
Prezydent Legnicy zaprezentował dziennikarzom pierwszy miód wyprodukowany w miejskich pasiekach, który ma służyć m .in. do promocji Legnicy. Podczas konferencji przedstawił także nową politykę ekologiczną, która wiąże się z ograniczeniem koszenia terenów zielonych i powstawaniu łąk miejskich.
- Miejskie pasieki sprawdzają się lepiej od wiejskich. Są bardziej wydajne, a pochodzący z nich miód jest lepszej jakości. Stężenie metali jest porównywalne, lecz zawiera mniej pestycydów i chemii, której używają rolnicy. Legnica ma też dużo lip i roślin miododajnych – tłumaczył pszczelarz Paweł Rafałko.
- Miód jest naszym nowym regionalnym produktem, którego będziemy używać do promocji miasta m.in. obdarowując nim naszych gości – deklarował Tadeusz Krzakowski.
Jak tłumaczyli miejscy urzędnicy, pszczoły wykonują również bardzo ważną pracę zapylając tereny zielone w mieście.
- W ramach ekopolityki miasta ograniczymy także koszenie trenów zielonych i będziemy tworzyć w przestrzeni miejskiej łąki kwietne, które są m. in. bardzo potrzebne dla funkcjonowania owadów. Koszenie traw negatywnie wpływa także na kondycje gleby, szczególnie w takim upalnym czasie – wyjaśniała Henryka Zdziech, ogrodnik miejski.
- Łąki nie będą tworzone w najbardziej reprezentatywnych miejscach w Legnicy aby nie psuły ich walorów estetycznych - zapewniał Tadeusz Krzakowski.
Legnicki miód trafi do sprzedaży 1 września podczas święta działkowców i pszczelarzy.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie