
Zgodnie z planami urzędu miasta do 2023 r. ma zostać przebudowana ulica Piastowska. W grudniu 2019 r. ruszyły prace projektowe. Zakładają one, że jedna z głównych legnickich ulic pozostanie czteropasmowa.
Radny Piotr Niemiec (Koalicja Obywatelska) w temacie tej inwestycji ma zupełnie inne zdanie niż prezydent Tadeusz Krzakowski i jego współpracownicy. Znany legnicki architekt podważa sens pozostawienia na zmodernizowanej za grube miliony złotych ulicy Piastowskiej czterech pasów ruchu. I proponuje zaprojektowanie drogi dwupasmowej.
Argumentacja radnego Niemca jest taka: po tym, jak wybudowana zostanie obwodnica południowo-wschodnia (zgodnie z zapowiedziami Ratusza w 2024 r.), ulica Piastowska przestanie być drogą krajową nr 94. Tranzyt zostanie przekierowany na obwodnicę, co spowoduje, że natężenie ruchu na Piastowskiej znacznie zmaleje. Stanie się ona droga lokalną.
Dlatego Niemiec proponuje, by Piastowską zaprojektować i przebudować na ulicę dwupasmową, mającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę, na wzór ul. Jaworzyńskiej. Takie rozwiązanie pozwoli na budowę setek miejsc parkingowych, a także ścieżek rowerowych. Znaleźć się ma również miejsce na zieleń i małą architekturę miejską.
Radny w swojej interpelacji sugeruje również skomunikowanie Piastowskiej rondami bądź zwykłymi skrzyżowaniami z ulicami Henryka Dąbrowskiego/ Piotra Ściegiennego, Rycerską i Skłodowskiej-Curie, demontaż kładki dla pieszych w rejonie ul. Rycerskiej.
Prace projektowe nad przebudową ulic Piastowskiej i Pocztowej rozpoczęły się w grudniu 2019 r. Projekt ma być gotowy do końca października br. Czy uwagi radnego Niemca zostaną uwzględnione? Czas pokaże, choć odpowiedź, jaką radny Koalicji Obywatelskiej otrzymał na poprzednią interpelację w tej sprawie, nakazuje w to wątpić. Zastępca prezydenta Jadwiga Zienkiewicz zwróciła bowiem uwagę na to, że ograniczenie Piastowskiej do dwóch pasów ruchu wymagałoby „zmiany koncepcji pozostałej części układu drogowego miasta poprzez zmiany organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej” oraz dokonanie analizy przepustowości z uwzględnieniem prognozy ruchu na okres 20 lat.
FOT. ANDRZEJ TRZECIAK
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wzór Jaworzyńskiej to katastrofa! Chodniki jak na pochód pierwszomajowy zastawione ławeczkami, na których nikt w tych spalinach i hałasie nie siada. Brak miejsc parkingowych bardzo doskwiera mieszkańcom. Pan Niemiec chyba mieszka na księżycu, że takie brednie wygaduje. Chłopie! Oprzytomniej ! Może jeździsz Jaworzyńską do pracy codziennie ? Co, Niemiec ? Jantura przytulił platformersa. Będzie teraz hołubił pana architekta dla zasady, bo mu Krzakowski nie w smak ! Dziennikarz-samouk w akcji ! Ot!
Spierdolcie wszystko jak Jaworzyńską w Legnicy. Tego debila co projektował Jaworzyńską należy w.......
Panie Niemiec puknij się w łepetynę! Jaworzyńska to horror a nie droga. Nie ma gdzie zaparkować i pełno bezsensownych donic. Krawężniki ostre że można opony pociąć. Połączyć Piastowską z Dąbrowskiego, Ściegiennego i Rycerską? Chore pomysły
Za chwilę po Świętach jakiś następny mądry radny będzie pytał o kładki dla pieszych nad ulicą Sikorskiego o których mówił ratusz ...Jeszcze nie wiadomo co z A4 i połączeniem jej z Legnicą a tu już dywagacje na temat "obwodnicy prezydenckiej " , która może w ogóle nie powstać bo nie będzie potrzebna jak stary odcinek A4 zostanie Drogą Krajową 94.
