
Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów, od 2018 roku działa na rzecz ochrony praw konsumentów w Legnicy i w powiecie. W minionym roku wpłynęły do niego 3382 sprawy.
W 2024 roku do Miejskiego i Powiatowego Rzecznika Konsumentów wpłynęły 3382 sprawy konsumenckie - 2360 z Legnicy i 1022 z powiatu. Dla porównania w 2018 roku było ich o ponad dwa tysiące mniej.
- To były sprawy związane m.in. z zakupami odzieży, sprzętu AGD, materiałów i usług budowlanych - mówi Tomasz Strojek. – Ale też dotyczące oszustw podczas transakcji związanych z kryptowalutami, sprzedaży leków przez internet czy wyłudzeń pieniędzy.
W minionym roku w naszym mieście nie odbyły nieuczciwe prezentacje sprzedażowe. Jest to efekt działań, które podjął kilka lat temu Tomasz Strojek, by zwalczać wysoce nieetyczny proceder naciągania seniorów na kupno sprzętów, garnków, pościeli i innych „cudowności” w horrendalnych cenach i podpisywania niekorzystnych umów.
Rzecznik konsumentów prowadził również kampanie informujące i wspólnie z policją diecezją, rzecznikiem finansowym organizuje wykłady i szkolenia dla seniorów i młodzieży.
Miejski Rzecznik Konsumentów zapewnia m.in.: bezpłatne porady i informacje prawne dotyczące ochrony interesów konsumentów oraz działania w indywidualnych sprawach konsumenckich na rzecz mieszkańców Legnicy i powiatu, dotyczące np. kupna–sprzedaży oraz usług i umów o dzieło, telefonii, telewizji, usług kurierskich, pocztowych, turystycznych, budowlanych, kredytów, ubezpieczeń i sektora energetycznego.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie