Reklama

Linia Legnica-Chocianów. Czy było warto?

Według danych przedstawionych przez spółkę Koleje Dolnośląskie, w pierwszych 7 miesiącach funkcjonowania połączeń na linii kolejowej Legnica -Chocianów (11 grudnia 2022 - 30 czerwca 2023) z pociągów skorzystało 73 462 pasażerów. To dużo czy mało?

Na trasie Legnica - Chocianów kursuje dziennie 8 par pociągów, zatem w omawianym okresie odbyło się ok. 3,2 tys. kursów ze, średnio, 23 osobami na pokładzie. To niewiele, ale dla zarządu Dolnego Śląska kwestia rentowności linii nie jest tak istotna jak walka z wykluczeniem komunikacyjnym. Zwracali na to uwagę kontrolerzy Najwyższej Izby Kontroli w raporcie opublikowanym na początku ubiegłego roku (TUTAJ LINK)

Rewitalizacja nieczynnych odcinków linii kolejowych, dzięki której można było puścić pociągi trasą Legnica - Chojnów - Rokitki - Chocianów kosztowała spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 24,5 mln zł. 

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2023-11-06 10:40:25

    Niech KD pochwali się jak tam frekwencja z nowego przystanku legnica strefa, ile osób korzysta, jak przyjaźnie ułożony jest grafik połączeń, jak atrakcyjne są ceny biletów na trasie dworzec główny - strefa. Rodak, czekamy na info

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Prrrrt - niezalogowany 2023-11-06 13:25:32

    Kluczowe są mijanki i skomunikowania w Jaworzynie. Nie da się tego kosmetycznie przesunąć aby pasowało pod LSSE

    • Zgłoś wpis
  • NN - niezalogowany 2023-11-06 15:09:48

    To nie KD odpowiada za budowę przystanków :) poza tym brak chodników wokół tez mocno daje się we znaki dojeżdżającym do pracy. Musza wrócić na gniewomierska i iść wzdłuż drogi

    • Zgłoś wpis
  • Kaitek - niezalogowany 2023-11-08 15:58:55

    Kiedyś były 2 tory do Jaworzyny przed 1945 tylko nasi I ruscy pozwolili na ich likwidację dodam że pocjag jeździł w centrum Strzegomja było połączenie do Bolkowa i Malczyc z Jawora i to nasi rządzący przywiezieni w teczkach do prowadzili do upadku Dolnego Śląska większość to byli ludzie z Łodzi pochodzenia żydowskiego jednego dobrze znałem

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wanda - niezalogowany 2023-11-06 10:42:28

    Dlaczego KD nie starało się o przystanek legnica szpital na trasie Wrocław legnica ? W kunicach powstanie a komu to potrzebne w Legnicy ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • POLAK - niezalogowany 2023-11-06 15:33:11

    bo stamtad masz niedaleko do wszpitala!

    • Zgłoś wpis
  • lolek - niezalogowany 2023-11-06 17:38:33

    Starało się, i to bardzo. Ale po co sprawdzić?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ble - niezalogowany 2023-11-06 10:44:53

    23 osoby to frekwencja na busa

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • IwanGelik - niezalogowany 2023-11-06 14:45:58

    nie chcą jeździć bo z monitora cały czas ten wąsaty przemawia.... nie da się tego oglądać

    • Zgłoś wpis
  • Danuta - niezalogowany 2023-11-07 18:40:55

    Tylko busa z Legnicy do Chocianowa nie ma.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Witek - niezalogowany 2023-11-06 13:33:30

    Cały PiS!!! Postaw się, a zastaw się! Było zorganizować dobrze działającą komunikację autobusową, a nie puszczać pociągi, które wożą powietrze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • IwanGelik - niezalogowany 2023-11-06 14:47:29

    wąsaty nie jest pisior, on z bezpartyjnych samorządowców, i nie chodzi o to by ludzie tym jeździli, tylko o lans na otwarciu, a potem neverending promotion w monitorach pokładowych

    • Zgłoś wpis
  • Gość - niezalogowany 2023-11-10 15:50:59

    Jeżdżę dosyć często i powietrza jakoś nie widzę

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin Artur Kunat - niezalogowany 2023-11-06 14:37:51

    Mimo wszystko uważam, iż przywracanie połączeń kolejowych w województwie dolnośląskim jest zasadne, albowiem przeciw działanie wykluczeniu komunikacyjnemu jest ważniejsze niż koszty, Koleje Dolnośląskie S.A. zarabiają na tyle dużo na innych liniach, iż mogą dopłacać do linii drugorzędnych. W gminie Chocianów mieszka 12 469 mieszkańców, którzy potrzebują mieć dostępność komunikacyjną z tak dużym ośrodkiem miejskim, jakim jest Legnica. Przypominam, iż mieszkańcy Chocianowa bardzo oczekiwali tego połączenia, zaś w następnych latach będzie ona przedłużona do Przemkowa, co spowoduje o wzrost o kolejne 7 834 osoby, które przestaną być wykluczone komunikacyjne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • jot - niezalogowany 2023-11-06 14:53:25

    Słusznie,popieram! Koleje zawsze były i być powinny.Każdy ma prawo dotrzeć tam ,gdzie chce dojechać.Nie wszyscy to kierowcy prywatnych samochodów ... i to z różnych powodów.... Na całym świecie /może tego nie wiecie/ ludzie podróżują kolejami i jest to ok,wiec nie widzę powodu,aby u nas było inaczej.

