
Od 2018 r. trwa remont części peronowej na dworcu kolejowym w Legnicy. W ciągu pięciu lat prace niewiele posunęły się do przodu, za to koszt inwestycji wzrósł z 18,5 do 37,6 mln zł. A - przypomnijmy - modernizacja obejmie tylko 2 z 5 peronów.
W ostatnim okresie - po tym jak spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zerwała umowę z firmą Fewaterm i powierzyła prace na dworcu Dolnośląskiemu Przedsiębiorstwu Napraw Infrastruktury Kolejowej Dolkom z Wrocławia - inwestycja nabrała tempa. Aktualnie trwa wymiana m.in. stalowych elementów konstrukcji dachu i poszycia hali peronowej. Przygotowywane są też szyby do montażu wind, które będą wozić pasażerów na peronach 2, 3, 4 i 5.
- Koszt robót zrealizowanych przez dotychczasowego wykonawcę (w tym pozostawione materiały) wynosi około 18,5 mln zł. Zgodnie z postanowieniami umowy naliczono wykonawcy karę z tytułu odstąpienia od umowy z winy wykonawcy w wysokości 30% ceny kontraktowej brutto, tj. około 11,5 mln zł - informuje Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiadając na interpelację złożoną przez posła Michała Jarosa z Koalicji Obywatelskiej. - Wartość robót według umowy z nowym wykonawcą wynosi około 30,6 mln zł. Natomiast pierwotna wartość umowy z pierwszym wykonawcą wynosiła około 18,5 mln zł, jednakże została ona pomniejszona o kary umowne w wysokości około 11,5 mln i w konsekwencji pierwszemu wykonawcy przysługuje około 7,0 mln zł. Finalnie łączny koszt inwestycji wyniesie około 37,6 mln zł.
Windy będą zamontowane tylko przy tunelu prowadzącym do części kasowej dworca. Drugi tunel, tylny albo "północny" - w stronę ul. Ścinawskiej - pozostanie niedostępny dla osób niepełnosprawnych. Przewidziano jedynie jego odmalowanie oraz przebudowę schodów prowadzących na perony nr 3 i 4 wraz z ich zadaszeniem.
- Zabudowa wind z peronów do ww. tunelu na obecnym etapie nie jest przewidywana - informuje Andrzej Bittel. - Modernizacja omawianego przejścia wiązałaby się z koniecznością wyprowadzenia go od strony budynku dworca. Teren, na który prowadziłoby wyjście z tunelu, nie znajduje się w zarządzie PKP PLK S.A. Konieczne byłoby także zaangażowanie Miasta Legnicy w celu wykonania chodnika od tunelu do budynku dworca.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
To niedużo jak na standardy Legnickie nawet inwestycje Pisowskie w legnicy są okradane Ale cóż jak to robią sami swoi . Centrum Witelona wzrosło remont o 100%. I tak można by było wymieniać każdą jedną inwestycję standardy władzy w legnicy
a czego ty sie spodziewales? macie tam mafie ktora rzadzi juz od 20 lat! Gratulacje!
Jest w Legnicy wiele doskonałych , potrzebnych inwestycji prowadzonych przez miasto. np Aleja Stulecia Niepodległości wraz z mostem na rzece Kaczawie . Łączy ona dzielnice Bielany i Tarninów . Przejeżdża nią tysiące pojazdów dziennie , Jest bliżej i wygodniej bo nie trzeba jechać przez centrum miasta
To ta droga to jest jedną z wielu inwestycji a gdzie inne te trafione inwestycje twoim zdaniem są ?!
remont tylko 2z5 peronow!!! kpina!!!