
Miejski radny Piotr Niemiec ma pomysł, jak rozwiązać problem braku chodnika i ścieżki rowerowej na wiadukcie nad autostradą A4 na drodze krajowej nr 3, która łączy Legnicę z Nową Wsią Legnicką.
Piotr Niemiec (Koalicja Obywatelska) wystosował do prezydenta Tadeusza Krzakowskiego interpelację, w której proponuje, by nad autostradą A4 zamontować kładkę. Konkretnie chodzi mu o kładkę dla pieszych z ul. Piastowskiej, która w ramach przyszłorocznej przebudowy tej ulicy ma zostać zdemontowana.
Niemiec zwrócił się do prezydenta Legnicy o nawiązanie w tej sprawie kontaktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Radny rzucił pomysł, by po rozbiórce kładki jej przęsło przekazać GDDKiA. Zarządca A4 mógłby je wówczas zamontować nad jedną z nitek autostrady i dorobić w tej samej technologii drugie przęsło dla drugiej nitki.
Interpelacja radnego trafiła nie tylko do prezydenta Krzakowskiego, ale również do wójta Legnickiego Pola i wrocławskiego oddziału GDDKiA.
Poniżej interpelacja radnego Piotra Niemca.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Niezła fantazja, ale gołym okiem widać, że się nie zmieści.
W sumie nie głupi pomysł
Tu jest Wolska właśnie i brak politycznego porozumienia ,pomysł bardzo dobry i tnący koszty wybudowania nowej kładki w całości ,ale tu trzeba woli politycznej,chory kraj chorych na umyśle polityków.
Proszę doczytać interpelację: Wykorzystanie kładki miałoby odciążyć inwestycję z budowy jej w całości. Wykorzystane miałoby być wyłącznie przęsło główne 24m. Budowa nowych żelbetowych pylonów po stronie GDDKiA. Pozdrawiam!
A czy zorientował się Pan czy jest firma która podjęła by się takiej inwestycji i ile by to kosztowało a jaki koszt wybudowania takiej kładki od podstaw na wyznaczonym miejscu ?
Nie, nie zorientowałem się, ale zakładam, że przewiezienie kładki to koszt transportu wielkogabarytowego naczepą niskopodwoziową i koszt odpowiedniego dźwigu LIEBHERR. Jakbym zmierzył profil belki to z tablic budowlanych mógłbym podać jeszcze wagę kładki i ilu tonowy dźwig będzie potrzebny. Ładunek pewnie nie ważyłby więcej niż 15-20 ton. Ale póki co nie ma co drążyć tematu. Jeśli operacja zostałaby sprawnie przeprowadzona pod nadzorem doświadczonej osoby, to wraz z osadzeniem na przygotowanych pylonach nad dwoma z czterech pasów ruchu autostrady nie powinna trwać dłużej niż dobę. Chodzi o wykorzystanie wyłącznie przęsła głównego o rozpiętości 24m mierzonej wg mapy zasadniczej. Jak uważacie Państwo, że takie rozwiązanie jest zbyt ambitne na to miasto to współczuję podejścia. Widziałem większe transporty. Transporty wiatraków na przykład. A o operacji mógłby być nakręcony odcinek serialu dokumentalnego Megatransporty z kanału TVN Turbo.
Pomysł chodz na pierwszy rzut oka wydaje się szalony, to jeśli jest możliwy technicznie to na pewno lepsze od tego żeby rzucić kładę na wysypisko śmieci. Pewnie niestety tam skończy! Ale życzę powodzenia! , a i nowe przeznaczenie z pewnością się przysłuży. Popieram!
a co zamiast kładki ? kolejne pasy i światła?
To ciekawe, że chce się zlikwidować kładkę, która z tego co pamiętam chwilę temu była remontowana. Biorąc pod uwagę dzieci przechodzące tą kładką do szkół znajdujących się w pobliżu centrum, jest ona zdecydowanie bezpieczniejsza niż kolejne przejście ze światłami.
Nie robi się już takich kładek, to bariera architektoniczna. Na pasie rozdziału A4 radny wyobraża sobie zejście po schodach w dół i wejście z powrotem do góry? ciekawe. Taka kładka byłaby w całości w kompetencji GDDKiA. A GDDKiA odpisze że ten węzeł jest przewidziany do likwidacji i tyle będzie. Pisane chyba tylko dla szumu.
Jakby przeczytał treść interpelacji to by wiedział o co chodzi. 3 pylony, najazdy i południowa połowa kładki w zakresie GDDKiA. Nasza kładka tylko północne przęsło.