
W pierwszym kwartale 2023 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złoży wniosek o decyzję środowiskową na budowę brakującego odcinka obwodnicy dla Legnicy. W dalszym ciągu rozważane są trzy warianty przebiegu tej trasy: dwa krótsze przez środek Piekar, trzeci za osiedlem Wierzbiak.
Obwodnica połączy rondo im Bitwy Legnickiej 1241 r. z ul. Wrocławską, domykając istniejące obecnie obejście. Dzięki temu wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy z miasta, poprawi się przepustowość ulic, zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców.
Dwa z trzech rozważanych wariantów (na powyższej mapie czerwony-czarny i zielony) prowadzą ul. Sikorskiego przez środek Piekar, co budzi sprzeciw części mieszkańców. Są krótsze (6,6 km) i tańsze w realizacji niż liczący 8,8 km wariant W II omijający osiedle (na powyższej mapie został oznaczony kolorem granatowym).
GDDKiA informuje, że zostały już przeprowadzone pomiary ruchu, opracowano prognozę ruchu, przeprowadzono spotkania informacyjne dla mieszkańców. 19 grudnia br. odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. W I kwartale przyszłego roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Dokumentacja techniczna ma być gotowa w 2024 roku. Budowa obwodnicy rozpocznie się najwcześniej w 2026 roku. Inwestycja będzie finansowana z rządowego programu "100 obwodnic".
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Trzeba budowac przez Sikorskiego i niech buraki skończą gadac głupoty ze mieszkania stracą wartość. Poprawi to czas dojazdu do lsse i poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, gdyż skróci sie czas dojazdu służb ratunkowych
Dan jesteś burak. Jak tam nie mieszkasz to się nie wypowiadaj...
Sam jesteś burak. Jak tam nie mieszkasz to się nie wypowiadaj...
Wariant za Wierzbiakiem przewiduje połączenie Sikorskiego z obwodnicą. Po co robić problemy skoro ich nie ma?
Budowa obwodnicy bardzo ułatwiłaby mi życie, ALE strasznie nie podoba mi się dzielenie mieszkańców miasta na tych co mieszkają po tej czy tamtej stronie. Z tego względu, jestem za tym aby obwodnica była za Wierzbiakiem, z połączeniem do Sikorskiego - kto potrzebuje, dojedzie do LSSE, w końcu trzeba razem żyć a nie drzeć koty :) Kto się zgadza, proszę wpisać "popieram W II"
Najpierw trzeba by sprawdzić ile samochodów i ciężarówek przejeżdżałoby codziennie obwodnicą. Jeśli dużo, to czas dojazdu służb by się wydłużył. Natomiast remont Placu Słowiańskiego moim zdaniem nie był konieczny, na pewno nie teraz. Te środki mogły pójść na obwodnicę. Można mieć tanio, szybko i źle, albo drogo, dłużej i dobrze. Miasto powinno zdecydować się na wariant dzięki któremu będziemy zadowoleni z życia tutaj.
W parku zaczęto remont muszli obok fontanny
Wiedeń, Bratysława to tylko przykłady miast przez które przebiega autostrada a nie jakaś tam mała obwodnica ;) niestety na drogę za Wierzbiakiem nas nie stać a przez kilku krzykaczy nie chciałbym aby pieniądze z moich podatków poszły na fanaberie blokersów. Całe miasto jest za poprowadzeniem przez Sikorskiego i mam nadzieję że nikt nie ulegnie mniejszości.
Ja też tu mieszkam i nie jestem za obwodnicą przez Piekary. Moja rodzina i znajomi też. Jeśli zapadnie decyzja o wariancie przez osiedle, proszę wierzyć że wyjdziemy na ulice i nie będzie żadnej obwodnicy.
Może wyjście na ulicę wyjdzie na dobre zaściankowi ;)
Wyjdziecie na ulicę no i co? Mandat za utrudnianie komunikacji - życie ;)
Do Gość. Ksiądz ciemnoty ci nawciskał a ty łykasz jak głodny pelikan. Wolisz stać w korku na Rzeczypospolitej niż jechać do obozu 5min. Brawo głupota niezna granic
Dwa warianty (przez Piekary), nie budzą sprzeciwu mieszkańców, tylko kilkunastu podburzanych przez Kosciół wyznawców jedynie słusznej ideologii............ Klechy z obu kościołów na Piekarach obawiaja się, że zmniejszy się im strumień kasy, bo mohery będa mieć trudności z przekraczaniem obwodnicy............ I nie biorą pod uwagę tego, że wariant trasy za osiedlem Wierzbiak będzie znacznie droższy w realizacji i nie jestem pewien, czy kierowcy z Piekar będą chcieli z niego korzystać........ Kasę wyłoży rząd (jak zawsze), tylko że z naszych pieniędzy, a nie z pieniędzy bogatego Kościoła.........PS..Nikt nie wspomina o tym, że przy ulicy Sikorskiego jest tylko kilka budynków i do tego w pewnej odległości od jezdni. Co mają powiedzieć dzisiaj mieszkańcy alei Rzeczpospolitej albo ulicy Jaworzyńskiej?... Niech się klechy przestaną wtrącać do polityki!