    • Zgłoś wpis
  • PUZIO STANISLAW - niezalogowany 2023-11-07 14:00:26

    CIESZE SIE ,ZE JEST POLACZENIE PKP CHOCIANOW-LEGNICA ....PROFESJONALNE ZARZADZANIE FINANSAMI JEST SKUTECZNE NA DOFINANSOWANIACH KURSOW MALO DOCHODOWYCH " ...A CHODZI O WYKLUCZENIE ...SAMOCHODY DO LAMUSA ....KORKI ...PARKINGI ITD....KULTURA ( !!!! ) JAZDY ......

    • Zgłoś wpis
  • Jurek - niezalogowany 2023-11-07 22:20:35

    Do każdego połączenia się dopłaca. Koleje nie są i nie będą rentowne. Jeśli jest linia i PLK chce ją remontować - to nieźle. Z drugiej strony województwo poprzejmowało linie, które wiadomo, że będą miały niskie obłożenie, a jeśli to głównie w wakacje. Z tego powodu pociągi KD tam jeździć nie będą i bardzo dobrze.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    PO - niezalogowany 2023-11-06 15:35:12

    trasa niedawno otworzona ! ludzie sie musza dowiedziec i przywyczaic! a latem bedzie brakowało miejsc do rokitek!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Stefeh - niezalogowany 2023-11-11 13:37:04

    Chyba nie

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ARTUR - niezalogowany 2023-11-06 15:53:43

    kolej pasażerska nigdy nie jest rentowna - spełnia funkcję społeczną. Rentowność na kolei powinna być w przewozach towarowych cargo, ale KD takich usług nie świadczy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wandzia - niezalogowany 2023-11-07 07:37:41

    Dokładnie tak, ale matoły nie rozumieją. Dla nich istnieją tylko dwa słowa: likwidacja i prywatyzacja.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-11-06 21:44:02

    Poczekajcie, tak samo będzie w Złotoryi przy likwidacji przystanków w Kozowie i Wilczycach, albo jeszcze gorzej...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin Artur Kunat - niezalogowany 2023-11-07 18:23:12

    Artur, to nie do końca prawda, gdyż Koleje Dolnośląskie, jako jedyna spółka wojewódzka, powstała od podstaw generuje zyski. Nasze województwo jest wzorem dla innych regionów Europy jak dobrze zrobić kolej regionalną, która jest podstawą połączeń pierwszo planowych, tych najbardziej potrzebnych. Ale właśnie jej winna przyświecać idea docierania do małych miast. Przypomnę tylko, iż w woj. dolnośląskim 18, 4 % ludności mieszka w miastach małych do 20 tys. mieszkańców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kamil - niezalogowany 2023-11-07 21:35:21

    Zamiast milionów na rewitalizację trzeba było inwestować w komunikację autobusową skomunikowaną ze stacją kolejową w Legnicy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin Artur Kunat - niezalogowany 2023-11-08 05:55:10

    Kolej jest szybsza i bardziej ekologiczna od autobusów, a ponadto nasze województwo ma 1 776 km czynnych linii kolejowych, co daje nam trzecie miejsce w kraju po wielkopolskim (1 881 km) i śląskim (1 872 km). Szkoda tegoż potencjału nie wykorzystać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kai54 - niezalogowany 2023-11-08 15:50:54

    I jeszcze trzeba podać że dwa kierunki są nie obsługiwane Złotoryja i Prochowice a w latach 70i 80 masę ludzi jeździło tymi linjami kolejowymi pamiętam bo pracowałem jako maszynista pkp

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2023-11-08 08:51:04

    Pewnie, że warto było☝️Gdyby tak podchodzić do każdej rewitalizacji czy modernizacji z pkt widzenia ekonomicznego to w ogóle nie ma to sensu, bo wydając na takie działania setki milionów zł plus późniejsze koszty utrzymania nigdy przecież się to nie zwróci. Takie artykuły jak ten nie mają sens.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grzegorz - niezalogowany 2023-11-08 20:13:24

    Ja uwielbiam kd jeżdżę często uwielbiam pociągi kd jest wielkie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do