Reklama

Optymalizacja łańcucha dostaw przez SI. Zobacz, jakie wyniki osiągają dedykowane programy!

Zredukować czasy operacyjne, poprawić efektywność bez podnoszenia kosztów. To podstawowe zadania, jakie stawia się przed logistykami. Znalezienie obszaru, w którym można coś wydatnie poprawić, wcale nie jest takie proste.

Tym bardziej, że poszczególne procesy łańcucha dostaw są od siebie w dużym stopniu zależne. Usprawnienia w jednym obszarze na niewiele się zdadzą, jeśli na dalszym etapie realizacji natrafi się na tzw. wąskie gardło wydajności. Dlatego poleganie na zaawansowanych Warehouse Management Systemach staje się standardem.

Trasy kompletacji wytyczane przez sztuczną inteligencję są od 20 do 30% krótsze

Odpowiadają za to moduły napędzane sztuczną inteligencją. Przykładem takiego programu może być Astro WMS, tworzony przez Consafe Logistics. Funkcja Pick Route Optimization odpowiada za dwustopniową analizę ścieżek pokonywanych przez pracowników magazynu. W pierwszej kolejności ma za zadanie wytyczyć optymalną trasę do kompletacji konkretnego zamówienia. W drugiej: bada przebieg większej ilości zleceń, aby dostosować rozkład towarów do aktualnych trendów i potrzeb. To niezwykle istotne w okresach wzmożonej aktywności, na przykład przed sezonami wyprzedażowymi czy świątecznymi. W ciągu dwóch miesięcy można zmniejszyć kilometraż pokonywany przez 1 wózek widłowy o bagatela 900 km. Teraz każdy powinien we własnym zakresie policzyć, jakie to da oszczędności na zasobach eksploatacyjnych i jak usprawni czas realizacji pojedynczego zamówienia.

Współczynnik OTIF może wzrosnąć dzięki WMS-owi do niebagatelnego poziomu 99,47%

Takie rezultaty podaje Consafe Logistics w jednym ze swoich case studies. Odsetek towarów dostarczonych na czas i bez błędów to jeden z kluczowych wskaźników efektywności w branży magazynowej. Korzystając z papierowych list pobrań, łatwo o zatrzymanie w poszukiwaniu właściwego towaru albo sięgnięcie po niewłaściwy artykuł. A to niepotrzebna strata bezcennego czasu. Po wdrożeniu WMS-a – wraz z przenośnymi terminalami oraz pozostałym osprzętem – podobne sytuacje przytrafiają się ekstremalnie rzadko. OTIF rzędy 99,47% imponuje tym bardziej, że dotyczy magazynu o powierzchni 4 400 m2, z 2860 miejscami paletowymi, gdzie średnio na dobę realizuje się 13,5 tys zleceń sprzedaży i 1200 zleceń na produkcję. I to manualnie, w systemach pick-by-light oraz pick-to-tote. Zainteresowanych kolejnymi szczegółami tego przypadku odsyłamy na stronę https://www.consafelogistics.com/pl/, gdzie szeroko omówiono znacznie więcej podobnych przykładów.

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do