Reklama

Co z remontami dróg wojewódzkich? Idzie nowe

Marszałek Dolnego Śląska Paweł Gancarz ogłosił, że Dolnośląska Służba Dróg i Kolei odchodzi od łatania dziur w drogach wojewódzkich i remontów krótkich odcinków. Inwestycji będzie mniej, za to duże. W ciągu trzech lat modernizacją ma zostać objętych około 150 kilometrów.

- Chcemy odejść od remontów cząstkowych, żeby infastruktura drogowa poprawiała się w szybszym tempie - mówi Paweł Gancarz, marszałek województwa. 

Program "Dolny Śląsk na dobrej drodze" będzie kosztował 225 mln zł. Jego realizacja potrwa trzy lata.  Teren województwa został podzielony na 9 obszarów, każdy obejmujący po 2-3 powiaty. Na każdy z obszarów przypada pula 25 mln zł. W każdym za te pieniądze ma zostać wykonana jedna duża inwestycja drogowa, diametralnie poprawiająca komfort podróży. 

Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „Powiat polkowicki Powiat głogowski Powiat Podział nα dziewięć obszarów Powiat milicki trzebnicki Powiat Powiat olesławiecki Powiat tzgorzelecki Powiat lubański Powiat kamiennogórski Powiat wałbrzyski świdnicki Powiatwroclawski Powiat wroclawski Powiat Powiatoławski oławski Powiat strzeliński Powiat gőrowski Powiat wołowski Powiatklodzki Powiat kłodzki Powlatzqbkowickl zabkowicki Powiat dzierżoniowski Powiat jaworski Powiat średzki Powiat egnicki Powiat lwówecki Powiat karkonoski Powiat Powiatzlotoryjski ae”

Na początek program będzie realizowany w trzech obszarach, m.in. w obszarze obejmującym powiatu lubiński, polkowicki i głogowski. 

Jak tłumaczył podczas konferencji prasowej Mateusz Masłowski, dyrektor DSDiK, dotychczasowa praktyka polegająca na ogłaszaniu kilkudziesięciu małych postepowań na krótkie odcinki wymagała dużego zaangażowania administracji przy przygotowaniu przetargów. Program "Dolny Śląsk na dobrej drodze" pozwala zaoszczędzić i czas, i pieniądze. W przetargach uzyskano cenę o 43 proc. niższą od zakładanej, co pozwala zrobić o 43 procent więcej niż planowano.

Drogi mają być remontowane w dwóch standardach. W podstawowym będą polegać na sfrezowaniu zniszczonej nawierzchni i położeniu nowej. na trasach tranzytowych sfrezowany destrukt asfaltowy ma być wykorzystywany do wzmocnienia podbudowy. Zakłada się, że efekt będzie się utrzymywał przez co najmniej 10 lat.

Więcej szczegółów wkrótce.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 10/07/2025 11:02
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2025-07-09 11:41:46

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do