
Od stycznia 2021 r. biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Legnicy udzieliło już 300 porad telefonicznych, ponad 200 mailowych i dokonało 40 wystąpień do przedsiębiorców. To niemal dwa razy więcej niż rok temu.
- Czas pandemii ograniczył kontakty bezpośrednie, ale okazuje się, że mieszkańcy przekonali się do kontaktów przez internet lub telefonicznych. Dziś o wiele chętniej korzystają z tej możliwości – mówi Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy. Jak podkreśla, w pandemii nie zmieniło się tempo pracy, wręcz przeciwnie.
- Jak dotychczas przygotowywaliśmy również pozwy oraz składaliśmy zawiadomienia do organów ścigania za brak udzielenia odpowiedzi na wystąpienie rzecznika. M.in. złożyliśmy skargę wraz z wnioskiem o podjęcie postępowania sprawdzającego w sprawie obligatoryjnych ubezpieczeń wyświetlacza w jednej z sieci telefonicznych – dodaje.
Biuro przeprowadziło też program edukacji najmłodszych dzieci z zagadnień konsumenckich. Były to rozmowy, materiały, sprawdzenie wiedzy, konkurs plastyczny wraz z wystawą o tematyce konsumenckiej.
- Nadal też skutecznie walczymy z pokazami, które próbowano przeprowadzić w Legnicy. Na ten moment w naszym mieście rynek nieuczciwych pokazów nie istnieje – podkreśla Tomasz Strojek.
Należy dodać, że pracę biura docenił niedawno Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów w Warszawie Tomasz Chróstny, który przesłał pismo gratulacyjne doceniające pracę całego zespołu MRK podkreślając jego aktywność i zdecydowanie wyróżniającą się na tle innych działających w kraju.
Źródło: Urząd Miasta w Legnicy. FOT. Andrzej Trzeciak. Tomasz Strojek - Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Szczególnie radzie nadzorczej nie ma co robić. Ważne, że kaska jest.
W radzie nadzorczej miejskiej spółki tak dojeżdżają rzecznika?