
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich będą mogli szybciej i sprawniej kupować bilety w pociągach. To efekt wyposażenia załóg pokładowych w nowe zestawy konduktorskie, które będą służyły m.in. do sprzedaży i kontroli biletów.
Możliwości płatności kartą lub telefonem w pociągach Kolei Dolnośląskich wprowadzono już w kwietniu 2020 roku. Od tego czasu wszyscy konduktorzy mają do dyspozycji mobilne terminale do płatności bezgotówkowych. Nowe zestawy do sprzedaży biletów, w które zostaną wyposażeni konduktorzy dolnośląskiego przewoźnika składają się z terminali mobilnych oraz komunikujących się z nimi przez bluetooth pinpadów płatniczych i drukarek.
Korzyści z wprowadzenia nowych terminali odczują podróżni i pracownicy. Całkowity czas sprzedaży od wyboru biletu, przez płatność, po wydruk będzie dwa razy krótszy, niż w przypadku wykorzystywanych wcześniej terminali. Będzie to możliwe m.in. dzięki sugerowaniu stacji początkowej podróży na podstawie danych GPS.
- Aplikacja obsługująca terminale wyposażona jest w dodatkowe funkcje, np. możliwość dyktowania raportów służbowych głosowo, choć oczywiście można je również wpisać ręcznie, czy zgłaszanie usterek pojazdu. Te udogodnienia uproszczą przygotowanie i przyspieszą obieg kluczowych raportów – wyjaśnia Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Trwają ostatnie testy wdrożeniowe, podczas, których pilotażowa grupa drużyn konduktorskich zgłasza swoje uwagi dla usprawnienia działania systemu. Planowo, w połowie grudnia, 240 zestawów z terminalami trafi do wszystkich kierowników i konduktorów dolnośląskiego przewoźnika.
W nowy sprzęt zostaną wyposażeni również maszyniści. Wszyscy kierujący pociągami zyskają dostęp do tabletów, które zastąpią dotychczasową, papierową dokumentację, która jest niezbędna w ich pracy, czyli m.in. do regulaminów technicznych stacji czy tymczasowych regulaminów obowiązujących w czasie zamknięć wynikających z prac torowych. Zapewnią również stały dostęp do planów pracy.
- Przekazanie tabletów maszynistom pozwoli nam na przejście w dużej mierze na elektroniczny obieg dokumentacji, co przyśpieszy przepływ informacji, a zarazem włączy w całości tę grupę pracowników w system firmowej komunikacji wewnętrznej. Ważny jest również aspekt środowiskowy, dzięki wykorzystaniu technologii, ograniczymy zużycie papieru –mówi prezes Kolei Dolnośląskich.
FOT. Koleje Dolnośląskie
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jeszcze w ubiegłym roku jeździło mi się fajnie KD. Ale ktoś z KD wpadł na głupi pomysł i podniósł cenę za transport roweru. Tego lata było tak, że jak jechałem z rowerem do Jawora, to płaciłem 5 zł za siebie i 7 zł za rower. Absurd!
Chamstwa też ich oduczycie? Zwłaszcza na trasie Legnica-Wrocław. W miesiącu trafia się jeden uśmiechnięty i życzliwy pracownik. Pomyliło im się z ochroną albo policją.