
W Warszawie na Stadionie Narodowym odbyło się seminarium, którego organizatorem był KGHM. Mówiono o możliwościach handlowych i inwestycyjnych dla polskich firm na terenie Chile.
W Warszawie na Stadionie Narodowym odbyło się seminarium, którego organizatorem był KGHM. Mówiono o możliwościach handlowych i inwestycyjnych dla polskich firm na terenie Chile.
Organizatorem Polsko-Chilijskiego Seminarium Inwestycyjnego był KGHM Polska Miedź S.A. Współorganizatorami i patronami honorowymi Seminarium byli ProChile – instytucja podległa Ministerstwu Spraw Zagranicznych Chile, odpowiedzialna za promowanie eksportu towarów i usług oraz zachęcanie do inwestycji i turystyki w Chile – a także Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej. – Cieszę się, że wśród polskich przedsiębiorców rośnie zainteresowanie chilijskim rynkiem. To szczególnie istotne w kontekście realizowanych przez KGHM projektów inwestycyjnych. Stanowią one nowy rozdział w gospodarczych relacjach między Polską a Chile i otwierają przed polskimi podmiotami szerokie możliwości rozwoju. Chcemy dzielić się z firmami i instytucjami badawczymi zdobytą wiedzą tak, aby ułatwić im rozwój poprzez międzynarodową ekspansję i konsekwentne zdobywanie nowych rynków – powiedział na powitanie Herbert Wirth, prezes KGHM.
Szczegółowe informacje o sposobach realizowania zamówień dla międzynarodowych projektów i przykłady polskich dostawców przedstawił Marek Bednarz, dyrektor naczelny Centralnego Biura Zakupów KGHM. Podczas seminarium wystąpili także Zdzisław Gawlik, sekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa, oraz Katarzyna Kacperczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Prelekcje na temat wyzwań w rozwoju inwestycji i wymiany handlowej między Polską a Chile wygłosili Alfredo García Castelblanco, ambasador Chile w Polsce, oraz Aleksandra Piątkowska, ambasador Polski w Chile. – Od kilku lat możemy obserwować dynamiczny wzrost inwestycji zagranicznych na chilijskim rynku. Ich suma wyniosła w zeszłym roku ponad 20 mld USD, natomiast w pierwszym kwartale 2014 roku – ponad 7 mld USD. Ten wynik robi wrażenie, ale potencjał gospodarczy naszego kraju na pewno zachęci jeszcze wielu inwestorów – powiedział
Chile słynie z ogromnych bogactw naturalnych, które czynią ten kraj producentem i eksporterem światowej klasy. Geograficzna specyfika kraju, który rozciąga się przez prawie wszystkie strefy klimatyczne, daje niespotykane gdzie indziej możliwości uprawy, hodowli i połowów. Obecnie Chile plasuje się na 17. miejscu na świecie pod względem eksportu produktów spożywczych, z perspektywą wejścia do czołowej dziesiątki w ciągu najbliższych lat. Chile to niekwestionowany lider światowego eksportu wina, świeżych, mrożonych i suszonych owoców, produktów mleczarskich i mięsa, a także ryb i owoców morza.
inf/fot. KGHM
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie