
Firma transportowa może być prowadzona w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, którą bez większych problemów założymy poprzez formularz CEiDG. Można to zrobić przez internet, bez wychodzenia z domu. Należy jednak posiadać podpis elektroniczny lub założyć profil zaufany, na przykład za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Przesyłając formularz, dokonujemy jednocześnie zgłoszenia do Urzędu Skarbowego i ZUS. Musimy więc wybrać formę opodatkowania dochodów - warto pamiętać, że obowiązuje nas ona przynajmniej do końca roku podatkowego, w którym zakładamy firmę. Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością dokonywania rozliczeń podatkowych, zatem już na początku warto wybrać dobrego księgowego do współpracy bądź wykupić dostęp do dedykowanego programu rachunkowego, jeśli chcemy prowadzić księgowość samodzielnie. Możemy również nawiązać współpracę z biurem rachunkowym, którego pracownik będzie dokonywał rozliczeń w naszym imieniu.
Zanim rozpoczniemy prowadzenie działalności gospodarczej na szeroką skalę, musimy zastanowić się, jakie dokładnie usługi będziemy świadczyć. Najczęściej początkujące firmy transportowe oferują przewóz w obrębie danego miasta, ewentualnie województwa. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów współpracujących głównie z osobami fizycznymi. Jeśli jednak zależy nam na współpracy z innymi firmami, na przykład handlowymi czy produkcyjnymi, konieczne będzie poszerzenie zakresu świadczonych usług. W tym celu musimy oczywiście zatrudnić pracowników - kierowców z uprawnieniami oraz zakupić odpowiednie pojazdy. Założenie firmy transportowej wiąże się więc z koniecznością wygospodarowania odpowiednich środków finansowych, choć warto pamiętać, że finansowanie można też pozyskać na przykład w formie leasingu.
Określenie zakresu świadczonych usług jest niezbędne w kontekście efektywnego promowania firmy. W tym celu możemy postawić na różne formy reklamy, przy czym najskuteczniejsza okazuje się reklama internetowa. Warto pomyśleć nad założeniem własnej strony www oraz prowadzeniem profilu w mediach społecznościowych. Chcąc współpracować z innymi firmami, dobrze sprawdza się e-mail marketing, bazujący na przesyłaniu swojej oferty na oficjalny adres mailowy podmiotów gospodarczych. Wypromowanie firmy wiąże się oczywiście z koniecznością zainwestowania pewnych środków finansowych, lecz jednocześnie bez efektywnej reklamy nie jesteśmy w stanie zaistnieć nawet na rynku lokalnym. Etap pozyskiwania stałych klientów może trwać od kilku tygodni do nawet pół roku, jednak po tym czasie działalność powinna już zacząć przynosić pewne zyski.
Więcej szczegółów znajdziesz na Pks-sa.com – firma transportowa
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie