Reklama

Czym jest agencja brandingowa?

Na rynku istnieje wiele firm zajmujących się różnymi formami marketingu. Na długiej liście znajdują się między innymi agencję marketingowe, agencje performance, agencje 360, czy też agencję brandingowe. W tym artykule przyjrzymy się temu ostatniemu tworowi - czym konkretnie jest agencja brandingowa i czy twoja marka jej potrzebuje?

Agencja brandingowa - co to takiego?

Agencja brandingowa to inaczej ujmując agencja marketingowa, specjalizująca się w konkretnym dziale marketingu - budowaniu silnych marek. W jej skład zwykle wchodzą graficy, copywriterzy oraz stratedzy, którzy będą w stanie kompleksowo zająć się brandingiem twojej marki.

Czym jest branding? Ujmując inaczej, jest to wizerunek twojej marki oraz jej produktów bądź usług - to, jak jest postrzegana zarówno przez obecnych, jak i potencjalnych klientów.

W dobrych agencjach brandingowych trafisz na prawdziwych mistrzów budowania i kreowania wizerunku, którzy będą w stanie nadać twojej marce unikalnego, przyciągającego i zapadającego w pamięci wyrazu. Stanowi on klucz do wyróżnienia się pośród konkurencji, szczególnie na wysoce nasyconych rynkach.

Czym różni się agencja brandingowa od marketingowej?

Agencje marketingowe zwykle zajmują się znacznie szerzej rozumianym marketingiem, często skupiając się konkretnie na sprzedaży. Stanowią doskonałe uzupełnienie agencji brandingowych, oferując kompleksową obsługę twojej firmy, gdy posiada ona już solidną strategię marki, identyfikację wizualną oraz klarowny w przekazie copywriting.

Agencje brandingowe są szczególnie ważne w przypadku marek, które dopiero wchodzą na rynek, lub które istnieją na nim już od jakiegoś czasu, jednak postanowiły przejść proces rebrandingu - to znaczy zmiany lub odświeżenia swojego wizerunku.

Z reguły nie zajmują się one bezpośrednimi działaniami sprzedażowymi, które powinny uzupełniać te skupione na budowaniu marki. Dlatego ważne jest, aby w sposób świadomy i rozsądny podchodzić do wyboru agencji i decyzji na temat tego, jakich specjalistów na danym etapie potrzebuje twoja marka.

Sprzedaż czy budowanie marki - co jest ważniejsze?

Wielu przedsiębiorców staje przed ciężkim zadaniem wyboru, na co przeznaczyć budżet swojej firmy - działania brandingowe i budujące markę, czy sprzedażowe?

Nie powinien być to wybór albo - albo. W rzeczywistości niemal każda marka potrzebuje zarówno działań brandingowych, jak i sprzedażowych i powinny iść one w parze, nawzajem się uzupełniając.

Inwestując wyłącznie w sprzedaż, nie inwestujesz w przyszłość - dostarczając przychodów w tym momencie, jednak nie stwarzając perspektyw do rozwoju i skalowania swojej firmy.

Działania brandingowe często nie przynoszą natychmiastowych rezultatów - stworzenie na przykład strategii marki do duży jednorazowy koszt, nie owocujący zyskiem od razu.

Działania agencji brandingowych pozwolą ci jednak budować solidne fundamenty do długotrwałego i stabilnego rozwoju firmy, którego nie umożliwiłoby ci prowadzenie wyłącznie działań stricte sprzedażowych.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do