
Prezydent Legnicy przygotował na wrześniową sesję raport o wynikach finansowych i działalności komunalnych spółek w 2021 r. Co się z niego dowiadujemy? Wszystkie miejskie spółki miniony rok zakończyły z dodatnim wynikiem finansowym. Nawet Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Pompowane budżetowymi dotacjami legnickie MPK od dawna boryka się z trudną sytuacją finansową. I choć do osiągnięcia płynności finansowej jeszcze daleko, to warto zauważyć, że miejski przewoźnik 2021 rok zakończył z niewielkim, ale zawsze, zyskiem w wysokości 150 tys. zł. Wpływ na taki stan rzeczy miała większa sprzedaż biletów. W porównaniu do 2020 r. MPK sprzedało ich 30 proc. więcej. Godne odnotowania jest, że po raz ostatni legnicki przewoźnik na plusie był w … 2016 roku!
Na plusie 2021 r. zakończyły też pozostałe spółki, których 100-proc. właścicielem jest miasto. Legnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji już nie może się pochwalić takimi wynikami finansowymi, jak w latach ubiegłych (w 2020 r. zysk wyniósł ponad 1,2 mln zł), ale dalej jest na plusie – 668,8 tys. zł. Zysk netto nie cieszącego się ostatnio dobrą prasą Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej wyniósł 578,6 tys. zł netto, natomiast Strefy Aktywności Gospodarczej 414,1 tys. zł.
Największym pracodawcą wśród miejskich spółek niezmiennie jest LPWiK. W „wodociągach” na koniec 2021 r. pracował 268 osób. Średnie zatrudnienie w LPGK wyniosło 246 etatów. W MPK na etatach pracowało 207 osób, a w SAG 10.
Gdzie się najlepiej zarabia? W LPWiK, gdzie średnia pensja kształtowała się w 2021 r. na poziomie 6136 zł. Średnia pensja w MPK to 4863 zł, w LPGK 4744 zł, a w SAG 5274 zł.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Podajcie medianę pensji, a nie średnią.
gościu co pisze nie nadaje się na redaktora , stale myli fakty, nazwy i daty. Proponuję się dokształcić a potem pisać. Gratuluję portalowi takiego dziennikarza :)))))
MPK nie jest pompowane dotacjami, tylko finansowane z budżetu za jazdę od kilometra. To z definicji socjal a nie karuzela która ma na siebie zarabiać. Inaczej nie byłoby autobusu o 5 czy 23 dla kilku osób. A musi być bo te tłumy o 14 albo wyjeżdżają do pracy o 5 albo z niej wracają o 23. Bez nich też do reszty stanęlibyśmy w korkach.
Kiedy zakończy się remont tramwaju w MPK ?
MPK na finansowym plusie autobusy to szroty non stop się psujące awaria goni awarie nie kupują nowych pojazdów to są na plusie a neoplany po 2 mln km
Niech te 25 letnie autobusy Neoplany z ruchu wycofaja bo tym strach jeździć całe się trzęsą okna przeciekaja
Daj pieniądze w takim razie na nowe autobusy bo Pan krzakowski nie potrafi ich znaleźć