Reklama

Miejski Rzecznik Konsumentów nie narzeka na brak pracy. Mimo pandemii

Od stycznia 2021 r. biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Legnicy udzieliło już 300 porad telefonicznych, ponad 200 mailowych i dokonało 40 wystąpień do przedsiębiorców. To niemal dwa razy więcej niż rok temu.

- Czas pandemii ograniczył kontakty bezpośrednie, ale okazuje się, że mieszkańcy przekonali się do kontaktów przez internet lub telefonicznych. Dziś o wiele chętniej korzystają z tej możliwości – mówi Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy. Jak podkreśla, w pandemii nie zmieniło się tempo pracy, wręcz przeciwnie.

- Jak dotychczas przygotowywaliśmy również pozwy oraz składaliśmy zawiadomienia do organów ścigania za brak udzielenia odpowiedzi na wystąpienie rzecznika. M.in. złożyliśmy skargę wraz z wnioskiem o podjęcie postępowania sprawdzającego w sprawie obligatoryjnych ubezpieczeń wyświetlacza w jednej z sieci telefonicznych – dodaje.

Biuro przeprowadziło też  program edukacji najmłodszych dzieci z zagadnień konsumenckich. Były to rozmowy, materiały, sprawdzenie wiedzy, konkurs plastyczny wraz z wystawą o tematyce konsumenckiej.

- Nadal też skutecznie walczymy z pokazami, które próbowano przeprowadzić w Legnicy. Na ten moment w naszym mieście rynek nieuczciwych pokazów nie istnieje – podkreśla Tomasz Strojek.

Należy dodać, że pracę biura docenił niedawno Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów w Warszawie Tomasz Chróstny, który przesłał pismo gratulacyjne doceniające pracę całego zespołu MRK podkreślając jego aktywność i zdecydowanie wyróżniającą się na tle innych działających w kraju.

Źródło: Urząd Miasta w Legnicy. FOT. Andrzej Trzeciak. Tomasz Strojek - Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    KAZ - niezalogowany 2021-05-09 14:18:42

    Szczególnie radzie nadzorczej nie ma co robić. Ważne, że kaska jest.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    RYJ - niezalogowany 2021-05-12 19:21:53

    W radzie nadzorczej miejskiej spółki tak dojeżdżają rzecznika?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do