Reklama

Plac Słowiański - plusy dodatnie i plusy ujemne

Legnica wydała blisko 30 milionów złotych na przebudowę i rewitalizację placu Słowiańskiego. Jeśli zaufać zapisom umowy, jeszcze w listopadzie wykonawca powinien wywiązać się z tego zadania. Nie czekając na ten dzień, mieszkańcy toczą emocjonalne dyskusje na temat realizowanego projektu. Zebraliśmy i usystematyzowaliśmy ich głosy. Co w nowym placu Słowiańskim się legniczanom podoba a co nie?

Na wstępie musimy zaznaczyć, że przy ocenie przyjętych rozwiązań braliśmy pod uwagę trzy punkty odniesienia. Pierwszym, dość oczywistym, jest wygląd placu Słowiańskiego i jego przyległości sprzed rozpoczęcia przebudowy. Drugi punkt odniesienia stanowi leżąca u podłoża ostatecznego projektu koncepcja architektoniczna autorstwa Aleksandry Doniec i jej zespołu, która w kwietniu 2016 roku wygrała ogłoszony przez prezydenta Legnicy konkurs na zagospodarowanie tej części miasta. Ta koncepcja ewaluowała, jedne pomysł się pojawiały, inne wykreślano z kolejnych wersji projektu. Ponieważ jednak zaistniały w społecznej świadomości będziemy się do nich w tym tekście odnosić. To ów trzeci punkt odniesienia.

Zacznijmy od pozytywów.

  • Przestały być potrzebne tabliczki: "Uwaga, uszkodzona nawierzchnia!" i wygląda na to, że mieszkańcy nie będą już sobie łamać nóg na ukruszonych, obluzowanych i nierównych płytach chodnikowych. Zima przed nami, ale wydaje się że nowa nawierzchnia jest nie tylko estetyczna, ale też mniej śliska.
  • Plac został optycznie powiększony poprzez uporządkowanie i włączenie w zakres inwestycji pasa zieleni przylegającego do budynku Urzędu Miasta, terenu przed Zespołem Szkół Ekonomicznych czy przystanków autobusowych przy ul. Skarbka.
  • Rondo i przedłużenie ul. Mickiewicza do ul. Wjazdowej mają szansę usprawnić układ komunikacyjny w pobliżu ratusza, choć nie brak głosów, że  sensowniej byłoby dążyć do ograniczenia wjazdu samochodów do ścisłego centrum miasta.
  • Projektant wydzielił ścieżki rowerowe wzdłuż ul. Skarbka oraz wzdłuż ul. Mickiewicza, co zwiększa bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych. Po północnej stronie ul. Skarbka jest to jednokierunkowa ścieżka od placu w stronę ul. Bankowej. Po południowej stronie ścieżka najpierw jedno-, potem dwukierunkowa prowadzi ruch rowerowy w stronę parku.

Legniczanie wskazują też mankamenty projektu skierowanego do realizacji.

