Reklama

PKP PLK ogłosiło przetarg na rewitalizację linii z Legnicy do Złotoryi

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdrój w formule "zaprojektuj i wybuduj". Czas realizacji inwestycji to 1107 dni od podpisania umowy.

W ramach inwestycji nastąpi całkowita wymiana torowiska, przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i sieci trakcyjnej.

Przy ul. Chojnowskiej w Legnicy powstanie nowy przystanek kolejowy o roboczej nazwie Legnica Zachodnia.

Do przebudowy przeznaczono stacje w Pawłowicach Małych, Złotoryi oraz w Jerzmanicach-Zdroju. Reszta przystanków znajdujących się obecnie na tej trasie zostanie zlikwidowana. Niewykluczone, że w przyszłości zostaną odtworzone, dlatego wykonawca ma pozostawić niezbędną rezerwę terenową. 

Pociągi będą zatrzymywać się tylko na nowym przystanku w Legnicy, w Złotoryi i w Jerzmanicach Zdroju. Podróż między Legnicą a Zło......

Całość artykułu w naszej bezpłatnej aplikacji

To jest tylko fragment tekstu - całość przeczytasz w naszej bezpłatnej aplikacji mobilnej.

Pozostało 21% tekstu do przeczytania.



Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ble - niezalogowany 2023-04-10 05:08:59

    Brak przystanku Kozów w gminie Krotoszyce to skandal.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin Artur Kunat - niezalogowany 2023-04-10 11:12:48

    Przypomnę, iż zgodnie z założeniami Kolei Aglomeracyjnej Zgłębia Miedziowego linia ta (nr 284), ma być dwutorowa, zaś w samej Legnicy zlokalizowane miały być przystanki "Legnica Zosinek (Zachodnia)" oraz "Legnica Huta", a także, co oczywiste przystanki "Krotoszyce Wilczyce" i bezwzględnie "Kozów". Pragnę zaznaczyć, iż do lat 70-tych ubiegłego wieku na terenie miasta Złotoryi zlokalizowany był jeszcze przystanek "Radomil" - przy ul. Chojnowskiej. Nie ma sensu otwierać połączeń bez przystanków pośrednich, gdyż sytuacja będzie wyglądać podobnie jak przy uruchomieniu połączeń Legnica - Lubin, gdzie chciano zrezygnować z zatrzymywania się pociągu na stacjach Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin i Chróstnik - wywołało to protesty mieszkańców z blokadą szlaku włącznie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Prom - niezalogowany 2023-04-10 11:37:20

    Przecież jak na dłoni widać że koncepcja zaorania tych przystanków wyszła od wodzirejów z księstwa lubińskiego i jest odzwierciedleniem ich obsesji co widzimy też na liniach odtwarzanych przez DSDIK

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gandalf - niezalogowany 2023-04-10 11:47:26

    Wiadomo że tzw. linie lokalne są po to aby ułatwić komunikację regionalną .Więc będą przystanki w każdej wiosce na trasie . Zniszczono wiele linii kolejowych , na szczęście trwa odbudowa infrastruktury kolejowej . Brawa . Teraz trzeba czasu na odbudowę tego co zniszczono jednym "dekretem "

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin Artur Kunat - niezalogowany 2023-04-10 13:19:56

    Zgodzę się, iż istotą kolei regionalnej jest docieranie do jak największej liczby mieszkańców. Województwo dolnośląskie to "region małych miast", bowiem 80 % z nich to miasta poniżej 20 tyś mieszkańców, zaś 32 % nie przekracza 10 tyś. Gdyby Koleje Dolnośląskie miały realizować swoją misję jedynie dla miast dużych to nie miałaby ona najmniejszego sensu. Przecież generalnie chodzi o to, aby właśnie ludność z małych ośrodków i wsi dojeżdżała do tych większych. Relacja, którą omawia artykuł, ułatwi mieszkańcom północnej części powiatu złotoryjskiego dotrzeć do trzeciego miasta województwa - Legnicy. W przyszłości być może połączy całą ziemię złotoryjską w tym Świerzawę i Wojcieszów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-04-10 17:53:36

    A kiedy pojedziemy nową drogą z ulicy Żołnierskiej na Marynarską budowaną za grube miliony dla dewelopera??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kierowca bombowca - niezalogowany 2023-04-11 15:36:26

    Naprawde myslicie że żeby przeczytać reszte artykulu na szeroko znanym i cenionym portalu "tulegnica.pl" ludzie beda zaśmiecać telefon kolejna "niezbędna" aplikacją?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anty - niezalogowany 2023-04-12 16:05:01

    Zmuszanie do instalacji aplikacji by przeczytać cały artykuł źle wróży, ludzie nie chcą montować kolejnych aplikacji w telefonach. Dobrze ze są konkurencyjne portale bez takich udziwnień

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do