Pan pisze w imieniu prezydenta Legnicy? Można rozpoznać.
Pisze w swoim imieniu, a prezydenta znam tylko z widzenia
Aż żal się tego słucha.
Proszę zapoznać się z projektem, wariant za Wierzbiakiem przewiduje połączenie z Sikorskiego. Wariant z obwodnicą przez osiedle odpowiada tylko pewnej częsci mieszkańców, wariant za osiedlem - wszystkim. Czy nie widać, jak prezydent dzieli ludzi? Zamiast razem walczyć o lepszą Legnicę, walczymy między sobą a pan prezydent patrzy i się śmieje z malutkich ludzików.
Albo ulicy Kartuskiej gdzie 30 tys aut jeździ codzienie 2 metry od okien . ....
Budowac przez Sikorskiego tak jak to planowano jeszcze w latach 80 tych robiąc Sikorskiego 4 pasmowa drogą Skowyt kilkuset nie może przysłonić interesu kilkudziesięciu tysiecy
Miastem kierują ludzie z poprzedniego systemu i nie potrafą nic nowego wymyśleć. Serio mamy temu przyklaskiewać? Świat idzie naprzód.
"W 1991 r. w naszym kraju było zarejestrowanych 6 milionów pojazdów. Obecnie ta liczba jest pięć razy większa i wynosi ok. 30 mln pojazdów." Źródło: https://magazynauto.pl/wiadomosci/5-razy-wiecej-pojazdow-i-2-razy-tansze-paliwo-zmiany-w-polsce-przez-30-lat,aid,1291 Kurtyna.
Jeśli ktoś twierdzi że obwodnica ma przebiegać ul. Sikorskiego, to chyba pobudował się za Wierzbiakiem i boi się że spadnie wartość domu.
Obwodnica powinna omijać całe miasto, nie można traktować jednych mieszkańców lepiej od innych. A do wszystkich, co zaraz napiszą że tak będzie lepiej, taniej, szybciej - zobaczymy co powiecie jak na przejściu dla pieszych zginie dziecko idące do szkoły. Teraz co chwilę słyszy się, że samochód kogoś potrącił... I to na pasach, na zielonym świetle!! Nawet jak kierowca jest trzeźwy a przechodnie mają odblaski, nie gwarantuje to bezpieczeństwa! Życie ludzkie nie ma ceny, więc jeśli trzeba więcej wydać na obwodnicę Legnicy biegnącą DOOKOŁA Legnicy, to tak należy zrobić. Polak mądry przed szkodą, to żywy Polak. Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku :-)
Poperam W II
Popeiram W ii
popieram w 2
Jak najbardziej popieram W II
Sikorskiego jest szerką arterią i bloki nie stoją przy tej ulicy,więc decyzja jest jak najbardziej trafna.
Jak obwodnica już powstanie, dopiero okaże się jak wiele samochodów z niej korzysta, jaki jest hałas i smród. ISTNIEJE możliwość, że będzie tak źle, że wszyscy będziemy żałować decyzji o puszczeniu obwodnicy przez Piekary. Czy nie jest więc lepszym pomysłem poprowadzenie jej za miastem? Zwłaszcza że miasto będzie się rozwijać, LSSE też, ruch za kilka-kilkanaście lat na pewno będzie większy niż teraz. Obwodnica przez Sikorskiego jest decyzją krótkowzroczną, nawet jeśli teraz wydaje się korzystna.