  • Betonoza, patelnia, niedostatek zieleni - to podstawowy zarzut. Przytłaczającą większość placu zajmuje nieprzyjazna kamienna pustynia, nie skłaniająca przechodniów do zatrzymania się i nie dająca schronienia przed słońcem. Wycięto pod nią stary drzewostan. Nowym drzewom, tzn. platanom posadzonym równo w trzech szpalerach pod budynkiem starostwa, stworzono mało korzystne warunki do rozwoju, osadzając je w kamiennych "dziuplach", gdzie deszczówka nie może się swobodnie rozlewać i przesiąkać do korzeni. Być może mimo tego kiedyś urosną tak pięknie, jak platany przy ul. Libana. Ich korzenie wyniosą wówczas w górę i rozsadzą nawierzchnię placu. 
  • Tuż obok siebie dwa przejścia dla pieszych: podziemne z windami i naziemne z przejazdem rowerowym. To kompletnie nie ma sensu. Przejścia podziemne buduje się tam, gdzie priorytetem jest płynny ruch samochodowy albo bezpieczeństwo na biegnącej górą ulicy. Jeśli tak było w tym przypadku, to umiejscowienie tuż obok przejścia w poziomie drogi kompletnie niweczy ten efekt, podrażając jednocześnie koszt przebudowy placu i bieżącego utrzymania. Wątpliwe, aby przechodniom chciałoby się pokonywać schody lub uruchamiać windę jeśli obok mają szybszą, wygodniejszą możliwość przedostania się na drugą stronę ulicy. Część legniczan przewiduje, że w związku z tym trudne do upilnowania przejście podziemne zawłaszczą chuligani i graficiarze, podobnie jak stało się to z przejściem pod ul. Złotoryjską. Jednocześnie potoki przechodniów na przejściu naziemnym już teraz blokują ul. Skarbka i są powodem korków, które tworzą się przy rondzie w godzinach szczytu. Pojawiają się głosy, że zakorkowana ulica utrudni strażakom wyjazdy na interwencję. Konsultowaliśmy tę kwestię z bryg. Marcinem Swendarskim, zastępcą Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Legnicy. Jego zdaniem takie zagrożenie nie istnieje, bo wozy strażackie jadąc na akcję poruszają się na sygnale, wymuszając na wszystkich kierowcach ustąpienie miejsca. 
  • Rezygnacja z fontanny chodnikowej i podziemnego parku - elementów zwycięskiej koncepcji, które podnosiły atrakcyjność i funkcjonalność placu Słowiańskiego. 
  • Brak architektonicznej dominanty, jaką kiedyś był stojący w centralnej części placu Słowiańskiego Pomnik Wdzięczności Armii Radzieckiej (i wcześniej, przed wojną, pomnik króla Fryderyka II). Taką funkcję mógłby pełnić, jeśli kiedyś powstanie, planowany pomnik księcia Henryka Pobożnego, choć silne ideologiczne nacechowanie tego projektu też budzi opory wśród części mieszkańców. Niewątpliwie potrzebne jest coś, co optycznie zneutralizuje nieprzyjemnie górujące nad placem szyby wind.
  • Dobór elementów małej architektury: latarni, słupków, ławek - dość futurystycznych w formie, co nie harmonizuje ze stylizowanym na historyczny wystrojem przyległego pl. Katedralnego, ale też z zabytkową dziewiętnastowieczną fontanną przed ratuszem i samym ratuszem. Legniczanie sygnalizują też, że słupków ograniczających poruszanie się pojazdów jest zbyt dużo a ławki są nieergonomiczne; mają zbyt głęboko odsunięte oparciem, przez co siedzi się na nich mało wygodnie.

 

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    jak - niezalogowany 2023-11-24 10:37:29

    zgodzę się, że przejście naziemne nieregulowane światłami to bubel. miało być lepiej a jest jak to w Legnicy stało się normą mizernie. szkoda kasy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tia - niezalogowany 2023-11-24 10:45:07

    Mizernie bo czego się nie dotkną to robią to bez wyobraźni.

    • Zgłoś wpis
  • Stefek - niezalogowany 2023-11-24 14:50:05

    Mówiąc szczerze jak korzystałem, tak mam zamiar nadal korzystać z przejścia POD ziemią, bo jestem pewien, że szybciej nim przejdę na autobus niż czekając na światłach - no i nie trzeba wdychać spalin aut, które czekają, żeby się wydostać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2023-11-24 10:46:24

    Brak podziemnego parkingu to wielki błąd, te rondo miałoby sens gdyby właśnie był wjazd na parking podziemny a tak jest bezużyteczny, bezsensownie wydane miliony na budowę tego ronda z wjazdem do ratusza. No i wiadomo brak zieleni, te kilka drzewek nie dadzą w letnie południe spokoju, prawdopodobnie pachną od nagrzanego betonu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gandalf - niezalogowany 2023-11-24 19:03:57

    Był plan na podziemny parking . Badania geologiczne wykazały ( wiedzieliśmy ,że miasto leży na bagnie ) że niestabilny grunt wyklucza projekt podziemnego parkingu -definitywnie .

