Reklama

Dobry wynik legnickiej edukacji wśród miast z problemami gospodarczymi

Legnica zajęła wysoką 9. lokatę w kategorii miast powyżej 100 tys. mieszkańców o słabej kondycji gospodarczej, czyli charakteryzującymi się wyższym od średniej krajowej bezrobociem i niższymi dochodami. W ogólnym zastawieniu nasze miasto uplanowało się na 1703 miejscu pośród 2473 sklasyfikowanych samorządów.

Ranking dotyczący miast przyjaznych edukacji przygotował specjalistyczny magazyn „Wspólnota”.

- Edukacja na najlepszym poziomie nie zawsze oznacza najwyższe wyniki na egzaminach zewnętrznych, bowiem szkoły i samorządy pracują z uczniami o różnym potencjale i borykają się z odmiennymi wyzwaniami. Bierzemy to pod uwagę i dzięki naszej metodologii możemy wskazać miejsca o wysokiej jakości nauczania. Miejsca, gdzie wysiłek szkół, nauczycieli i samorządów jest większy i przynosi lepsze efekty. „Miejsca sprzyjające edukacji” to ranking, który wskazuje samorządy, gdzie edukacja jest na najwyższym poziomie i gdzie samorząd lokalny dokłada wszelkich starań, żeby uczniowie od najmłodszych lat mogli korzystać z najwyższej jakości kształcenia – informują autorzy opracowania z magazynu „Wspólnota”.

W rankingu brano pod uwagę takie czynniki jak: „dobry start” (m .in. dostępność edukacji, w tym przedszkoli, egzaminy zewnętrzne dla najmłodszych), „nierówności” (poziom ogólny wiedzy uczniów w gminie), „postęp” (rozwój uczniów) i wyniki (czyli egzaminy). W rankingu zwyciężyła gmina Podkowa Leśna (podwarszawska miejscowość), ostanie 2473. miejsce zajął Starogard Gdański. Legnica uplasowała się ex aequo z Długosiodłem na 1703 pozycji.

Oprócz ogólnego rankingu jakości edukacji, redakcja opracowała rożne analizy stanu oświaty w oparciu o poszczególne kryteria jak np. miast powyżej 100 tys. mieszkańców z wyższym niż średnie bezrobociem i niższymi niż przeciętne dochodami. Tu Legnica zajęła 9. miejsce, co świadczy, że pomimo trudności gospodarczych nasze miasto stara się inwestować i wpierać edukację. W tej kategorii wyraźnie zwyciężył leżący południowo-wschodniej Polsce Rzeszów.

- Samorządy w Polsce działają w różnych uwarunkowaniach. Zupełnie inna jest struktura dochodów i zadania miast niż w gminach wiejskich. Inne są też wyzwania edukacyjne na wsi i w mieście. Pod uwagę bierzemy więc wiele czynników i uwarunkowań – wyjaśniają autorzy raportu.

Oprócz wspominanych czynników i dotacji rozpatrywano w rankingu m.in. aktywny udział szkół w programach edukacyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych, wzbogacających nie tylko bazę dydaktyczną, ale przede wszystkim spektrum możliwości rozwoju uczniów i nauczycieli. Edukacyjną i  wychowawczą rolę szkół w postaci dodatkowych zajęć rozwijające zarówno pasje i zainteresowania uczniów, jak i te wyrównujące szanse edukacyjne dzieci z trudnościami. Przyglądano się także temu, jak gminy wspierają działalność placówek oświatowych pozwalając na wyzwolenie w dyrektorach, a  w  konsekwencji nauczycielach, uczniach i ich rodzicach, poczucia sprawczości, zaangażowania, kreatywności i tworzenie środowiska otwartego na nowe inicjatywy, innowacje i łamanie schematów.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do