
Aleksandra Krzeszewska, radna Koalicji Obywatelskiej, zwróciła się do prezydenta Legnicy z wnioskiem o zwiększenie liczby przystanków autobusowych „na żądanie”.
W swojej interpelacji do prezydenta Tadeusza Krzakowskiego, radna podkreśla, że coraz popularniejsze w polskich miastach rozwiązanie sprowadzające się do zwiększenia liczby przystanków „na żądanie”, wpłynie na ograniczenie emisji CO2.
- To rozwiązanie nie tylko zwiększy komfort podróżujących, skracając czas ewentualnych pustych przystanków podczas podróży komunikacją miejską, ale i będzie miało pozytywny wpływ z ekologicznych względów poprawy jakości środowiska naturalnego, poprzez ograniczenie emisji spalin i generalnej poprawy płynności ruchu ulicznego – pisze radna Aleksandra Krzeszewska.
Radna KO zwraca też uwagę na aspekt finansowy, co w kiepskiej sytuacji ekonomicznej miejskiego przewoźnika, nie jest bez znaczenia.
CZYTAJ TAKŻE:
- Dodatkowym aspektem, który należałoby wziąć pod uwagę, jest oszczędność finansowa dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, wynikająca z braku konieczności wznawiania jazdy po zatrzymaniu się przy pustym przystanku. Przy wprowadzaniu takiej inicjatywy miasta w Polsce przeciwdziałając wykluczeniom, zobowiązały kierowców do każdorazowego zatrzymania pojazdu przy przystanku, na którym znajdowałyby się osoby z niepełnosprawnością, które nie mogłyby zasygnalizować chęci skorzystania z komunikacji zbiorowej – czytamy w interpelacji.
Prezydent jeszcze nie ustosunkował się do propozycji opozycyjnej radnej.
Zdjęcie: Przystanek MPK na ul. Wrocławskiej w Legnicy. Fot. Dawid Stefanik
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Racja, że nie zatrzymywanie autobusy i jego ponowne rozpędzanie to czysta ekologia, ale czy pomijanie przystanków nie wpłynie znacząco na przyspieszenie kursów. Od opóźnionego autobusu gorszy jest taki, który już odjechał kiedy my przyszliśmy na czas.
I tak będzie. Skrócenie czasu przejazdu również będzie miał wpływ gdy na każdym tym przystanku jednak będą oczekiwać pasażerowie. No chyba,że przewoźnik zwiększy czas wyrównawczy na pętli. Często autobus przejeżdża przez pętlę gdy łapie opóźnienie.
$$$$$$$$$$$$ MEMENTO $$$$$$$$$$$$ We wrześniu 2020r. rada miejska przyjęła nową taryfę podwyżek cen biletów MPK. To nie wszystko! Wyraziła też zgodę na likwidację darmowych przejazdów dla uczniów i osób, które ukończyły 65 lat. Przypomnę jak w tej sprawie głosowali radni. Za zaproponowaną przez prezydenta Tadeusza Krzakowskiego podwyżką i likwidacją nieodpłatnej komunikacji miejskiej MPK zagłosowało 10 radnych: Ignacy Bochenek, Wojciech Cichoń, Ewa Czeszejko-Sochacka, Elżbieta Dybek, Marek Filipek, Ryszard Kempa, Grażyna Pichla, Bogumiła Słomczyńska, Joanna Śliwińska Łokaj, Piotr Żabicki, przeciwko było 8 radnych. 3 wstrzymało się od głosu. Zwycięstwo w tym ważnym głosowaniu gospodarz miasta zawdzięcza Joannie Śliwińskiej-Łokaj (PiS), która poparła jego pomysł, a także Krystynie Barcik i Janowi Szynalskiemu (Koalicja Obywatelska) oraz Andrzejowi Lorencowi (PiS), którzy wstrzymali się od głosu. *213 078 zł zarobił w 2020 roku Zdzisław Bakinowski, szef miejskiego przewoźnika MPK Zródło: tuleg nica.pl, lca.pl
Zmien repertuar bo to już nudne się robi
Bardzo dobrze, że ktoś przypomina jak radni głosują w sprawach mieszkańców, trzeba patrzeć im na ręce i pamiętać na wyborach kogo pogonić !
Brawo Pani Aleksandro ! Tylko czy rządzący "beton" to zrozumie ? Najlepiej jak co roku dokładać kolejne miliony do działalności Mpk i już . Kto by tam się martwił o zużycie paliwa , spaliny czy to najgorsze o którym mało kto wie - pył z okładzin ciernych hamulców ... Są miasta w Polsce i w Europie ( Kołobrzeg , Madryt ) gdzie WSZYSTKIE przystanki są na żądanie i tam to funkcjonuje .U nas ekologia to tylko frazes pod publiczkę ...Silniki autobusów mają kilkaset KM i najwięcej paliwa zużywają przy ruszaniu z miejsca postoju. A paliwo drogie i ciekaw jestem do ilu milionów dojdzie dotacja do Mpk w przyszłym roku . Na razie to tylko 12 000 000 zł .....
