
Zakończyła się rozbudowa bazy technicznej Kolei Dolnośląskich przy ul. Pątnowskiej w Legnicy. W hali za 65 mln zł spółka będzie myć, serwisować i regenerować swój tabor. Generalnym wykonawcą inwestycji była Alstal Grupa Budowlana z Bydgoszczy.
Nowy dwukondygnacyjny budynek został dostawiony do już istniejącej hali serwisowej. Składa się z trzech części. Najwięcej miejsca zajmuje część serwisowa, z trzema torami rewizyjnymi o długości 120 metrów każdy, co pozwoli jednocześnie robić przeglądy trzech pociągów. Obok powstała myjnia automatyczna o powierzchni pond 1000 m2 i długości ok. 120 metrów z pomieszczeniami biurowo-socjalnymi na piętrze. Trzeci element projektu to pomieszczenia techniczne i magazynowe, gdzie mieści się m.in. tokarka podtorowa do regeneracji profili kół jezdnych i tarcz hamulcowych z nowoczesnym laserem wychwytującym nierówności powierzchni.
Przystępując do rozbudowy zaplecza technicznego, Koleje Dolnośląskie tłumaczyły, że to konieczność, bo spółka się rozwija, powiększa swój tabor o kilkadziesiąt pojazdów.
- To duży projekt, który ma olbrzymie znaczenie dla inwestora i wszystkich pasażerów Kolei Dolnośląskich - potwierdza Robert Zawadzki, kierownik budowy z firmy Alstal Grupa Budowlana. -Sporym utrudnieniem w realizacji tej inwestycji był fakt, że tuż obok znajdowały się czynne tory kolejowe oraz zakład i hala serwisowa. Wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z wysokimi standardami BHP, za co serdecznie dziękuję całemu zespołowi i wszystkim podwykonawcom.
Na dachu hali zamontowano panele fotowoltaiczne oraz urządzenia wentylacji i klimatyzacji. Wokół obiektu, na powierzchni ponad 22 000 m2, powstały bocznice kolejowe, utwardzone place manewrowe, parkingi i tereny zielone. Powierzchnia całkowita wybudowanego budynku wynosi 6598,33 m2, a kubatura aż 67105 m3. Na terenie inwestycji powstała także wiata magazynowa wysokiego składowania, stacja paliw ze zbiornikami podziemnymi dla tankowania pojazdów spalinowych oraz dwa stanowiska odfekalniania. Oba budynki posadowione są na palach żelbetowych. Obiekt wyposażony jest w nowoczesną technologię odciągu spalin, dwie suwnice oraz stanowisko laserowego pomiaru kół. W ramach infrastruktury podziemnej wykonano zbiorniki retencyjne o pojemności 200 m3 oraz podziemne zbiorniki p.poż i technologii myjni. W ramach infrastruktury zewnętrznej wykonano trakcję kolejową, ściany oporowe.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
i tak dobrze placą na warsztacie, że te hale ruszyć nie mogą
Ostatnio kilka razy, o różnych porach, jechałem pociągiem KD na trasie Legica-Lubin i Legnica-Jawor. Jeden pociąg jechał płynnie i cicho, a inny - podskakiwał jak za dawnych czasów. Skoro te pociągi są nowe (tak wyglądają), to skąd ta różnica?
Cześć kochani. Mam na imię Monika, i nie jestem tutaj bez powodu. Jestem miłą kobietą po przejściach, i moje potrzeby coraz częściej biorą nade mną górę. Jestem tutaj, ponieważ chciałabym poznać tutaj Pana z podobnym problemem, dla którego seks nie jest tematem tabu. Jestem zadbaną, pełną energii dziewczyną, szukam kogoś w wieku od 18 do 50 lat. Wymagam oczywiście dyskrecji. Kontakt jak i moje zdjęcia możesz zobaczyć na moim profilu: http://realnepanie.pl/monika89
Ta hala stała tam od ponad 20 lat. Jak imponująco? Według Was oni te halę postawili z dnia na dzień? Tak to opisujecie.