Reklama

Plan dla browaru ucieszy dewelopera, zmartwi kierowców

Radni uchwalili kontrowersyjny plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru dawnego browaru (rejon ul. św. Piotra i Młynarskiej) w Legnicy. Na jego postawie spółka Rank Progress będzie mogła wybudować tu swój kompleks mieszkaniowo-usługowy bez zapewnienia nawet jednego miejsca parkingowego na mieszkanie. Po realizacji inwestycji pogłębi się problem z parkowaniem w centrum miasta.

To plan, który poróżnił Piotra Niemca z prezydentem Legnicy Maciejem Kupajem, wcześniej klubowych kolegów. Jako radny Piotr Niemiec walczył o zwiększenie wymaganej liczby miejsc parkingowych na terenie browaru - i przegrał. Miesiąc temu skapitulował, złożył mandat radnego. Dziś na sesji nikt nie podjął po nim pałeczki. Radni bez żadnej dyskusji zagłosowali za uchwaleniem planu.

Plan ułatwi deweloperowi zagospodarowanie działki z pozostałościami po legnickim browarze. Rośnie szansa, że w perspektywie kilku lat szpecąca centrum ruina zostanie odbudowana jako część efektownego kompleksu mieszkalno-usługowego. To bez wątpienia pozytyw.

Dzisiejsza decyzja Rady Miejskiej Legnicy ma też ciemniejszą stronę, na co od wielu miesięcy uczulał Piotr Niemiec. W planie zapisano współczynnik 0,85 miejsca postojowego na jedno mieszkanie, a to oznacza, że realizacja inwestycji znacząco pogorszy warunki parkowania w centrum miasta. Zgodnie z przyjętym współczynnikiem przy 200 planowanych mieszkaniach deweloper musi zapewnić na swoim terenie tylko 170 miejsc parkingowych.

Więc ile aut będzie parkować poza browarem, na zatłoczonych i bez tego ulicach Młynarskiej, św. Piotra, Zielonej, Wjazdowej  itd.? Aby to policzyć, Piotr Niemiec sprawdził dane Głównego Urzędu Statystycznego. Według GUS, statystyczna legnicka rodzina ma ponad półtora samochodu. Zatem wraz z mieszkańcami osiedla Rank Progress do centrum "wprowadzą się" łącznie 334 samochody. Aż 144 z nich będą musiały "poszukać" dla siebie miejsca postojowego poza obszarem browaru.

Aby zaparkować tyle aut jedno obok drugiego potrzeba 360 metrów bieżących drogi (przy parkowaniu prostopadle do jezdni) lub 860 metrów drogi (przy parkowaniu równolegle do jezdni). To utrudni kierowcom znalezienie wolnego miejsca postojowego w promieniu kilkuset metrów od browaru.   

Gdy w sierpniu 2024 roku Piotr Niemiec oficjalnie zgłosił swe zastrzeżenia do planu, w ratuszu odrzucono jego uwagi. "Zaproponowany w projekcie planu wskaźnik miejsc parkingowych opiera się z jednej strony, na obecnych wymaganiach planu miejscowego, z drugiej zaś strony na analogicznych rozwiązaniach pochodzących z innych miast w Polsce. Wartość wskaźnika odzwierciedla możliwości przestrzenne obszaru objętego obszarem opracowania planu miejscowego oraz obecne tendencje w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przejawiające się także w innych politykach miasta" - wyjaśniają urzędnicy. Jako uzasadnienie współczynnika 0,85 miejsca postojowego na mieszkanie pada też argument o zrównoważonym transporcie. Ograniczanie liczby miejsc parkingowych w ścisłym centrum wraz z rozszerzaniem granic strefy płatnego parkowania ma - w zamierzeniach - prowadzić do dużej rotacji na miejscach postojowych oraz skłaniać mieszkańców do częstszego wybierania autobusu komunikacji miejskiej jako środka transportu.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 28/10/2024 19:12
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2024-10-28 19:44:40

    Co drugi lokal w rynku Legnicy stoi zamknięty...Legnica to biznesowo i towarzysko upadłe miasto.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2024-10-28 20:54:10

    Samochodoza wiecznie żywa w Polsce. Dlaczego to miasto ma się martwić i specjalnie bawić się w uchwały bo sobie ludzie kupują PRYWATNE samochody? To jest PROBLEM WŁAŚCICIELI że kupią sobie mieszkanie bez miejsca parkingowego / z za małą ilością miejsc parkingowych. Rozumiem, że teraz niektórzy chcą zablokować całą budowę i aby ten browar szpecił centrum przez kolejne 30 lat bo jakaś rodzinka co tam będzie mieszkać MUSI MIEĆ zapewnione miejsce dla ich PRYWATNEGO SAMOCHODU? Jak kupią mieszkanie bez miejsca to ich problem i niech sobie szukają miejsca nie wiadomo gdzie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Klaus - niezalogowany 2024-10-28 23:29:24

    Jesteś tak samo walnięty w łeb jak ci legniccy radni razem z tym prezydentem który dopiero rozpoczął kadencję a już zaczyna robić jak poprzednik.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    GIENEK - niezalogowany 2024-10-28 22:19:21

