
Gotowy jest program funkcjonalno-użytkowy planowanego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Legnicy. O szczegółach tej ważnej dla Legnicy i rejonu inwestycji opowiedziano dziś podczas konferencji w Ratuszu.
Do końca maju miasto ogłosi przetarg na zaprojektowanie i wykonawstwo inwestycji. Inwestycja ma zapewnić mieszkańcom sprawne i bezpieczne podróżowanie, ale wpłynie także pozytywnie na estetykę terenu, który od lat, był niezbyt dobrą wizytówką miasta.
Centrum ma być gotowe w październiku 2027 roku. W naszej galerii możecie zobaczyć wizualizację terenu przy legnickim dworcu.
Główne założenia i plany
1. Parkingi. Powstaną miejsca parkingowe dla aut osobowych, autobusów i rowerów oraz przystanki i stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycją zostanie objęty także plac przed dworcem. W pierwszym etapie będzie 100 miejsc parkingowych, z możliwością budowy 100 kolejnych miejsc.
2. Strefy dla wygody pasażerów. Powstanie strefa tzw. "Kiss and Ride", czyli wydzielone miejsce dla osób, które chcą się zatrzymać autem, by wysadzić osoby udające się w podróż, strefa „Park and Ride” oraz miejsca dla wygody osób niepełnosprawnych.
3. Pawilon.Odnowiony zostanie pawilon przy ulicy Kolejowej, w którym obecnie mieszczą się różne lokale użytkowe. Tam mają się znajdować:
4. Autobusy MPK. W projekcie priorytet będzie mieć komunikacja miejska. Co to oznacza? Plac przed dworcem ma być tak zorganizowany, by uspokoić ruch i zminimalizować korki. Wszystkie linie autobusów, których trasy przebiegają blisko dworca, będą miały swoje przystanki przy budynku dworca kolejowego. Powstanie też pętla zawracania dla autobusów MPK i staną trzy pantografy, czyli stacje ładowania autobusów elektrycznych.
Rozwiązania mają usprawnić komunikację miejską i regionalną poprzez integrację różnych form transportu, a autobusy MPK będą docierać do dworca z różnych części miasta.
5. Przebudowa Kartuskiej. Ponieważ obsługa komunikacyjna centrum przesiadkowego będzie się odbywała z ulicy Kolejowej i Kartuskiej, plan zakłada przebudowę fragmentu Kartuskiej po to, by odsunąć ją od położonych równolegle kamienic.
6. Historyczne nawiązania architektoniczne. Autor programu funkcjonalno-użytkowego zaproponował odniesienie do historycznych form architektonicznych, np. wiat przystankowych nawiązujących kształtem do bryły przystanku tramwajowego z lat 30. ubiegłego wieku.
7. Legnicki tramwaj - przewidziano także miejsce pod ulokowanie zabytkowego wozu tramwajowego.
Cały teren pod inwestycję jest już własnością miasta. Jak podkreślił Maciej Kupaj podczas czwartkowej konferencji, kwestie prawno-własnościowe są uregulowane. Część terenu udało się kupić na bardzo dobrych warunkach finansowych, a część zamienić. O szczegółach tej transakcji pisaliśmy w lutym br. - link poniżej.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dlaczego elektorat PiSowski i konfederacji wybierają zawsze kogoś kto jest bandziorem złodziejem lub pachołkiem kościoła
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.