To tak jak z katastrofą ekologiczną na Odrze. Najpierw "niee, po co wydawać pieniądze na system kontroli ścieków, będzie dobrze" a teraz "OMG zabiliśmy Odrę".... Życzę zdrowia, bo mądrości już nie ma komu w naszym pięknym kraju xd
Wszystkich optujących za obwodnicą przez "Piekary" informuję ; P. Zienkiewicz w dniu 6 września powiedziała, że we Wrocławiu opiniowana była dokumentacja dotycząca wariantów obwodnicy i jej przebiegu na poziomie GDDKiA . Uczestniczyliśmy w tym procesie . Po analizie w Województwie wszyscy łącznie z dyrektorką opowiedzieli się za wariantem według którego obwodnica od ul. Gniewomierskiej dojdzie do ulicy Koskowickiej, skrzyżowanie Koskowickiej będzie rondem i dalej trasa pójdzie w stronę Centrum Ogrodniczego
no i git.
Na Piekarach od wieczora do rana słychać hałas komunikacyjny z autostrady A-4. Każdy kto spaceruje sobie osiedlem może to potwierdzić. Intensywność hałasu wzrośnie, a w budynkach przy Sikorskiego nie da się mieszkać. Można zastanawiać się dlaczego głosu w sprawie wprowadzenia ruchu autostradowego do centrum osiedla nie zabiera zarząd SM Piekary. Jest oczywiste, że budynki przy Sikorskiego będą narażone na drgania spowodowane ruchem samochodowym. Może nie mają wiedzy i wyobraźni, że sąsiedztwo autostrady może spowodować trwałe uszkodzenia budynków a nawet katastrofę budowlaną. A może warto się przyjrzeć kogo reprezentuje rada nadzorcza i zarząd. Jeżeli widzę tam byłych urzędników z ratusza i obecnych radnych zblatowanych w radzie miejskiej z prezydentem Krzakowskim, to wydaje się wszystko jasne. Obwodnica o parametrach autostrady musi być wybudowana poza obszarem zabudowanym. Zatopiona w długach Legnica nie może wydawać ani złotówki na zadanie, które ma zapewnione finansowanie i musi być finansowane z budżetu państwa. To zaniedbane od 20 lat legnickie ulice wymagają troski, remontów i poszukiwania źródeł ich finansowania.
Liczyłeś, ile jest tych budynków przy ulicy Sikorskiego? Sprawdzałeś, jaki jest koszt budowy obwodnicy wokół Wierzbiaka? W obu przypadkach, będą wydawane pieniądze podatników, a nie Marsjan. WIęc należy budować oszczędnie i wykorzystać istniejącą drogę przez Piekary.... PS...KIedy wreszcie ludzie przestaną słuchać podszeptów sutannowych cwaniaków?
do gość: Ty też nie wiesz o ile droższy jest wariant omijający osiedle, więc przestań straszyć ludzi że to będzie kosztować dziesiątki milionów, GDDKIA się wycofa i nie będzie żadnej obwodnicy. Poza tym: jeśli obwodnica będzie w ciągu Sikorskiego, to albo miasto będzie musiało zbudować wiadukt nad rondem, albo sznur ciężarówek i innych aut będzie cofać się aż do A4. Ktoś wcześniej napisał że ten wariant był planowany już w latach 80 czy 90 ale jednocześnie był obliczony na liczbę aut z tamtych czasów. A wiesz ile wtedy było samochodów na drogach? "W 1991 r. w naszym kraju było zarejestrowanych 6 milionów pojazdów. Obecnie ta liczba jest pięć razy większa i wynosi ok. 30 mln pojazdów." Źródło: https://magazynauto.pl/wiadomosci/5-razy-wiecej-pojazdow-i-2-razy-tansze-paliwo-zmiany-w-polsce-przez-30-lat,aid,1291 Kurtyna.
Krzakowski powinien publicznie złożyć oświadczenie i wytłumaczyć się, dlaczego chce z zadłużonego budżetu wysupłać ponad 30 baniek na obwodnicę pod warunkiem, że będzie przebiegać ul. Sikorskiego, a pracownikom samorządowym mówi, że nie ma pięciu milionów na podwyżki wynagrodzeń. Kto odniesie korzyści z takiego rozwiązania, bo z pewnością nie mieszkańcy Legnicy.
Wszyscy tu piszący ; zobaczcie sobie kierunki rozwoju układu komunikacyjnego Legnicy mapka 2.4 .Na niej ul. Sikorskiego jest drogą KD-G 2/2 czyli drogą główną natomiast od ronda na Koskowickiej i Sikorskiego (które ma powstać) pobiegnie droga KD-GP 2/2 czyli droga ruchu przyśpieszonego - OBWODNICA za "Wierzbiakiem !!! Ona to w całości na szczęście będzie finansowana ( jako że poza miastem) przez GDDKiA , a nie z zadłużonego budżetu miasta i wszyscy powinni być zadowoleni .
