
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowej dogadała się z Urzędem Marszałkowskim w sprawie rozszerzenia zakresu rewitalizacji linii kolejowej nr 284 Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój. Zmieniono parametry torów, tak by można było puścić nią cięższe składy towarowe. Ponadto stacja w Jerzmanicach Zdrój zostanie przystosowano do uruchomienia połączeń w kierunku Wojcieszowa i Lwówka Śląskiego.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe raz jeszcze podkreśla, że wydłużenie czasu realizacji o 2 lata (do roku 2028) absolutnie nie oznacza rezygnacji z tej inwestycji. Rewitalizacja linii nr 284 ma kolosalne znaczenie dla rozwoju wykluczonych komunikacyjnie powiatów złotoryjskiego i lwóweckiego. Wzmocni gospodarkę, otworzy nowe perspektywy dla mieszkańców, pobudzi turystykę. Umożliwi w przyszłości połączenie pociągami Legnicy ze stolicą Karkonoszy.
Faktem staje się to, co kilka tygodni temu zapowiadali m.in wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak oraz pochodzący z Legnicy wiceminister aktywów państwowych Robert Kropiwnicki.
– W celu zapewnienia wyższego standardu podróży oraz lepszych parametrów technicznych dokonaliśmy rewizji programu. Pozwoli ona na osiągnięcie wyższych wartości eksploatacyjnych, co w konsekwencji umożliwi przewoźnikom przygotowanie bardziej atrakcyjnej oferty – informuje Daniel Dygudaj, cyrektor Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Druga ważna zmiana dotyczy stacji w Jerzmanicach Zdroju, gdzie należąca do PKP PLK linia nr 284 zbiega się z przejętymi przez samorząd torami biegnącymi w stronę Lwówka Śląskiego i w stronę Wojcieszowa. Pierwotny projekt został poprawiony w taki sposób, aby stacja mogła obsługiwać połączenia w tych kierunkach. Rewitalizowana linia będzie lepiej powiązana z regionalną siecią kolejową i przygotowana na długofalowy rozwój. Jak informuje PKP PLK, nowe rozwiązania zwiększą konkurencyjność transportu kolejowego w województwie dolnośląskim.
Po zakończeniu rewitalizacji pociągi osobowe ze Złotoryi będą docierać do Wrocławia w około 70 minut. Prędkość maksymalna na trasie wyniesie do 120 km/h. Zmodernizowane zostaną tory, sieć trakcyjna oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Wzrośnie komfort i bezpieczeństwo pasażerów.
Powstanie nowy przystanek Legnica Zosinek. Na peronach będą wiaty, ławki, oświetlenie i czytelne oznakowanie
"Inwestycja prowadzona jest w sposób bezpieczny, efektywny i jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i partnerów biznesowych. PLK SA uwzględniają potrzeby lokalnej gospodarki – m.in. Huty Miedzi „Legnica” – zapewniając ciągłość obsługi kolejowej w trakcie robót. Projekt zakłada również dostosowanie infrastruktury kolejowej do parametrów bardziej sprzyjających transportowi towarów. Tory będą przygotowane tak aby pociągi towarowe mogły jechać z prędkością do 100 km/h i przewozić cięższe towary" - czytamy w komunikacie PKP PLK. "Prace realizowane są w formule „projektuj i buduj”, co pozwala na bieżąco uwzględniać potrzeby partnerów i społeczeństwa. Inwestycja toczy się zgodnie z planem i nie zamierzamy jej wstrzymywać. Zakończenie prac przewidziano w 2028 roku. Wydłużenie terminu wynika z konieczności wprowadzenia wcześniej wspomnianych lepszych rozwiązań projektowych, które poprawią geometrię toru, zwiększą poziom bezpieczeństwa i przygotują linię do dalszego rozwoju. Dzięki temu inwestycja przyniesie mieszkańcom i gospodarce regionu trwałe i wymierne korzyści."
Projektantem i wykonawcą linii Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój jest spółka Infrakol. Wartość umowy to ok. 262,7 mln zł. Pieniądze pochodzą z unijnego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej Plus.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.