
W latach 2017 – 2020 cztery legnickie spółki komunalne na działania promocyjne, marketing oraz PR wyłożyły w sumie blisko 2,3 mln zł. W znacznej mierze było to wsparcie dla lokalnych klubów sportowych.
Miejskie spółki ujawniły swoje wydatki na promocję po tym, jak w drodze interpelacji wystąpił o to radny Maciej Kupaj (Koalicja Obywatelska). Z odpowiedzi, jaką udzieliła wiceprezydent Legnicy Jadwiga Zienkiewicz wynika, że najchętniej promuje się Legnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, które w latach 2017-2020 wydało ponad 1 mln zł.
Spore kwoty na promocję w minionych czterech latach wyłożyło również Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej (blisko 900 tys. zł). Znacznie skromniejszy budżet na PR miała Strefa Aktywności Gospodarczej (234 tys zł), natomiast Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji na ten cel wydało symboliczną kwotę, bo niespełna 20 tys. zł.
W jaki sposób promują się miejskie spółki? W znacznej części poprzez sport. Co ważne, pieniądze z LPWiK, LPGK i SAG wspierają kluby z Legnicy. Na największe wsparcie mogły liczyć MKS Miedź Legnica (piłka nożna) i MSPR Siódemka Legnica (piłka ręczna). Znacznie mniejsze pieniądze trafiły do KS Konfeks (piłka nożna), MUKS Ikar (siatkówka), TKKF Olimp (sporty siłowe), Legnickiego Klubu Karate Shinkyokushin Knockdown, Klub Karate Shotokan „Tora” oraz Klubu Sportowego Wankan (pływanie).
Komunalne spółki sponsorowały również Legnickie Centrum Kultury, Towarzystw Przyjaciół Dzieci oraz Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy. LPGK, LPWiK i SAG promowały się też w lokalnych mediach. Zlecenia reklamowe regularnie otrzymywały dwa portale: e-legnickie.pl i lca.pl.
Pełne zestawienie wydatków miejskich spółek na promocję w latach 2017-2020 poniżej, w załączniku.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wystarczy podnieść cenę śmieci ,wody ,biletów i jeszcze więcej można dawać nieswoich pieniędzy. Zarządy co prawda mają np. darmowe bilety tudzież inne bonusy