Zobaczcie sobie na mapie jak wygląda prawdziwa obwodnica. Niedawno wybudowana obwodnica w Brzegu Dolnym - jak biegnie, w jakiej odległości od zabudowań. Puszczenie "obwodnicy" w Legnicy przez Piekary to najgorsze rozwiązanie. I skończcie gadać, że będzie więcej kosztować, że była planowana przez Piekary itd. ZSRR też miało trwać wiecznie, tak sądzono jeszcze w latach 80. (podobnie jak wtedy planowano obwodnicę, jak piszą niektórzy), a że będzie kosztować więcej? Ohohoh, a kto to się nagle przejmuje kosztami wśród zwolenników jaśniepanującego (pomijam rzeczywiste źródło środków - chodzi o sposób myślenia)? Centrum Witelona, pełnomocnicy prezydenta, wydział propagandy, rondo na Słowiańskim, Aquafun, ITS itd. - tam nie ma kosztów? A jakie jest uzasadnienie tych "inwestycji", komu one służą? W przypadku obwodnicy, wariantu rzekomo droższego, rzeczywiście taka inwestycja służy WSZYSTKIM mieszkańcom, nie krzywdzi nikogo, nie wywołuje sporów. Można potem zaplanować w jakiej odległości od niej nie budować, jest to rozwiązanie najrozsądniejsze.
Jak sama nazwa wskazuje, obwodnica powinna iść po OBWODZIE miasta.
Wariant II
Nomenklatury się nie czepiajcie. Obwodnica może też przebiegać przez centrum. Jak nazwa wskazuje obwodnica idzie po obwodzie czegoś. Może to być miasto, wieś albo jakiś park albo osiedle lub jego część... Np we Wrocławiu Małą Obwodnicą Śródmiejską nazywa się ring utworzony przez Kazimierza Wielkiego, Grodzką, Nowy Świat, Piaskową i Św. Katarzyny... A u nas taką wewnętrzną obwodnicę okalającą Stare Miasto stanowi ciąg ulic Pocztowa-Piastowska-Dziennikarska-Muzealna-Skarbka-Witelona-Libana. Mieszkańcy Piekar się wielce oburzyli bo przez 2-jezdniową i 4 pasową grubo przeprojektowaną ulicę planuje się, żeby w przyszłości raptem kilka tysięcy więcej samochodów dziennie przejechało. Obecnie tam nawet nie dochodzi do sytuacji, żeby na światłach na się 2 cykle stało. Tak jest i na rondzie i na Wrocławskiej. Takiej obwodnicy nawet nie odczują... A póki co niech sobie zobaczą jak żyją ludzie na Kartuskiej, Piastowskiej i Chojnowskiej. Mają kilka metrów od okien jezdnię Drogi Krajowej 94, którą przewalają się ciągniki siodłowe z naczepami. DK94 ma docelowo zniknąć z centrum i dopóki miasto się tak nie rozwinie, że nie będzie obwodnicy za Wierzbiakiem - tą funkcję Drogi Krajowej 94 będzie pełniła Sikorskiego z przedłużeniem do Gniewomierskiej, Jaworzyńska i Zachodnia do Chojnowskiej. Więc nie zachowujcie się jak Pawlak w "Kochaj albo rzuć" jak mu "samolot na jego niebo wlatał". To jest samolubna, małopolaczkowa postawa i godna ciemnoty. SIKORSKIEGO MA SIĘ POŁĄCZYĆ Z GNIEWOMIERSKĄ I BEZ ZNACZENIA JAK SIĘ BĘDZIE NAZYWAŁA DOCELOWO TA DROGA, ale będzie tamtędy przebiegał tranzyt od strony Kunic na A4 i na Chojnów I TAK MUSI BYĆ!!!
Jeden pisowiec mieszkający przy drodze jest w stanie narazić obywateli na milionwe straty tylko dla własnej wygody. Może niech się ujawni...?
