Reklama

One lubią być na gazie, czyli o autach stworzonych do jazdy na LPG

W ciężkich czasach przybywa zwolenników taniej jazdy. Taką niewątpliwie gwarantuje posiadanie instalacji gazowej. Trzeba jednak uważać, by za taką oszczędność nie zapłacić podwójnie. Mowa o kosztach serwisowych, które spadną na Was za sprawą niewiedzy. Warto więc upewnić się, że Wasze wymarzone auto będzie dobrze tolerowało gaz. [ARTYKUŁ PARTNERSKI]

Z LPG nie lubią się silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny- takie modyfikacje wciąż sprawiają mechanikom problemy, podobnie jak samochody od azjatyckich producentów. Co wybrać, aby na pełnym gazie i za małe pieniądze przemierzać kolejne trasy? Spróbujemy Wam podpowiedzieć!

Starszy to prostszy i lepszy

Poszukiwania idealnego egzemplarza, który „dobrze znosi gaz” powinniśmy rozpocząć, oglądając samochody używane Łomża. To modele na tyle proste, że nie generują problemów zarówno przy montażu instalacji, jak i samym użytkowaniu. Warto również rozprawić się z mitami. Rynek pojazdów, które są w kręgu naszych zainteresowań nie ogranicza się do tych przestarzałych. Coraz częściej można upolować perełki z nowoczesnym, niekiedy fabrycznym LPG. Kupno takiego auta niewątpliwie daje pewność, że posiada ono odpowiednią instalację zamontowaną w profesjonalny sposób. Nawet najlepsze części nie będą działały sprawnie jeśli za ich instalowanie zabierze się ktoś bez koniecznej wiedzy i doświadczenia. Wybierajcie sprawdzonych fachowców. W samochodach z LPG najczęściej o fuszerce świadczą problemy z kulturą pracy silnika. Jeśli przypadkowo gaśnie, szarpie albo w kabinie wyczuwalny jest zapach gazu to możecie podejrzewać, że coś poszło nie tak.

Te modele sprawdzą się najlepiej

Audi A4 z silnikiem 1.8 Turbo

Ten silnik ma spore zasoby mocy i jest podatny na tuning, a w opinii większości mechaników bez zarzutu spisuje się „na gazie”, oczywiście pod warunkiem doboru instalacji dobrze współpracującej z silnikami turbodoładowanymi. Przed zakupem warto jednak sprawdzić skład spalin i ciśnienie sprężania.

BMW serii 3

Wysokoprężne „trójki” cieszą się dużym zainteresowaniem, a te wyposażone w instalację gazową mają największe wzięcie. Zauważalne dla portfela oszczędności na LPG przyniesie BMW z 4-cylindrowym silnikiem. Warto jednak rozejrzeć się i sięgnąć po auta używane z polskimi instalacjami, które nie przejechały „na gazie” więcej niż 50 tys. km. Pamiętajcie o sprawdzeniu wpisu w dowodzie rejestracyjnym i zapytajcie o dokumentację instalacji.

Fiat Punto III i Bravo II

Do jazdy na gazie śmiało możecie wybierać te modele. W 8-zaworowych wersjach przeważnie zastosowano starsze instalacje mieszalnikowe, w 16V – sekwencyjny wtrysk LPG. Na korzyść mocniejszej odmiany przemawia hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego, dzięki czemu w zasadzie nie wymaga obsługi, a samo zamontowanie instalacji nie wpływa na osiągi.

Fiat Panda II

W nich także można bez obaw zamontować LPG do dwóch najpopularniejszych silników benzynowych. Fiat oferował nawet auta z fabryczną instalacją. Radzimy poszukać jednak Pand z nowocześniejszymi instalacjami z niezawodnym wtryskiem LPG. Z pewnością sporo ofert znajdziecie na stronie tanieautka.pl Miejski Fiat realnie spali ok. 7-8 l LPG na każde 100 kilometrów. Niestety, musimy się pogodzić z brakiem bagażnika, bo butla zajmuje miejsce koła zapasowego.

 

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do