:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
teraz -2°C

Koleje Dolnośląskie przyspieszają. Z Legnicy do Wrocławia w 37 minut!

Wydarzenia, Koleje Dolnośląskie przyspieszają Legnicy Wrocławia minut! - zdjęcie, fotografia
Paweł Jantura 29/11/2019 12:02

Od 15 grudnia, gdy wejdzie nowy rozkład jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich, skróci się czas podróży z Legnicy do Wrocławia i innych dolnośląskich miast. Marszałkowski przewoźnik uruchomi trze nowe regionalne ekspresy.

W nowym rozkładzie jazdy pojawią się pociągi: „Kaczawa”, „Bornit” i „Wyżykowski”. Ten pierwszy będzie najszybszym ekspresowym pociągiem relacji Wrocław-Zgorzelec. Trasę z Legnicy do Wrocławia pokona w 38 minut. „Kaczawa” ruszać będzie z wrocławskiego dworca głównego o godz. 18.17. W Legnicy zamelduje się już o godz. 18.55, Bolesławcu o godz. 20.48, a Zgorzelcu o godz. 19.52. Trasa powrotna: Zgorzelec 20.14 – Bolesławiec 20.48 – Legnica 21.11 - Wrocław Główny 21.47. Jak będą jeździć pozostałe dwa ekspresy regionalne?

Ekspres "Wyżykowski": Wrocław Główny 17.39 – Legnica 18.18 (czas przejazdu 39 minut) – Lubin 18.33 (54 min) – Głogów 19.01 (82 min). Powrót: Głogów 17.36 – Lubin 18.03 – Legnica 18.18 – Wrocław Główny 19.00.

Ekspres "Bornit": Lubin 16.43 - Legnica 17.03 – Wrocław 17.40 (czas przejazdu z Legnicy do Wrocławia to 37 minut). Dziś najszybszy pociąg pokonuje tę trasę w 62 minuty. Z Wrocławia (wyjazd o 14.24) „Bornit” będzie kursował jako pociąg przyspieszony z czasem przejazdu do Legnicy 42 minuty, a do Lubina 63 minuty. Dziś najszybszy pociąg pokonuje tę trasę w 62 minuty.

- Takie czasy przejazdu będą możliwe dlatego, że pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Obecnie osiągają prędkość maksymalną 130 km/h, bo na tyle pozwalają przepisy – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

- Rozporządzenie ministra infrastruktury zmieniło zasady dot. maszynistów. Zgodnie z nim by pociąg mógł przekroczyć prędkość 130 km/h, musi prowadzić go dwuosobowa drużyna trakcyjna, tj. dwóch maszynistów bądź maszynista i uczeń-maszynista. Dotąd musiało to być dwóch pełnoprawnych maszynistów, co wobec braku odpowiedniej ich liczby, stanowiło dla nas problem – wyjaśnia rzecznik marszałkowskiego przewoźnika.

FOT. KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE

Koleje Dolnośląskie przyspieszają. Z Legnicy do Wrocławia w 37 minut! komentarze opinie

  • gość 2019-11-29 13:23:42

    czyli nadal nie działa system ECTS , który kosztował dziesiątki mln zł, a miał zapewniac jazde 160/h przy jednym maszyniście.

  • gość 2019-11-29 14:41:46

    Działa, tylko KD nie jest zainteresowane wyposażeniem swoich pojazdów w ten system. Nie jest, bo to kosztuje więcej niż maszynista. Maszynistów za to brakuje.

  • gość 2019-11-29 17:19:35

    a jak ceny biletów przy tym będą kosztować

  • gość 2019-11-30 11:06:47

    Jak nie wiesz to nie pisz głupot..pojazdy KD są wyposażone i przystosowane do jazdy w tym systemie...tylko system się nie sprawdza..




  • Jan - niezalogowany 2019-12-01 11:22:53

    Krótszy czas przejazdu weźmie się z likwidacji postojow za Wrocławiem. Żadne osiągnięcie tylko pogorszenie oferty dla tych mieszkańców.

  • KD - niezalogowany 2019-12-01 14:31:58

    45WE którymi jeżdżą KD są wyposażone w pełni kompatybilny system ERTMS/ ETSC Lv2 ale go nie używają ze względu na nadal źle skonfigurowany soft po stronie PLK.

  • gość 2019-12-02 12:39:25

    A ja tam moim pasatem w tedeiku sam pomykam stoszejśdziesiont i wincyj bez tego drugiego pomocnika obok

  • gość 2019-12-03 10:20:22

    No właśnie, nie wszystkie pociągi na magistrali E30 to 45WE. KD nie licząc 11 pojazdów nie ma tego systemu po swojej stronie. 40 pojazdów nie ma, 11 ma niedziałający.

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama