Reklama

W pociągach Kolei Dolnośląskich testowano nowoczesny system sterowania

12/02/2019 12:11

W pociągach Kolei Dolnośląskich testowany był system ECTS. Daje on możliwość prowadzenia pociągu przez jednego maszynistę i zachowania prędkości powyżej 130 km/h. System zatrzyma także pociąg w razie niebezpieczeństwa.

ICTS to Europejski Systemu Sterowania Pociągiem. Do tej pory tylko składy PKP Intercity korzystały z tego rozwiązania na centralnej magistrali kolejowej. 7 lutego odbyły się próbne przejazdy pociągów Kolei Dolnośląskich. Zdaniem przewoźnika może to przynieść tylko korzyści.

- Dzięki ETCS maszynista jest pod stałym nadzorem, system automatycznie zatrzyma pociąg, kiedy ten nie zareaguje w porę na sygnały z zewnątrz. Pociągi przystosowane do użytkowania ETCS mogą jechać z prędkością od 130 do 160 km na godzinę z jednym maszynistą, a nie, jak w przypadku braku systemu, obowiązkowo z dwoma - mówi wiceprezes Kolei Dolnośląskich Wojciech Zdanowski.

Główne elementy systemu znajdują się w infrastrukturze kolejowej. Komputer sterujący, czyli punktowe urządzenia przekazujące informacje z toru bezpośrednio do kabiny maszynisty. Dodatkowo urządzenie przetwarza sygnał z torów. Na liniach Legnica - Węgliniec i Legnica - Wrocław Opole zainstalowano poziom 2. systemu ETCS. Między Legnicą i Opolem system już sprawuje się znakomicie.

- ETCS to przyszłość całego transportu kolejowego. Póki co fabrycznie przystosowane do korzystania z systemu są nasze pociągi typu Impuls, ale z czasem zamierzamy zmodernizować pod tym kątem cały nasz tabor - zaznacza prezes marszałkowskiego przewoźnika Damian Stawikowski.

Z wdrożenia systemu wynikają korzyści finansowe, bo skład będzie obsługiwał tylko jeden maszynista. Pociąg będzie jechał z większą prędkością, co jeszcze bardziej skróci czas podróży.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2019-02-13 08:14:47

    Pierwsze zdanie w artykule i już błąd... (nie lead). Patrzcie co piszecie, szczególnie, jeżeli chodzi o nazewnictwo... Pisanie, żeby cokolwiek napisać nie zawsze jest dobre. Co do samego ERTMS na tej linii - bardzo dobrze, że jest, mam nadzieję, że z Węglińcem poradzą sobie, bo testy trwają już kilka lat (z resztą przewoźnicy z całego kraju przyjeżdżają testować tabor u nas). ERTMS (ETCS jako jego część) jest istotnie przyszłością kolei, szczególnie międzysystemowo i będzie pomagać w bezpieczeństwie + sprawnym zarządzaniem ruchem na sieci

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do