    Redaktor Kanikowski leje krokodyle łzy nad planem, który pogarsza warunki życia obecnie mieszkających w centrum Legnicy. Ani słowem nie wspomniał, że taki plan forsował na siłę prezydent Kupaj. Mimo to pisze usprawiedliwienie prezydentowi powołując się na opinię tajemniczych urzędników. Daremnie. Nie jest tajemnicą, ze po pacyfikacji radnego Niemca i rozstaniu się z merytorycznie myślącymi dyrektorami, nikt w ratuszu nie zrobi gestu ani nie powie słowa bez wiedzy i zgody prezydenta Kupaja. Mam wrażenie, że forsowane rozwiązane planistyczne są wyjątkowe korzystne dla deweloperów. W tym zakresie prezydent Kupaj przejął pałeczkę od prezydenta Krzakowskiego i podąża dokładnie tą samą drogą. Ma o tyle łatwiej, że podporządkował sobie radnych Platformy Obywatelskiej, a rzetelnego radnego Niemca spacyfikował i wyprowadził z rady miejskiej. Rada miejska stała się teatrzykiem marionetek, gdzie na sygnał manipulo łapki idą w górę. Stąd mamy wysyp planów zagospodarowania, bo deweloperzy zamarli na wiosnę w oczekiwaniu na wynik wyborów. Teraz ruszają pełną parą. Zielone światło zapalone.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bolek - niezalogowany 2024-10-28 22:23:12

    Zlikwidować linie autobusowe i autobusy. Spółka MPK jest i tak nierentowna, trzeba do niej dopłacać. Ludzie powinni jeździć samochodami, taksówkami, itp. Transport prywatny wygrywa jakością i komfortem w przeciwieństwie do zbiorkomu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • TRAFIONY ZATOPIONY - niezalogowany 2024-10-29 13:44:51

    TW felicjan mamy cię ,bo ty bogaty za PZPR wiemy coś robił

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cx - niezalogowany 2024-10-28 22:47:07

    Jak mieszkańcy za pchają samochodami miasto to wieśniaki nie będą przyjeżdżać

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Dżesika - niezalogowany 2024-10-29 08:54:58

    Wieśniaki i tak przyjadą, zajmą miejsca parkingowe mieszkańców. To już nie uniknione. Za około 4 lata czyli jakoś 2 lata po zakończeniu inwestycji, kiedy wszystkie mieszkania już będą sprzedane - problem miejsc parkingowych w centrum będzie już w pełni rozwinięty.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obywatel F. - niezalogowany 2024-10-29 08:51:24

    GÓWNAJ JESTEŚ SŁABY!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • TYLKO TCHÓRZ - niezalogowany 2024-10-29 13:48:44

    PRAWDA...OJ będzie bolało tego kamienicznika od mieszkań, będzie bolało. NIEPRAWOŚĆ nie popłaca. KARMA WRACA KARMA NIGDY NIE ZAPOMINA ADRESU pupaju

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2024-10-29 10:40:53

    Dobrze radny Niemiec zwracał uwagę ale nie, Kupaj wie lepiej... Po podwyżce za śmieci kolejny wpis w historię prezydenta Legnicy: niezapewnienie miejsc parkingowych

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ona - niezalogowany 2024-10-29 12:10:23

    Wiśniaki nie będą wjeżdżać, bo wprowadzić trzeba wyższe opłaty dla tych którzy nie płacą podatków w mieście. Wolę, żeby miejsce parkingowe zajmował ktoś kto przynajmniej podatek od nieruchomości (mieszkania) będzie płacić, DLE i tp. niech nauczą się korzystać z komunikacji publicznej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gosciu - niezalogowany 2024-10-29 13:57:56

    A aj mam teorię, że wszyscy z DLE to wynieśli się z kupadziury bo maja łeb na karku i teraz tylko dojeżdżają do pracy gdyż transportu publicznego jak nie było tak nie ma. Bez tych z łbem na karku to cała Legnica będzie jak jeden wielki ośrodek pomocy społecznej. Było napisane że budynek szkoły "spożywczo gastronomicznej" neoprezydent przekształci na hotel dla uchodźców - pierwszy krok aby w tym rejonie zapanował chaos.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Paweł - niezalogowany 2024-10-29 13:36:12

    Czyżby jak dawniej. Nic się nie zmienia inwestorzy i deweloperzy mają więcej do powiedzenia na sesjach rady niż społeczeństwo. Wiadomo mogą sypnąć "komu trzeba"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Szczery - niezalogowany 2024-10-29 13:52:14

    PoPis wiecznie żywy.Tak to jest jak się głosuje na partię a nie na człowieka. Już na starcie Kupaj nie dotrzymał słowa wyborczego dotyczącego opłat za śmierć. Zajmował sie pierdołami jak nazwa ronda przy placu a teraz kolejne udogodnienia ;) Nowość jest remont kina Chyba chce dokonać Krzakiwskiekgo ktory wtopił 30 mil na Centrum Witelona

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Legniczanin - niezalogowany 2024-10-29 17:25:28

    Problem z parkowaniem nie tylko w centrum. Remont Al. Rzeczypospolitej- nikt z "wielkich" tego miasta nie pomyślał o kierowcach i nie zaplanował parkingów.Praktycznie na całej długości ulicy brak miejsc dla aut.Samochody stoją na bocznych ulicach Ogrodowa,Słoneczna,Staszica itd a i tam utrudnia się życie kierowcom- zakazy parkowania, zwężanie ulic np. Słoneczna od strony Rzeczypospolitej. Chyba nie tak miało być.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do