Reklama

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu zagranicznym?

Czy wiesz, że 40% konsumentów nie kupi produktu wystawionego w języku innym, niż ich język ojczysty? Jeśli zamierzasz wprowadzić ofertę swojej firmy na międzynarodowy rynek, już sam ten fakt jest doskonałym powodem do tego, aby zainteresować się tematem pozycjonowania zagranicznego. Ogólne zasady SEO będą w tym przypadku podobne do tych, związanych z optymalizacją pod kątem polskich wyszukiwarek. Istnieją jednak pewne różnice i działania, na które trzeba zwrócić uwagę, by strategia pozycjonowania była efektywna.

Co to jest pozycjonowanie stron zagranicznych?

SEO to proces optymalizacji strony internetowej i jej zawartości w celu zapewnienia lepszej widoczności (wyższej pozycji witryny) w wyszukiwarkach takich jak Google. Pozycjonowanie zagraniczne ma również na celu zdobycie jak najwyższego miejsca w rankingu wyszukiwarki, ale z rozszerzeniem dedykowanym dla danego kraju, czyli np. google.de, google.co.uk, google.it. Dotyczy to także innych wyszukiwarek (np.: Yandex, Yahoo czy Baidu), popularnych w określonych częściach świata.

Jak działa pozycjonowanie zagraniczne?

Google oraz inne wyszukiwarki są zaprojektowane w taki sposób, aby dopasowywać prezentowane wyniki do języka i lokalizacji użytkownika. Za pomocą pozycjonowania zagranicznego informujesz wyszukiwarkę, że Twoja witryna zawiera treści odpowiednie dla osób mieszkających w określonym kraju. W takim przypadku SEO obejmuje m.in.: tworzenie tekstów z obcojęzycznymi słowami kluczowymi, tagi hreflang, ustawianie odpowiedniej lokalizacji geograficznej w Google Search Console czy pozyskiwanie linków zewnętrznych z zagranicznych domen.

Warto podkreślić, że istnieje kilka strategii pozycjonowania stron zagranicznych. Możesz zdecydować się na wykorzystanie subdomeny, utworzenie obcojęzycznych podstron lub zaprojektowanie od nowa osobnego serwisu. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, różni się od siebie kosztami oraz efektywnością. Najdroższe, ale także najbardziej skuteczne będzie pozycjonowanie strony zagranicznej na odrębnej domenie np. z rozszerzeniem: .co.uk, .de, .cz, .fr itp.

Jakie korzyści zapewnia zagraniczne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie na zagraniczne rynki to świetny sposób rozwijania biznesu. Możesz dzięki niemu zbudować solidniejszą bazę klientów i ostatecznie uzyskać więcej konwersji w kraju, który Cię interesuje. Zagraniczne SEO daje także przewagę nad konkurencją oraz świetnie działa na wizerunek – rozszerzenie działalności na inne państwa ugruntuje pozycję Twojej firmy jako globalnej marki. Wszystko to przekłada się na zdecydowanie większe zyski.

Dobrze zaprojektowana oraz efektywnie realizowana strategia pozycjonowania stron zagranicznych wymaga jednak wdrożenia specjalistycznych działań. Nie zawsze będziesz w stanie skutecznie prowadzić cały ten proces na własną rękę. Dlatego warto sięgnąć po wsparcie doświadczonych ekspertów. Agencja Artefakt zajmuje się pozycjonowaniem zagranicznym, które pomoże w otwarciu Twojego biznesu na wybrane rynki. Podejmując współpracę ze specjalistami oszczędzasz czas, efektywnie inwestujesz kapitał i widzisz efekty wdrożonej strategii SEO.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do