
Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że znajomość przynajmniej jednego języka obcego jest kluczowa, jeżeli się marzy o znalezieniu dobrze płatnej i satysfakcjonującej pracy w międzynarodowej korporacji.
Najpopularniejszy z nich – język angielski – wymaga nabycia umiejętności nie tylko prowadzenia konwersacji, ale również przygotowywania wypowiedzi pisemnych. Najczęściej podczas pracy z osobami z zagranicy, wymienia się z nimi wiadomości e-mail. Dlatego też w niniejszym artykule przedstawimy, jak napisać wiadomość elektroniczną w języku angielskim. Podamy również parę przykładowych sformułowań i zwrotów, żeby pokazać, jak to robić w praktyce. Mamy nadzieję, że niniejszy poradnik chociaż trochę pomoże w nauce języka obcego!
Rozpoczęcie wiadomości - wstęp
Przygotowując wiadomość w języku angielskim – podobnie jak w polskim – rozpocząć należy od wstępu, w którym znajduje się bezpośredni zwrot do adresata i wyjaśnienie powodu wystosowania maila. W przypadku pisania do znajomego, można użyć zwrotu: „Dear Adam”. W przypadku z kolei wiadomości o charakterze sformalizowanym, trzeba użyć: „Dear Sir/Madam” lub – jeżeli znamy adresata z nazwiska – „Dear Mr Smith”. Następnie koniecznym jest wyjaśnienie powodu, dla którego piszemy wiadomość. Można użyć zwrotu: „I am writing with regards to…”, co oznacza: „Piszę w związku z…”. W przypadku, gdy chcemy o coś zapytać, można napisać: „I am writing to enquire about” – „Piszę, aby zapytać o”. Warto w tym miejscu wtrącić, że na platformie BUKI można szybko i łatwo znaleźć odpowiedniego i doświadczonego korepetytora języka angielskiego, który w oka mgnieniu pomoże opanować pisanie maila na mistrzowskim poziomie!
Rozwinięcie wiadomości
Jest to trzon maila – najważniejsza jego część, w której musimy przedstawić właściwą część wiadomości. Rozwinięcie może zawierać dosłownie wszystko – zarówno pytanie o jakąś okoliczność („Could You please let us know if…”), przekazanie informacji („We would like to inform You, that…”), czy też prośba o przysługę („I wanted to ask You for a favor”). Pamiętać należy jedynie, że w wiadomości formalnej, użyć trzeba języka formalnego, a więc nie można stosować skrótów typu I’d, I’m i tym podobnych. Inaczej jest w mailu do kolegi – tam można użyć praktycznie każdej konstrukcji językowej bez ograniczeń i jakichkolwiek wymagań gramatycznych.
Zakończenie
Zakończenie wiadomości elektronicznej w języku angielskim jest podobne jak w Polsce. Zazwyczaj zawiera jedno zdanie grzecznościowe, przykładowo: „Z niecierpliwością czekam na odpowiedź”. W angielskim mailu można napisać: „I look forward to hearing from You” („Czekam na odpowiedź od Państwa”) lub „Do not hestitate to contact me” („Proszę nie wahaj się ze mną skontaktować”). W wiadomości nieformalnej można użyć zwrotu: „Please write soon”. W celu zakończenia wiadomości, w jeżeli jest formalna, przed złożeniem podpisu trzeba dodać: „Yours faithfully” („z poważaniem”) lub „Yours sincerely”. Oba zwroty znaczą dokładnie to samo, jednak pierwszy stosowany jest, gdy na początku zwróciliśmy się do adresata po imieniu lub z wykorzystaniem jego nazwiska, natomiast drugi, gdy użyliśmy konstrukcji „Dear Sir/Madam”.
Pisanie wiadomości e-mail nie jest szczególnie skomplikowane i trudne. Tak naprawdę najważniejszym jest nauczenie się podstawowych zwrotów i konstrukcji, ponieważ samo rozwinięcie nie jest ciężkie do napisania. Mamy wielką nadzieję, że niniejszy miniporadnik pomoże nabyć podstawy pisania maili po angielsku!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie