z odróżnieniem bukmacherów działających zgodnie z prawem od tych nielegalnych, ale na szczęście już się to zmieniło. Oczywiście bukmacherzy, którym licencja w Polsce nie została wydana nie mogli sponsorować polskich klubów, a z kolei sytuacja tych legalnych nie była zbyt dobra i też nie kwapili się do takiej współpracy, a polski sport tylko na tym tracił.

Po wprowadzeniu nowych przepisów pozytywne zmiany można było zauważyć bardzo szybko, bowiem już w pierwszym roku obowiązywania nowych przepisów osiągnięto naprawdę zadowalające rezultaty w postaci znacznego zmniejszenia się szarej strefy (spadek odsetka z 90% do ok. 60%) i niemal dwukrotnego wzrostu obrotów legalnych firm bukmacherskich, do kwoty 3,3 mld zł.

Lepsza kondycja finansowa legalnych bukmacherów sprawiła, że powrócili do podstawowej dla siebie formy marketingu i pozyskiwania klientów, jaką jest sponsoring sportu. Efekt? Znaczny wzrost nakładów na sponsoring. Pamiętajmy, że przecież wszystkie nowe przepisy uzdrawiające rynek bukmacherski weszły w życie dopiero w kwietniu i częściowo lipcu 2017 r., a pomimo tego zmiany są już tak znaczące. Obecnie logo któregoś z legalnych bukmacherów można dostrzec już niemal na każdym meczu polskiej Ekstraklasy. Potencjał jest jednak jeszcze większy i w najbliższych latach przewidywać można znaczący wzrost nakładów firm bukmacherskich na sponsoring polskiego sportu. Oczywiście przewidywania uwzględniają dalszy rozwój legalnych firm, ponieważ obstawianie u bukmacherów, którzy nie otrzymali potrzebnego zezwolenia jest karalne, a więc coraz więcej graczy prawdopodobnie będzie korzystało z usług legalnych firm. Mimo wszystko grając u bukmacherów trzeba bardzo uważać, aby nie popaść w uzależnienie. Pamiętaj – hazard to nie zabawa.

 

Reklama

Dlaczego w ostatnim czasie bukmacherzy tak często sponsorują sport? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tulegnica.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

TUBON SP.Z. O.O. z siedzibą w LEGNICA 59-220, PLAC WOLNOŚCI 4

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"