
Aż sześć firm jest zainteresowanych budową trzeciego odcinka Zbiorczej Drogi Południowej od al. Rzeczypospolitej do ul. Sikorskiego.
To już drugie podejście do flagowej inwestycji obecnej kadencji samorządowej. Pierwszy przetarg, ogłoszony w 2020 r. zakończył się niepowodzeniem, bo najtańsza oferta przekraczała możliwości finansowe miasta aż o 12 mln zł. Tym razem stanęło do niego sześć firm. Najniższa zaproponowana cena to 88,7 mln zł brutto, najwyższa blisko 116 mln zł brutto.
Berger Bau – 115,8 mln zł
Strabag – 111,6 mln zł
Banimex – 105,7 mln zł
Budrim/Przedsiębiorstwo Transportowo-Budowlane – 98,3 mln zł
Budimex – 93,6 mln zł
Kobylarnia S.A./Mirbud – 88,7 mln zł
Jako że miasto tym razem dysponuje budżetem na inwestycję w wysokości 90,9 mln zł, jest szansa, że przetarg zakończy się wyłonieniem wykonawcy. W cenie mieści się konsorcjum firm: Kobylarnia z województwa kujawsko-pomorskiego i Mirbud ze Skierniewic (obie spółki wchodzą w skład jednej grupy kapitałowej).
Trzeci odcinek Zbiorczej Drogi Południowej ma połączyć aleję Rzeczypospolitej z osiedlem Piekary. Poprowadzony zostanie ul. Okrężną, potem minie basen przy ul. Radosnej, skrzyżuje się z ul. Sudecką na osiedlu Piekary, a następnie połączy się z ul. Sikorskiego. Zbiorcza droga południowa będzie mieć dwa „łączniki”. Pierwszym będzie można zjechać w kierunku osiedla Kopernika. Poprowadzony zostanie on wzdłuż cieku wodnego Kopanina, przez kawałek Parku Bielańskiego mijając skatepark i pumptrack, a następnie zostanie wpięty do ul. Koskowickiej, gdzie powstanie rondo.
Drugi łącznik poprowadzi z ronda, które powstanie przed ciepłownią, w kierunku ul. Myrka i docelowo do centrum handlowego na terenie byłego lotniska. Inwestycja wiązać się będzie z koniecznością likwidacji części ogródków działkowych. Trasa przebiegać będzie bowiem m.in. przez Rodzinne Ogródki Działkowe „Nad strumykiem” oraz „Zielona łączka”.
Budowa ostatniego etapu ZDP ma potrwać 22 miesiące.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Mnie interesuje,czy nowa trasa będzie biegła nad torami kolejowymi czy zostanie puszczona dołem, przez istniejący przejazd kolejowy? Bo mapka ma małą rozdzielczość i niewiele z niej wynika.
Będzie wiadukt drogowy nad torami. W mapce jest opis.
Czy odcinek przy ul. Karlińskiego również będzie zrobiony? Nic nie jest wspomniane w tym temacie
W mojej ocenie nie powinno się w tym etapie budować wiaduktu nad torami kolejowymi a jedynie poprowadzić do osiedla Kopernika droge jak w planie co również będzie sporym udogodnieniem i z łatwością pojazdy przemieszcza się na osiedle piekary. Na pewno to obniży koszt przetargu i budowy tego przedsięwzięcia, miasta nie stać na takie przedsięwzięcia na tym etapie
Moim zdaniem przetarg powinien być unieważniony. Taka inwestycja będzie kosztować więcej niż Krzakowskiemu wydaje się. W trakcie realizacji inwestycji pojawią się aneksy na roboty dodatkowe, nie ujęte w kosztorysie. Znamy te numery. A kasa jest pusta, kredyty coraz droższe. Najwyższy czas skrócić Krzakowskiemu męki w ratuszu. Referendum o odwołanie Krzakowskiego czas zacząć.
Droga jest potrzebna i cała Legnica czeka na nią od lat. Brawo panie Krzakowski!!!!
Wiadomo kiedy ruszy budowa?