
1 stycznia 2021 r. wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy miejskich autobusów na liniach nr „1”, „2” oraz „8”. Zmiany opisał facebookowy profil MPK Legnica: Spotted.
Po ponad 18 latach, MPK Legnica wraca do regularnej obsługi miejscowości Rzeszotary. Od 1 stycznia 2021r., następuje zmiana trasy przejazdu zamiejskich kursów linii nr „8”. Dotychczas, trasa od pętli przy ulicy Poznańskiej, była prowadzona przez Dobrzejów, prosto do Miłogostowic. Od nowego roku, „8” będzie obsługiwać także przystanki w Rzeszotarach (jeden przy ul. Legnickiej oraz dwa przy ul. Wiejskiej: na wysokości szkoły/kościoła oraz na wysokości sklepu).
- Ostatnią linią, która cyklicznie zatrzymywała się w m. Rzeszotary, była linia nr „45” na relacji Legnica — Polkowice (w ostatnich miesiącach kursowania: Legnica — Lubin KGHM), która zniknęła z naszych dróg 1 października 2002 r. - zauważają twórcy MPK Legnica: Spotted.
W związku z zakończeniem przebudowy ulicy Szczytnickiej, od 24 grudnia 2020r., w tamte rejony wraca linia nr „2”, którą czasowo skrócono do pobliskiej pętli przy ul. Piątnickiej. Jeśli chodzi o rozkład jazdy — ten pozostaje bez zmian. Najdrobniejsza ze zmian dotyczy wieczornych kursów linii nr „1”, dokładniej: sobotnich. Jedna para kursów zostanie opóźniona o 8 minut.
Odjazd z przystanku Złotoryjska-Grabskiego w kierunku Szczytnik Nad Kaczawą przesunięty z godz. 22:13, na godzinę 22:21. Odjazd z pętli w m. Szczytniki Nad Kaczawą w kierunku przystanku Chojnowska-Fredry przesunięty z godz. 22:53 na godzinę 23:01.
Pełen rozkład jazdy obejmujący wszystkie zmiany, jest dostępny na stronie MPK – TUTAJ.
Źródło: MPK Legnica: Spotted. FOT. Andrzej Trzeciak
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Słuszne spostrzeżenie. Wypalony pierwsze co zrobił to popsuł relacje z okolicznymi gminami. Skończyły się autobusy daleko za miasto, które przywoziły do legnickich szkól średnich uczniów, dotację na ich nauczanie i pieniądze zostawiane w legnickich sklepach i gastronomii. Teraz jak wójtowie nie mają wyjścia, bo busy padły, za ciężkie pieniądze biorą od wypalonego ochłap w postaci 1-2 kursów dziennie za ciężkie pieniądze. Z braku alternatywy, bo przy przyjaznej polityce legnickiego ratusza firma PKS uciekła z Legnicy do Jawora.
Rozwijanie MPK poprzez zwijanie.
MPK już od dawna zaczyna przypominać PKS - autobusy co pół godziny albo godzinę
Samochód możesz sobie kupić sam. Fontanny, basenu na kilkanaście upalnych dni w roku ani doniczek na Jaworzyńskiej sobie nie kupisz. Od tego jest gmina w mniemaniu Krzakowskiego i jego ludzi. Uchwalania planów, handlowania gruntem póki jest co sprzedać i meblowania miasta. A nie od zapewnienia mieszkań komunalnych, transportu czy zajęć pozalekcyjnych. Musisz radzić sobie sam i nie narzekaj, że masz autobus co 30 minut. W Stanach w wielu miastach nie ma autobusów i ludzie żyją, i to jak.