Reklama

KGHM Polska Miedź i morska energetyka wiatrowa w Polsce

Ministrowie, przedstawiciele biznesu i samorządów dla czystej energii – w Ministerstwie Klimatu i Środowiska podpisane zostało Porozumienie sektorowe na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. KGHM jest jednym z sygnatariuszy prestiżowego dokumentu. W uroczystości podpisania porozumienia uczestniczył Andrzej Kensbok, wiceprezes zarządu KGHM ds. finansowych.

– Morska energetyka wiatrowa w naszym kraju otwiera przed nami wiele możliwości. KGHM chce być liderem transformacji energetycznej i już planuje projekty związane z właśnie energetyką wiatrową, wykorzystaniem wodoru czy technologiami SMR. Porozumienie daje nam dodatkowy impuls do działania i zwiększy konkurencyjność polskiej gospodarki – powiedział Andrzej Kensbok.

Porozumienie zakłada, że sygnatariusze dokumentu będą ściśle współpracować w zakresie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Uznają tę technologię za ekonomicznie konkurencyjną, która stanowić będzie kluczowy element transformacji gospodarczej Polski. Nowe inwestycje w ramach umowy stworzą miejsca pracy, będą wspierać krajowych i lokalnych przedsiębiorców z branży produkcyjnej czy usługowej.

KGHM podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu przedstawił swoje plany biznesowe związane z transformacją i „czystą energią”. Prezes miedziowego giganta Marcin Chludziński zapowiedział m.in. że do 2030 roku firma będzie mieć 50 proc. energii z własnych źródeł. Wszystko dzięki działaniom związanym z małymi reaktorami jądrowymi czy energetyką wiatrową.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do