
Dworcowy tunel zostanie przedłużony tak, by umożliwiał wygodne przejście z ul. Ścinawskiej w stronę centrum miasta -pisze wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak w odpowiedzi na petycję złożoną przez Bartłomieja Rodaka i Bartłomieja Niebudka (KWW Legnica Od Nowa). Pismo zawiera zapowiedź drugiego etapu prac na stacji Legnica.
Obecny pierwszy etap powinien się zakończyć do 30 kwietnia. Zakres prac obejmował m.in. rewitalizację zabytkowej hali peronowej i głównego przejścia na perony na odcinku od wejścia na peron nr 2 do końca tunelu, przebudowę peronów nr 3 i 4, montaż nowych instalacji oświetleniowej, teletechnicznej, sanitarnej, wodociągowej, itd. W ramach pierwszego etau zostaną uruchomione także windy przy peronach 2, 3, 4 i 5.
Bartłomiej Rodak, kandydat na prezydenta Legnicy, i Bartłomiej Niebudek, kandydat na legnickiego radnego, apelowali do ministra, by w ramach prowadzonego remontu połączył tzw. "zatorze" z resztą miasta poprzez przedłużenie tunelu pod dworcem do ul. Ścinawskiej. Piotr Malepszak, że w ramach pierwszego etapu nie ma takiego zadania. Jednocześnie wskazuje, że drugi etap, owszem, zakłada połączenie ul. Ścinawskiej z parkingiem Kolei Dolnośląskich poprzez przedłużenie tzw. "tunelu północnego".
Ponadto w drugim etapie nastąpi m.in. przebudowa (podniesienie) peronów nr 1, 2 i 5, wydłużenie peronów nr 3 i 4, zabudowa dźwigu osobowego na peron nr 1, przebudowa głównego przejścia pasażerskiego, itd.
Szczegóły poniżej.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie