Reklama

14 rodzin w Chojnowie od tygodnia nie ma gazu

Lokatorzy czteropiętrowego bloku przy ul. Piotra Skargi 8 w Chojnowie nie mają ciepłej wody ani możliwości ugotowania czegokolwiek, bo od tygodnia są odcięci od gazu. Zarządca budynku i gazownicy tłumaczą się procedurami. - Mamy informację, że jutro dostawy gazu zostaną przywrócone - mówi Andrzej Krynicki, kierownik działu GZM Spółdzielni Mieszkaniowej Młodość w Chojnowie.

W piątek 17 lutego lokatorzy wyczuli gaz ulatniający się z instalacji. Jedna z sąsiadek wezwała pogotowie gazowe. Panowie przyjechali i odłączyli cały pion od sieci. Przez następne trzy dni - do wtorku, kiedy gazownicy pojawili się ponownie, aby wymontować gazomierze we wszystkich mieszkaniach - nic się nie działo.

- Nie mogliśmy przystąpić do pracy wcześniej, bo dopiero w poniedziałek dostaliśmy zlecenie od zarządcy budynku - usprawiedliwia się Polska Spółka Gazownictwa.

W środę rano pracownicy Spółdzielni Mieszkaniowej Młodość sprawdzali szczelność instalacji w poszczególnych mieszkaniach. Był z tym problem, bo jeden z lokatorów wyjechał, więc protokoły z kontroli wraz ze zleceniem montażu liczników zostały przekazane gazownikom dopiero w czwartek. 

Jak ustaliliśmy, jutro w godz. 7-8.30 spółka gazownicza zamontuje liczniki i jeśli instalacja przejdzie uproszczoną próbę szczelności przywrócą gaz.

Lokatorzy z ul. Piotra Skargi używają gazu do przygotowywania posiłków i podgrzewania wody w łazience. Są umęczeni tygodniem, kiedy nie mogli skorzystać z porządnej kąpieli ani zjeść niczego na ciepło. Skarżą się na opieszałość w usuwaniu usterki. 

 - Powodem tej przewlekłości są procedury gazowe. My ze swej strony robimy wszystko, aby jak najszybciej rozwiązać problem - zapewnia Andrzej Krynicki ze Spółdzielni Mieszkaniowej Młodość w Chojnowie. - Akurat w tym przypadku chodziło o mały przeciek, z którym bylibyśmy w stanie poradzić sobie sami. Pogotowie gazowe przy każdym zgłoszeniu od razu odcina cały pion, bo takie mają procedury, ale gdyby lokatorzy zadzwonili po naszego hydraulika, to w ciągu kilkunastu minut usunąłby awarię bez konieczności zamykania gazu we wszystkich mieszkaniach. 

Przed ignorowaniem każdej nieszczelności w instalacji przestrzega Grzegorz Cendrowski, rzecznik prasowy Polskiej Spółka Gazownictwa: - Zgłaszając wyciek pogotowiu gazowemu mieszkańcy postąpili bardzo dobrze. Jasne, może to się wiązać z uciążliwościami, czasowym odłączeniem od sieci, ale chodzi o bezpieczeństwo wielu ludzi. Absolutnie nie wolno powierzać takich spraw hydraulikowi, tak jak sugeruje pan ze spółdzielni. To, co mówi, jest niedopuszczalne - podkreśla Grzegorz Cendrowski.

 

 

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Gosc - niezalogowany 2023-02-23 15:51:19

    Czyli wina... lokatorów, że po wyczuciu ulatniającego się gazu zadzwonili po pogotowie gazowe? Dobry żart.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jan - niezalogowany 2023-02-23 16:40:06

    Jak jest wyciek gazu,to lokatorzy powiadamiają administratora czyli SM.Młodosc . Dzwonić do hydraulika, a jak wyciek wody to do gazowni. Bo hydraulik usuwa taką usterkę w 5 minut. Głupie te lokatorzy nie wiedzą gdzie dzwonić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ala - niezalogowany 2023-02-23 23:43:46

    Co za głupie tłumaczenie pana ze spółdzielni mieszkaniowej! Od brata, który mieszka w tym budynku wiem, że ludzie po wyczuciu gazu próbowali się dodzwonić do spółdzielni mieszkaniowej, ale było już po 15.00 i nikogo w spółdzielni nie było. A spółdzielnia nie dba o to, żeby na tablicach ogłoszeń w bloku były wywieszone numery telefonów do dyżurnych konserwatorów. Na tablicach NIE MA takich informacji. Ludzie bali się wybuchu gazu więc to chyba naturalne, że zadzwonili na pogotowie gazowe.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jan - niezalogowany 2023-02-24 14:36:03

    Dział Techniczny Spółdzielni Mieszkaniowej w Chojnów jest nieodpowiedzialny skoro takie usterki usuwa hydraulikiem. Uchowaj nas Boże od takich fachowców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • JUREK - niezalogowany 2023-02-25 11:04:46

    Święta prawda!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2023-02-24 14:55:21

    Bez sensowne tłumaczenie kierownika technicznego i jednocześnie wprowadzanie ludzi w błąd,usterka wystąpiła 17lutego a reakcja Spółdzielni 21 lutego,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2023-02-27 01:21:13

    Brawo dla Pana z Polskiej Spółki Gazownictwa! Na każdym kroku trzeba tępić niebezpieczne dla lokatorów poglądy "Januszy" ze Spółdzielni Mieszkaniowych w małych miastach, którym wciąż się wydaje, że żyją i pracują w ubiegłym wieku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do