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-11-24 11:22:52

    Ja się pytam walczymy żeby było czyste powietrze czy tylko strzępimy ozorem. Czy generalnie ma to wyglądać tak że społeczeństwu dowalimy nakładając wymianę pieców, termoizolację a jak jej brak większym podatkiem ( gdzie i tak kamienice przez konserwatora zabytków nie zrobią jej), podatkiem na auto, itp itd a miasto, państwo robią co chcą. Wracając do tematu gdzie po pierwsze ul przy placu słowiańskim nie wymagała żadnych napraw przebudowy gdyż była w idealnym stanie obecnie została zaorana. Ruch przebiegał tam sprawnie, w tym momencie mamy korki. Samochody hamują ruszają zużywają się okładziny hamulców oraz wydalają do atmosfery większe zanieczyszczenia z rur wydechowych. a jest to spowodowane że nasz szlachcic wymyślił sobie tak naprawdę skręt do swojego urzędu. Bo tylko po to to rondo tam powstało. Tak samo jak na ulicy Piłsudskiego. I przy tym Kładka dla pieszych górą dwa przejścia na dole i rondo. Tak samo tutaj przejście dla pieszych górą i przejście podziemne. W obu przypadkach wyrzucone pieniądze w błoto. Mało tego będą gerowały dalsze koszty ponieważ trzeba to utrzymać. Konserwacja wind i innych elementów. Ja się pytam czy nie było innych rozwiązań odnośnie przebudowy tego placu żeby nie tamować tego ruchu ulicznego i nie wywalać pieniądze na darmo w błoto. Bo takich miejsc w Legnicy jest pełno. Albo zwężki albo ronda albo sygnalizacja uliczna. Z tego co kojarzę to wszystko zatrzymuje ruch i w taki cudowny sposób mamy więcej syfu w powietrzu. I tak: - zwężka ul Wrocławska przy wjeździe do Legnicy od strony kunic- brawo ty -zabranie pasa i wydzielenie tylko do skrętu w lewo przy byłym spożywczaku i zwężka przy cmentarzu- brawo ty -dodatkowe światła na ulicy Leszczyńskiej i ul Prusa ponieważ powstał CPN bo miasto sprzedało ziemię- brawo ty -światło do skrętu na ul słubicką można było zrobić najazd plus światła następne z poznańskiej w koszarowce- brawo ty -aleja Piłsudskiego rondo plus składka u góry przejście na dole- brawo ty Plas słowiański to samo. -kolejny ciekawy projekt jaki ma wejść w życie to rondo na ulicy jaworzyńskiej do zjazdu na strefę ponieważ się korkuje na samej strefie. Czy nie można zrobić dodatkowego zjazdu na tą strefę od strony Jawora i na rondzie które już tam istnieje i poprawić drogę która jest obok tylko lepiej zakorkować kolejną część miasta? Brawo ty. Tego jest więcej. Oby cię społeczeństwo rozliczyło

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • miecio - niezalogowany 2023-11-24 14:52:50

    Wszystko prawda.

    • Zgłoś wpis
  • LegnicaCentrum - niezalogowany 2023-11-26 16:11:52

    Brawo! Popieram! Tak właśnie bez wyobraźni wydaje się kasę na buble Krzaka....

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Legnicki moher Nawalony - niezalogowany 2023-11-24 12:03:24

    Stefek popieram to co napisałeś jeszcze dokładam Ta pustynia na placu co została zostawiona to na pewno na PiSowską Kościelny projekt pomnika A także żeby nie zasłonić tej wieży kościelnej. Pan Komendant straży pożarnej jego wypowiedź jeżeli jest zacytowana dosłownie to wydaje mi się że jest trochę polityczna I stronnicza, bowiem to rondo zatrzyma ruch maksymalnie I ciekawe gdy w momencie natężenie ruchu samochodowego i pieszego zakorkuje się to miejsce to ciekawe w jaki sposób pojazdy stojące na ulicy zjadą Żeby samochody straży pożarnej wyjechały przecież to nie jest samochód osobowy czy ten pan nie ma wyobraźni. A na koniec będzie oficjalne otwarcie tego runda i inwestycji przespana Krzakowskiego nie pisze prezydenta bo dla mnie on nie jest prezydentem bowiem prezydent jest przedstawicielem całego społeczeństwa niezależnie kto go wybrał i działa na korzyść wszystkich mieszkańców A nie na swoje widzimisię I popieranie jednej grupy Ale widać że pochodzi on z tej samej grupy co Duda

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Helena - niezalogowany 2023-11-25 09:08:58

    Prezydent pochodzi z byłego SLD a od pewnego czasu ma swój komitet wyborczy, prześledź czas jego urzędowania i wybory to będziesz wiedział z jakiej opcji politycznej jest

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2023-11-24 12:18:53

    Zamiast budować windy, trzeba było wybudować podziemny parking i łagodne - bez schodów - podziemne przejście dla pieszych. Poza tym, brakuje na środku tego placu fontanny.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2023-11-24 12:27:18

    Mnie się nie podoba regularna ulica przez środek tego placu i bezsensowna organizacja przejście na ul wjazdowej z którego wchodzisz na rabatki?!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maniek - niezalogowany 2023-11-24 13:07:10

