Reklama

Wałęsa pyta o kolej dużych prędkości z Legnicy. Jest nadzieja?

Poseł Jarosław Wałęsa przekonuje do modernizacji trasy kolejowej Legnica - Włoszczowa Północ, by mogły po niej kursować pociągi rozwijające prędkość do 200 kilometrów na godzinę. Znacznie skróciłoby to podróż w kierunku Warszawy czy Krakowa. W planach ministerstwa infrastruktury nie ma takiej inwestycji. Ale...

Dziś najszybsze połączenie kolejowe z Legnicy do Warszawy ma ponad 4 godziny. Po dostosowaniu trasy Legnica - Wrocław - Opole - Częstochowa -Włoszczczowa Północ do prędkości 200 km/h taka podróż skróciłaby się o połowę. "Modernizacja przyczyniłaby się do zwiększenia liczby pasażerów i przyniosłaby większe zyski m.in. dla narodowego kolejowego przewoźnika, jakim jest PKP Intercity" - pisze gdański poseł Jarosław Wałęsa (KO) w interpelacji adresowanej do ministra infrastruktury. 

Wałęsie odpisał wiceminister Piotr Malepszak: "Uprzejmie informuję, że PKP PLK S.A będąca zarówno zarządcą infrastruktury, jak również realizatorem inwestycji, nie posiada planów modernizacji linii kolejowej 275, 132, 144 oraz 61 na odcinku Legnica - Wrocław - Opole - Częstochowa - Włoszczowa Północ w celu dostosowania tego odcinka do prędkości 200 km/h. Z uwagi na powyższe, w spółce nie były wykonywane analizy korzyści ekonomicznych oraz społecznych związanych z podniesieniem prędkości na ww. odcinku". 

Z treści odpowiedzi wynika, że do 2030 roku trasa pomiędzy stacjami Legnica a Włoszczowa Północ będzie wyposażona w system ETCS poziom 2, czyli najnowocześniejszy system sterowania ruchem pociągów. Nie jest to równoznaczne z podniesieniem prędkości pociągów do 200 km/h. Piotr Malepszak informuje, że konieczne byłoby również dostosowanie infrastruktury technicznej dla podsystemów „droga kolejowa” oraz „energia”. "Dopiero wówczas na danych odcinkach linii kolejowych można zabudować system ETCS powalający na bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h" - wyjaśnia wiceminister infrastruktury. 

Ale - dodaje Piotr Malepszak -  szybkie połączenie kolejowe między Wrocławiem a Warszawą ma zapewniać budowana przez spółkę CPK linia kolei dużych prędkości, prowadzona w nowym trasowaniu zgodnie z tzw. koncepcją „Y”.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 11/03/2025 09:39
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    TW - niezalogowany 2025-03-11 10:24:43

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lalek - niezalogowany 2025-03-11 13:05:46

    A co robi dla legnicy wasza tak zwana posłanka Witek ja wiem Ale nie wiem czy wy wiecie bo wam wyprali im mózgi ona jedynie może na lewo kogoś umieścić w szpitalu tak aby mieć opiekę państwową a nie prywatną

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Fred - niezalogowany 2025-03-11 17:00:49

    Pitolisz Lalek jak władza sowiecka w minionych czasach. Kiedy Amerykanie wytykali komunistom więzienie milionów ludzi w obozach pracy na Syberii, to Sowieci im odpowiadali - a u Was murzynów biją na ulicy.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KKK - niezalogowany 2025-03-12 16:07:48

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do