
Dziś, tj. 31 lipca, otwarto i oddano do użytku ostatni na Dolnym Śląsku fragment drogi ekspresowe S3 - 16 kilometrowy odcinek pomiędzy Bolkowem i Kamienną Górą.
Cała S3 na terenie Dolnego Śląska będzie miała 135 km długości. Otwarty dziś fragment znacznie przyspieszy podróż m.in do Czech. S3 zaczyna się przy granicy z województwem lubuskim i biegnie w okolicach Głogowa, Polkowic, Lubina, Legnicy (tu przecina się z autostradą A4), Jawora, Bolkowa, Kamiennej Góry i biegnie aż do granicy Polski w Lubawce. W przyszłości połączy się z czeską autostradą D11.
Wybudowanie nowego fragmentu trasy było największą inwestycją drogową w regionie. Dzisiejsze otwarcie było zwieńczeniem tego przedsięwzięcia i od teraz kierowcy mogą już podróżować nową, nowoczesną dwujezdniową drogą ekspresowa o długości 16 km. Każda jezdnia ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny, ale kluczowymi elementami są dwa dwunawowe tunele. Jeden z nich, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, o długości ok. 2300 m to obecnie najdłuższy drążony w skale pozamiejski tunel w Polsce.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, tunel ten jest w pełni wyposażony w system wentylacji, oświetlenia, monitoringu, wideodetekcji, nagłośnienia i komunikacji radiowej. Posiada także instalację wykrywania i sygnalizacji pożaru, jak również cały szereg zautomatyzowanych systemów mających zapewnić kierowcom zarówno bezpieczeństwo, jak i odpowiedni komfort podróżowania.
Bardzo ważnym elementem wyposażenia tunelu jest oświetlenie, które wykonano w technologii LED. Oprawy oświetlenia wjazdowego dostosowują się automatycznie do natężenia oświetlenia słonecznego na zewnątrz. Dzięki temu kierowca nie doznaje szoku spowodowanego nagłą zmianą natężenia światła, a jego wzrok stopniowo przyzwyczaja się do oświetlenia wewnątrz.
— To jeden z ostatnich elementów układanki na drodze do powstania nowoczesnego szlaku komunikacyjnego wzdłuż zachodniej granicy Polski, który połączy Bałtyk i porty w Świnoujściu i Szczecinie, poprzez Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę i Legnicę z pograniczem polsko-czeskim. Ułatwi prowadzenie międzynarodowego transportu drogowego na południe Europy, poprawi warunki jazdy i bezpieczeństwa ruchu poprzez wyeliminowanie zagrożeń związanych z użytkowaniem okolicznych pól i posesji. My swoją robotę wykonaliśmy. Czekamy teraz na naszych braci Czechów. Chcielibyśmy, aby kontynuacja tej drogi miała miejsce po stronie czeskiej — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Unijne dofinansowanie tej inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniosło ok. 928 mln zł.
Poniższa mapa pochodzi ze strony inwestycji: https://s3-bolkow-kamiennagora.pl/index.html
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie