
W związku z przygotowywaną od lat przebudową autostrady A4 na odcinku Wrocław - Krzyżowa, jeszcze w tym kwartale zostanie wskazany ostateczny wariant nowego przebiegu tej drogi - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dziś m.in. w tej sprawie zbiera się KOPI, czyli Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych.
Zostaną omówione wszystkie kluczowe aspekty warunkujące wybór wariantu do wystąpienia z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Protokół z rekomendowanym wariantem przebiegu inwestycji zostanie zatwierdzony przed końcem bieżącego roku.
Kontrowersje dotyczą odcinka Legnica Południe - Wrocław, bo odcinek Krzyżowa - Legnica Południe ma zostać przebudowany po istniejącym śladzie. Plan zakłada, że na tym fragmencie obecna czteropasmowa droga (po dwa pasy w każdym kierunku, bez pasa awaryjnego) ma zostać przekształcona w dużo szerszą i wygodniejszą dla kierowców ośmiopasmową drogę z trzema pasami ruchu w każdym z kierunków i dwoma pasami awaryjnymi po każdej stronie.
Zgromadzona dokumentacja poprzedzająca przebudowę 80-kilometrowego fragmentu autostrady A4 liczy 4,5 tys. stron opisów i ok. 4,3 tys. załączników rysunkowych i mapowych. Jest to pierwsze zadanie w Polsce, które w ramach jednego opracowania obejmuje tak długi i złożony, pod kątem komunikacyjnym, odcinek autostrady wybudowanej w latach 30-tych ubiegłego wieku - podkreśla GDDKiA.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Co ze zjazdem z autostrady A4 ? Co w tej sprawie załatwił Krzakowski?
zrobcie nową autostradę po nowej nitce. nie robcie glupot z przebudową po istniejącym śladzie miedzy legnicą a wrocławiem bo przeciez podczas wielu lat tej przebudowy utkniemy w korkach takich jakuch tu jeszcze nie widziano. Przeciez tu jest ogromny ruch kazdego dnia, acwy chcecie to przebudowywac latami bo taniej ? Taniej to robiliscie 20 czy 30 lat temu dwa pasy bez nawet awaryjnego. I co teraz mamy ? Bo wy urzednicy których my mieszkancy zatrudniamy zrobiliscie taniej ? Nie róbcie głupot. Ten obszar sie tak rozwija ze za 20 lar tu bedą potrzebne 4 pasy w jedną strone a trzy bedzie za mało.
Z tego co czytałem to najpierw by wybudowali trzecią nitkę obok dwóch istniejących, a potem by dopiero przerzucali ruch i przebudowywali pod ruchem.