Masz zle informacje co do dotacji
Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. Krzeszowska warta tyle co Jantura. Zróbcie coś aby autobusy nie stały w korkach. Autobusy w 50% są niskoemisyjne Euro V i VI oraz Hybrydy które odzyskują energię podczas hamowania, a ruszając z przystanku są napędzane sinikiem elektrycznym. Baba do garów a nie .....!
Panie ćwierć inteligencie wiesz że gdzieś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. Myślisz że hybrydy odzyskują na tyle energii z hamowania że mają ją za każdym razem przy ruszaniu na każdym przystanku, baterie ładowane są głównie z silnika spalinowego. Otwieranie drzwi co chwile też przyczynia się do zwiększonego zużycia energii porzez klimatyzację która ponownie żeby schłodzić zwiększa obciążenie silnika. Ta nisko emisyjność jest nieraz tylko na papierze lub po spełnieniu określonych warunków, szczególnie jak wypala się dpf to napewno masz ekologie.
typowy śmieć, który gardzi kobietami, które mają własne zdanie. jak jesteś taki męski to idź pracuj, a nie się prujesz do kobiet na internecie, łechtając swoje ego
RADA DLA LEGNICY I LEGNICZAN - pinokio putler MUSI ODEJŚĆ Z LEGNICY/jak balcerowicz/ TU WYSPA/węży/Legnica - pinokio-putler IDI NA H.J...jak odejdzie putler NASTANIE W LEGNICY DOBROBYT - A AUTOBUSY BĘDĄ DARMOWE W JAK WIELU MIASTACH W POLSCE /EKOLOGIA/ A pracownicy URZĘDU MIASTA szczególnie tzw WADZA będzie do pracy przyjeżdżać rowerami / jak w wielu miastach Europy/ EKOLOGIA .....putler pinokio MUSI ODEJŚĆ Z LEGNICY - jego kierunek to jego pryncypał z rasiji UUUUUURRRRRRRRRAAAAAAAA
Gdzie ty widziałeś korki 10 min to jest Korek . A starzy ludzie jeździli tylko po sklepach mimo to Że mają Te sklepy koło siebie
RADA DLA pinokio-putlera w Legnicy POCZCIWOŚĆ PRAWDY SIĘ NIE LĘKA ☆ panimajesz putler-pinokio tu wyspa węży z Legnicy tawariszcz IDI NA H.J
Witam, ale w niektórych komentarzach jest toksik. Mieszkałem kilka lat w Londynie, mieście bez porównania większym, bardziej zatłoczonym i zakorkowanym - to dla wcześniejszych komentarzy. Moje spostrzeżenia, WSZYSTKIE przystanki są na żądanie (oprócz kilku w samym centrum), autobusy mimo korków jeżdżą planowo według rozkładu jazdy (jeżeli jest przed czasem , to wyłącza silnik i czeka kilka minut i dalej rusza). Wsiada się tylko (przeważnie w 90 %) tylko przez przednie drzwi i od razu albo się kupuje bilet u kierowcy (mega rzadkość) lub bilet jest na karcie magnetycznej (którą się doładowuje w wieli punkach lun przez neta ) i przykłada się do czytnika i przesuwa się na tył autobusu. Kierowca jest od razu kontrolerem biletów, ponieważ jeżeli ktoś ominie czytnik lub nie kupi biletu to nie ruszy z miejsca, i po 3 krotnym wezwaniu do zapłaty wzywa policję (nie wychodzi z kabiny , i zazwyczaj pasażerowie wypraszają delikwenta który robi problemy).
To pewnie hybryda i sama gaśnie. Autobusu z silnikiem diesla nie gasisz na parę minut. Zwłaszcza po długim kursie. Załatwisz w ten sposób turbinę.
U nas ludzie oduczyli się kultury i mi.n. zasady, że najpierw się wychodzi, a potem dopiero wchodzi. Jakby były 1 drzwi otwarte to te wszystkie babcie i gówniarzeria by się tłukły o to kto ma pierwszy wejść i nikt by juz nie wyszedł.
Polsce zanim policja by przyjechała delikwent Zdemolował by autobus I może Jeszcze by kogoś zabił albo ciężko zranił . A potem broniłby się Że jest patriotom I należy Pis Ziobrystów lub konfederacji
Przepraszam ale nie dodałem że i owszem wchodzi się tylko przednimi drzwiami, ale wychodzi się tylumi, lubtylmi,i i środkowymi.
W sumie to propozycja jest bardzo ciekawa tylko musi być dobrze dopracowana aby wilk był syty, a i owcą cała.