
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązała z firmą Fewaterm umowę na remont dworca kolejowego w Legnicy. Wiadomo już, że prace nie zostaną zakończone do listopada 2022 r.
- Brak dostatecznego zaangażowania wykonawcy w przebudowę na stacji Legnica, brak realizacji inwestycji zgodnie z założonym harmonogramem, brak reakcji wykonawcy na upomnienia ze strony inwestora, powtarzające się problemy wykonawcy z wypłatami dla podwykonawców doprowadziły do zdecydowanej reakcji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 30 czerwca b.r. PLK rozwiązały umowę z wykonawcą – poinformowało biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP PLK – zarządca legnickiego dworca zapowiada rozpisanie nowego przetargu. Remont dokończy więc inna firma. Wg zapewnień kolejowej spółki dworzec ma być gotowy w 2023 r.
Przetarg na remont hali peronowej i dworcowego tunelu rozstrzygnięty został wiosną 2018 r. Zwycięzca przetargu, podkarpacka firma Fewaterm ruszyła jednak z pracami dopiero w połowie 2019 r.
Tymczasem, zgodnie z przetargową dokumentacją remont legnickiego dworca miał się zakończyć w grudniu 2019 r. Potem termin został przesunięty na luty 2020 r., a następnie na listopad 2022 r. Były już generalny wykonawca – Fewaterm miał ogromne problemy z płatnościami dla podwykonawców. Jeden z nich podał go do sądu, żeby odzyskać blisko 1 mln zł.
Wartość inwestycji to 30 mln zł. Zakres prac obejmuje budowę m.in. czterech windy dla osób niepełnosprawnych, z których korzystać będą mogli również pasażerowie z dużym bagażem, przebudowę perony oraz tunelu i schodów. Legnicki dworzec ma też zyskać nową wiatę nad peronami, system dynamicznej informacji pasażerskiej z elektronicznymi tablicami informacyjnymi, monitoring na peronach i w tunelu oraz nowe oświetlenie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Długo przyszło czekać na właściwy krok ze strony PLK. Zbyt długo...