    No niestety szału tu nie będzie, będzie trochę lepiej jak wcześniej, ale tylko trochę, a nie w pełni tak jak to miało i powinno być. Wymienię kilka rzeczy, które już teraz "nie stykają", a gdyby zaistniały wpłynęłyby pozytywnie na odbiór całości: * brak dodatkowych drzew od strony UM, równolegle do budyneczku Urzędu Miasta powinien być rząd lub dwa 3-4 drzew, tak jak przy drugim końcu placu, albo - jeśli już bez drzew, poszerzony obszar parkingowy, a tak i brak drzew i parking za mały- nie wykorzystany optymalnie ta część placu, * brak wyróżnienia tego środkowego odcinka dla samochodów, powinna być tam kostka w innym kolorze lub kształcie, tak by podkreślić odrębny charakter tego fragmentu placu, * podłużny pas zieleni równolegle do ulicy Wjazdowej za długi, bo jego początkowy fragment - ten do pierwszego przejścia, kompletnie bez sensu, a i nad celowością drugiego odcinka można dyskutować, * brak pasa zieleni przy samej ulicy Wjazdowej, powtórzenie poprzedniego układu zieleni w tym miejscu byłoby najlepsze, a tak będzie tam drugi parking, chyba że postawią dalsze słupki, * ciąg jezdni na Wjazdowej przy zakręcie również powinien być wyraźnie zaznaczony odrębną kostką czy innym materiałem, a tak wizualnie powstała trochę sztuczna hybryda ciągu pieszego i komunikacyjnego, * słupki antydrogowe nie rozmieszczone optymalnie, do tego postawione przy przejściach la pieszych. Ogólnie zamiast hiciora powstała jedynie podstawa do dalszych remontów za kilka, czy kilkanaście lat.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Legnicki moher Nawalony - niezalogowany 2023-11-24 13:36:20

    Tak jak napisałem nic się tam nie zmieni bo wiem musi być miejsce na pomnik jaki na to żeby był widoczny kościół

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2023-11-24 14:33:45

    Żadnych pomników! Klechy już mają pomnik kremówkarza z drugiej strony kościoła i niech się cieszą.Tylko, że oni są jak pazerne pijawki i wszystko ma byc dla nich. Żałosne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Co do pomnika Pobożnego - niezalogowany 2023-11-24 15:00:13

    ... przypominam, że to postać z czasów, gdy Legnica była miastem polskim (dawno temu co prawda) i nawet komuna w 1945 reklamowała tę postać, aby przekonywać przyjezdnych, że to faktycznie "ziemie odzyskane". Tylko potem się odwrócili przez jego przydomek... Byłbym za tym, aby stał, ale mam jedno duże ALE - w tym mieście każdy kolejny pomnik (patrz na to coś pod ZUS) to nieporozumienie, tak samo zresztą jak i każdy kolejny remont i pseudo renowacja - jak ma być paskudny to dla mnie nie ma różnicy czyj będzie, dość paskudnych miejsc i obiektów mamy w tym mieście.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jan Nowak - niezalogowany 2023-11-24 15:13:24

    30 milionow = 60 karetek, 15 robotow Vinci - operujacych raka, nowa szkola, nowe przedszkole, 5 lat remontow ulic, kryty basen, kryta hala sportowa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    hehh - niezalogowany 2023-11-24 15:25:50

    faktycznie betonoza, latem będzie można tam jajka smażyć :/

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2023-11-24 16:59:22

    A kto ci każe siadać latem gołym tyłkiem na tym placu?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cx - niezalogowany 2023-11-24 16:27:16

    Co do pomnika jak chcesz to sobie wstawię gdzie chcesz i jakie chcesz ale u siebie przestrzeni publicznej nie powinno być żadnych pomników bowiem są to zawsze jakieś relikty którejś z władzy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krysia - niezalogowany 2023-11-24 17:11:36

    Stefek Baran..... i wszystko jasne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2023-11-24 17:40:26

    Postawić na środku tego placu choinkę, a dookoła niej na okręgu koła ustawić budki i urządzić jarmark świąteczny. Byłaby to na pewno legnicka atrakcja. Natomiast jestem absolutnym przeciwnikiem stawiania na tym placu pomnika, bo to byłoby naśladowanie Rosji albo Watykanu, co na jedno wychodzi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    XXI wiek - niezalogowany 2023-11-24 17:45:47

    Teraz już tylko jena rzecz jeszcze potrzebna - zmiana nazwy tego placu na plac Krzakowskiego , tak , by potomni wiedzieli komu "zawdzięczać " to betonowe monstrum z powietrzem pełnym spalin ....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Legniczanin - niezalogowany 2023-11-24 19:31:24