Trollom z ratuszowej farmy daję odpór przykładem obwodnicy Głogowa, który powinien być doskonale znany prezydentowi Krzakowskiemu, często przebywającego na posiedzeniach rady nadzorczej głogowskich wodociągów i u swojego przyjaciela prezydenta Głogowa. Obwodnica Głogowa OMINIE MIASTO po zachodniej stronie. Obwodnica powstanie jako trasa klasy GP i będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Długość obwodnicy według zatwierdzonego wariantu wynosi 18 km.Początek nowej drogi wyznaczono na istniejącym północnym rondzie węzła Głogów Zachód (węzeł na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S3 z drogą krajową nr 12) na terenie gminy Radwanice, natomiast koniec w miejscowości Stare Serby, gdzie obwodnica włączy się do istniejącej drogi krajowej nr 12.W ciągu trasy powstaną cztery węzły: – węzeł Nielubia, który stanowić będzie skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z byłą drogą wojewódzką nr 298 w kierunku Kłobuczyna i byłą drogą krajową nr 12 w kierunku Głogowa, – węzeł Słone, który stanowić będzie skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z drogą wojewódzką nr 292 Nowa Sól – Głogów, – węzeł Głogów Lotnisko, który stanowić będzie skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z drogą wojewódzką nr 321 Przyborów – Grodziec Mały, – węzeł Serby, który stanowić będzie skrzyżowanie dwupoziomowe obwodnicy z drogą wojewódzką nr 319 Stare Strącze – Głogów. Częścią inwestycji będzie także budowa drugiego mostu przez Odrę oraz wiaduktów w ciągu i nad drogą główną oraz przepustów. Realizacja w systemie projektuj i buduj planowana jest na lata 2024 –2027. Planowane koszty budowy obwodnicy Głogowa wynoszą 1.000.000.000 PLN. Wydatki na obwodnicę Legnicy są planowane na poziomie 15% kosztów budowy obwodnicy Głogowa. Prezydent Głogowa nie dopłaca ani grosika do budowy obwodnicy Głogowa. Prezydent Krzakowski chce dopłacić 30 mln PLN do budowy obwodnicy Legnicy tj. ok. 30% całkowitych kosztów budowy.
W latach 90-tych przebieg Wschodniej Obwodnicy Legnicy został zaplanowany za Wierzbiakiem na terenie gminy Kunice. Są opinie, że parcie na przebieg Obwodnicy w ciągu ul. Sikorskiego ma związek z grupami interesów powiązanymi z legnickim ratuszem. Jedna grupa to właściciele działek, którzy liczą na dobrą cenę za oddanie działek pod ten przebieg obwodnicy. Druga grupa to zagraniczne lobby wydeptujące ścieżki do budowy spalarni niemieckich opon w rejonie Pątnowa. Obwodnica poprowadzona w ciągu ul. Sikorskiego ma być dojazdówką do spalarni dla transportów opon przywożonych autostradą A-4. Sprawą spalarni zainteresowała się już legnicka prokuratura. Już ustalono bezprawie w decyzjach prezydenta Krzakowskiego. A całym tematem przebiegu obwodnicy powinny zainteresować się także takie instytucje jak Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Centralne Biuro Antykorupcyjne.
Pitolisz Hipopotamie. Żadne ciągniki siodłowe nie jeżdżą ul. Kartuską.Od 10 lat TIR-y mają zakaz wjazdu do Legnicy drogą nr 94. Od Prochowic TIR-y kierowane są w kierunku Lubina do S-3 i S-3 do ul. Chojnowskiej i dalej DK-94. Analogicznie jest w drugą stronę. Przełożenie przebiegu drogi nr 94 na teren Obwodnicy Zachodniej-Jaworzyńskiej-Gniewomierskiej-Sikorskiego-Wrocławska ma na celu przywróceniu tranzytowego ruchu TIR-ów przez teren Legnicy. Ten plan powinien zainteresować mieszkańców, Kunic, Spalonej i obu Golanek gdzie wybudowania obwodnic nikt nie planuje.
Tylko W II! Kto o zdrowych zmysłach chce prowadzić obwodnicę przez osiedle??? Tym bardziej mając wariant całkowicie je omijające. Jeśli wybiorą wariant przez osiedle mieszkańcy wyjdą na ulice i to zablokują - i nie tylko mieszkańcy osiedla! Bezmyśle decyzję trzeba blokować!!!
Ja nie mieszkam na osiedlu i nie mam zamiaru wychodzić na ulicę... Jeszcze będę bił brawo że nie wydaliśmy wyższej kwoty tylko tyle ile było trzeba
Brakuje mi wariantu omijającego Bartoszów. Prowadzenie autostrady przez centrum Bartoszowa jest takim samym szaleństwem jak prowadzenie autostrady przez centrum Piekar.
Centrum Bartoszowa!!! Buahahahahaha!!!
Piękna sprawa. W 2 kwartale ma być gotowe już opracowanie filmowe przyszłej obwodnicy. Także czekamy. W 2026 początek budowy :)