Legniczanie chcą zap***spać swoimi brykami, chcą dodatkowych pasów skrzyżowań bezkolizyjnych i parkingów bo w każdym domu są już 2 fury. pzdr600
Zlikwidować chodniki i wybudować dwa dodatkowe pasy. Ewentualnie można się pozbyć kamienic z jednej strony. To dopiero będzie się fajnie jeździć.
Tylko nie wzorować się na Jaworzyńskiej bez ścieżki rowerowej od Lidla, wąskiej dla autobusów, wozów straży, z ogromnymi chodnikach i małymi parkingach. Chojnowska ma być czteropasmowa, z jedną ścieżką rowerową, po drugiej stronie z parkingach. Wystarczy miejsca i na normalne chodniki
Proszę brać przykład z Rzeczypospolitej. Luuuuks droga.
Panie radny Jaworzyńska to zły wzór do naśladowania. Niefunkcjonalna ulica, wykona za olbrzymie pieniądze. 2 mln zł kosztował remont jednego km ulicy. Do tego NIK wykazał naruszenia prawa przez ratusz. Jaworzyńska to pomnik niegospodarności prezydenta. Może być tylko przestrogą dla potomnych, jak nie należy remontować legnickich ulic.
Drogi powinny być szersze a nie węższe. To nie komuna, na chama chcecie wpychać na rowerki i do autobusów???
Bardzo dobry pomysł, tak trzymać, po cholerę 4 pasy w centrum Legnicy. Obwodnica powinna wywalić ruch 94 z miasta. Zieleń i miejsca parkingowe - Jaworzyńska to słaby wzór na ostateczny kształt, ale pokazuje że nie trzeba 4 pasów by sprawnie się poruszać. Otwórzmy centrum przez ulicę Rycerską i sprawmy by ciągi komunikacyjne były dywersyfikowane przez mniejsze uliczki.
Trzeba przycisnąć nierobów z ratusza - zmiany na Piastowskiej, Rzeczpospolitej, poprawa komunikacji Bielan ze wschodem miasta, obwodnica południowa i zamknięcie jej na wylocie na Prochowice (z drogą 94)
"Może jeździsz Jaworzyńską do pracy codziennie ?" człowieku który poleciałeś już polityką w wątku drogowym, masz tu korki, że Ci nie w smak zmiana ? Cztery pasy krzywego asfaltu w centrum to twoja wymarzona Legnica ? Trzeba ogarnąć w końcu miasto, otworzyć centrum dla ludzi.
A kto widział kiedykolwiek korek na Piastowskiej? Ja nie pamiętam. Ta droga jest przeprojektowana! A zaraz 94-ka opuści centrum, więc po co taka autostrada w centrum. Samochodów może jest więcej, ale populacja Legnicy spada. Samochodów będzie więcej, ale na parkingach i dlatego potrzeba więcej miejsc parkingowych, a nie szerszych dróg.
I tak! - jeżdżę codziennie do pracy Jaworzyńską i jest jak ta lala! To chodniki są wzdłuż Jaworzyńskiej spartolone z niesławnymi donicami na czele.
PS. Gratuluję kultury wypowiedzi niektórym! Mamusia musi być dumna!
Panie Pawle Jantura, proszę o nie pisanie kłamstw, Pan Piotr Niemiec nie jest Architektem by nim być trzeba posiadać stosowne uprawnienia a On ich nie posiada. Projektowanie bez uprawnień to przestępstwo. Lista członków Izby Architektów jest ogólnodostępna.
Samochodow jest coraz wiecej a nie coraz.mniej. zwezanienulic nie jest dobrym pomyslem. Do spacerow najlepssym miejscem sa parki. Tyle sie mowi o ekologii a swiatla co 10 metrow. Parodia sie robi.