    Dzień dobry przejścia dla pieszych za rondem to nieporozumienie kto dopuścił taki wariant skoro jest przejście podziemne jechałem ostatnio i nie dosc że korek to mało nie potracil kobiety zlikwidujcie te pasy na cholerę ma być płynny ruch a dla pieszych bezpiecznie pod ogólnie wystrój placu super tylko brak mi tej fontanny

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2023-11-24 19:58:51

    To przejście to rozwiązanie dla moherów, które tamtędy łażą do kościoła. Więc myślę, że nie zostanie zlikwidowane, bo przecież w Ratuszu wszyscy się boja czarnej sukienki.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ireneusz - niezalogowany 2023-11-25 12:01:42

    Plac jest ok. Uporządkowane miejsce i tyle. Zieleni ani dużo ani malo w sam raz . Plac to plac a nie skwer zieleni. Dobry pomysł z powrotem placu pod ekonoma, nawet ma się wrażenie że podchodzi pod MDK. Jest nowoczesny bo zabudowa wokół jest w większości nowoczesna ,katedra jest poza placem. Próba nawiązywania do metrowej XIX wiecznej fontanny przed cząstka ratusza, który pewnie kiedyś w calosci zamknie pierzeje wschodnia jest gruba przesada .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ireneusz - niezalogowany 2023-11-25 12:12:04

    Plac jest ok. Uporządkowane miejsce i tyle. Zieleni ani dużo ani malo w sam raz . Plac to plac a nie skwer zieleni. Dobry pomysł z powrotem placu pod ekonoma, nawet ma się wrażenie że podchodzi pod MDK. Jest nowoczesny bo zabudowa wokół jest w większości nowoczesna ,katedra jest poza placem. Próba nawiązywania do metrowej XIX wiecznej fontanny przed cząstka ratusza, który pewnie kiedyś w calosci zamknie pierzeje wschodnia jest gruba przesada .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Anonim - niezalogowany 2023-11-25 14:00:08

    Puknij się w głowę człowieku bezmyślnie wydane pieniądze po to żeby paru urzędników skróciło sobie drogę do pracy i za to powinni sami zapłacić a nie jak zwykle mieszkańcy

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    REMEK - niezalogowany 2023-11-25 14:08:08

    Czy Legnica wydała 30 mln zł na tzw. Rewitalizację Placu Słowiańskiego to okaże się. Termin zakończenia zbliża się do finału, a roboty jak widać nie zostaną zakończone. Protokoły robót dodatkowych też nie zostały ujawnione. Ile dodatkowo będzie trzeba zapłacić za zieleń, która pojawiła się po silnej krytyce pierwotnej prezydenckiej wizji zagospodarowania placu, to też dopiero okaże się. Jeden Platan to około 1000 zł. W tej sprawie będzie tak jak przy innych miejskich robotach. Termin nie dotrzymany, budżet przekroczony.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    WENA - niezalogowany 2023-11-25 14:27:01

    Zgadzam się z Twoją opinią Helena. Z jednym zastrzeżeniem. Taki jest nasz stan wiedzy na dzisiaj. Dostępny stan wiedzy. Należy pamiętać, że prezydent Krzakowski to polityczny Jaś Wedrowniczek, który z niejednego partyjnego pieca chleb spożywał. W latach 1990-1994 zasiadał w zarządzie Miasta Legnicy, utworzonym przez rządzący wówczas miastem Komitet Obywatelski SOLIDARNOŚĆ. Na koniec kadencji okazało się, że jest lokomotywą list wyborczych Unii Demokratycznej do Rady Miejskiej. Kiedy Rada Miejska ukonstytuowała się, to okazało się, że nowo wybrany Tadeusz Krzakowski ma stanowisko Przewodniczącego Rady Miejskiej i jest członkiem SLD. Od paru kadencji prezentuje się, że jest niezależny, ale starannie ukrywał fakt zasiadania we władzach dolnośląskich SLD. Nie jest wykluczone, że przy następnych wyborach będzie członkiem Prawa i Sprawiedliwości. Wszak od siedmiu lat radni PiS i Krzakowskiego głosują ramię w ramię w radzie miejskiej. A za plecami prezydenta stoją ludzie mający swoje korzenie w PZPR i SB oraz tajni współpracownicy PRL-owskich służb, tacy jak znani z akt IPN FIKUS, ALEX, KRYSTYNA, SIÓDEMKA, KAROL, KONWALIA itd. Do tego towarzystwa doszlusowali w ostanich latach kojarzeni z Platformą Obywatelską radni Pichla, Barcik, Dybek i Żabicki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    GRAF - niezalogowany 2023-11-25 14:48:14

    Nie ma co młócić tematu podziemnego parkingu na Placu Słowiańskim, bo temat jest jak z księżyca. Architekt nie znający realiów Legnicy może sobie snuć takie fantazje, natomiast urzędnicy takie pomysły na etapie konkursy powinni sprowadzić na ziemię. Większość Legniczan wie, że Legnica jest zbudowana na bagnach otaczających piastowski zamek. Budynki w centrum są budowane na palach. Kanał Ulgi dla Kaczawy tzw. Młynówka przez wieki spełniała dwie funkcje. Z jednej strony ratowała miasto przed powodzią rozdzielając fale Kaczawy na dwie strugi przepływające przez Legnicę, a z drugiej strony była drenażem gruntów znajdujących się w centrum miasta. Kiedy kretyński pomysł zasypania Młynówki został zrealizowany, Legnica prawie każdego roku staje przed zagrożeniem zalania przez wezbrane wody Kaczawy. Drugim ubocznym efektem tej kretyńskiej decyzji jest podniesiony poziom wód gruntowych w centrum Legnicy. Urzędnicy miejscy powinni wiedzieć, że w piwnicach ratusza od czasu zasypania Młynówki zaczęły pracować pompy odwadniające. Stąd parking podziemny na Placu Słowiańskim choć technicznie jest wykonalny, to jednak nierealny ze względu na koszty budowy i późniejsze koszty eksploatacji. Prezydent o tyle jest usprawiedliwiony, że krótko mieszka w Legnicy, a jego znajomość historii miasta i ratusza nie jest mocną stroną. Natomiast urzędnicy muszą to znać. Możliwe, że bali się odezwać, kiedy prezydent mocno popierał ten pomysł. Znamy z historii przypadki, że wieżowce zamierzano budować na środku jeziora, a jezioro przenoszono na teren zalesiony.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Joanna B - niezalogowany 2023-11-25 17:39:41

    Betonoza jest przede wszystkim w umysłach twórców tego projektu. Gdzie są absolwenci naszych uczelni z szerokim horyzontem. To miasto potrzebuje ratunku. Tu nikogo nie zatrzymamy i będzie to osada osób 70 +. Nie ma miejsc wypoczynkowy , zielonych, tylko... Przepraszam te co były , to są wybiegami dla psów. Kto będzie w sluzgawce sprzątał te odchody. Kto po deszczu odważy się chodzić i schodzić tymi schodami. Korzystam z MPK i tylko współczuję tym kierowcom i innym jazdy na kangura. Skok-stop, Skok-stop.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Robert - niezalogowany 2023-11-25 17:43:19

    Beton beton i jeszcze raz beton. Jaka głowa prezydenta miasta taki plac. A mieszkańcy płacą

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Laguna - niezalogowany 2023-11-25 18:54:30

    Da się jeździć na deskorolkce ! najważniejsza funkcja uratowana!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    WERA - niezalogowany 2023-11-25 19:31:41

    Sami sobie wybrali takiego prezydenta, to mają to co chcieli. A chcącemu nie dzieje się krzywda. Dopóki nie nastąpi zmiana w myśleniu mieszkańców Legnicy to będzie coraz gorzej. Mogą sobie ponarzekać, krytykować, bo to lubią. Więc niech nadal robią to co lubią, a prezydent będzie robił to co on lubi. Muszą tylko płacić na bieżąco podatki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marek - niezalogowany 2023-11-26 00:24:26

    Co za tępy nieuk wymyślił pasy przy rondzie jak mogę się domyślić jest to zrobione dla szlachty pracującej w urzędzie miasta a obok zrobili przejście podziemne z WINDAMI gratulacje to tylko może być w zapyziałej Legnicy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obserwator - niezalogowany 2023-11-26 13:01:40

    Wszystko za czasów opalonego sknocone to dlaczego ten plac miałby być dobrze i z sensem Zrobiony?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ktoś - niezalogowany 2023-11-27 14:37:29

    Ale zawsze można ocenić, to co jest zrobione. Jeśli nic się nie zrobi - to też jest powód do narzekań. Krytyka jest łatwa, ba bardzo łatwa. Natomiast budowa projektu jest bardzo trudna i czasowa. Krytyka to tylko słowa, które nic nie kosztują. Oprócz wymowy. Jeszcze się taki nie urodził, który by wszystkim dogodził. Roszczeniowość jest aktualnie w modzie, teraz już od kołyski.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do