
Ministerstwo Infrastruktury zaprezentowało program budowy 100 obwodnic o łącznej długości 820 kilometrów. Na ten cel wyda 28 miliardów zł. Rządowy program ma być realizowany w latach 2020-2030. Na liście jest obwodnica Legnicy.
W kwietniu 2018 r. na konferencji prasowej w legnickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wojewoda dolnośląski w towarzystwie parlamentarzystów Prawa i Sprawiedliwości i prezydenta Tadeusza Krzakowskiego ogłosił, że w ciągu czterech lat wybudowana zostanie obwodnica południowo-wschodnia. Padła deklaracja o rozpisaniu przetargu w trzecim kwartale 2018 r.
Za pieniądze z budżetu państwa (90 mln zł) GDDKiA miała wybudować pozamiejski odcinek obwodnicy o długości 2,8 km. Odcinek w granicach Legnicy o długości 0,8 km, kosztem 30 mln zł wybudować miało miasto. Mimo hucznych zapowiedzi inwestycja do dziś nie ruszyła. W międzyczasie obwodnica, a dokładnie jej przebieg wywołał w Legnicy gorącą dyskusję. Mieszkańcy Piekar, którzy nie chcą, by obwodnica prowadziła przez środek osiedla, zorganizowali protest. Napisali w tej sprawie nawet do premiera Mateusza Morawieckiego.
Przebieg obwodnicy pozostaje wciąż sprawą otwartą. Z informacji płynących z wrocławskiego oddziału GDDKiA wynika, że wciąż trwają prace projektowe. Tymczasem Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło program „100 obwodnic”. Na liście rządowych inwestycji znalazła się obwodnica legnicka, która ma połączyć ul. Gniewomierską z Piekarami.
Z opublikowanej przez ministerstwo informacji wynika, że budowa obwodnicy odwlecze się w czasie. Przetarg, który ma wyłonić jej wykonawcę ma bowiem zostać ogłoszony dopiero w pierwszym kwartale 2023 r.
- Zostały zabezpieczone środki na prace przygotowawcze. Prowadzone prace projektowe we współpracy z miastem. Decyzja o ujęciu inwestycji w Programie 100 obwodnic pozwoli na budowę tego ważnego obejścia poza granicami miasta. (…) Podstawowym celem budowy obwodnicy Legnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 94 na kierunku od granicy państwa do Wrocławia – czytamy na stronie Ministerstwa Infrastruktury.
FOT. WWW.GOV.PL, GDDKiA
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Spokojnie przy kolejnych wyborach obieca to samo. A może jeszcze obiecać obwodnicę do nieba
Najpierw piszecie,że "obwodnica"legnicka ma połączyć Gniewomierską z Piekarami a poniżej,że program 100 obwodnic pozwoli na budowę tego odcinka poza granicami miasta by wyprowadzić ruch tranzytowy na DK94 od granicy do Wrocławia....TO GDZIE JEST PRAWDA!? Dla przebudowy lub budowy nowej A4 już się szykuje teren .Zobaczcie ile drzew wycinają na DK94 do Wrocławia by ją poszerzyć do 4 pasów aby odciążyć remontowaną A4...I później cały tranzyt przez Piekary!!! Brawo!
"...Mieszkańcy Piekar, którzy nie chcą, by obwodnica prowadziła przez środek osiedla, zorganizowali protest...".
Nie mieszkańcy Piekar, tylko grupka kilkunastu osób podżegana przez klechów, postanowiła zaprotestować nie zwracając uwagi na koszty, ani na wygodę dojazdu mieszkańców Piekar do strefy.
Dla nich najważniejszy jest interes kościoła.
Mam nadzieję, że obwodnica pobiegnie ulicą Sikorskiego.
Ta grupka kilkunastu osób zebrała ponad 4000 podpisów mieszkańców Piekar by "obwodnica" przebiegała poza miastem,a połączenie Piekar z LSSE było normalną drogą ,lokalną a nie dla ruchu ciężkiego.Ciężki transport nie będzie z powrotem po załadunku czy rozładunku wracał 3-ką do Lubina by zjechać z niej na DK94 w kierunku Wrocławia tylko pojedzie tak jak sobie prezydent życzy właśnie przez Piekary,czy to w dzień czy w nocy...Tylko niektórym to ciężko zrozumieć...NA szczęście GDDKiA zapowiedziała,że przed podjęciem jakichkolwiek decyzji przedstawi trzy warianty tej obwodnicy i przeprowadzi KONSULTACJE SPOŁECZNE. I w tym cała nadzieja,że wybierzemy wariant korzystny dla wszystkich mieszkańców Legnicy jak też Kunic czy Golanki.A dla połączenia Piekar ze strefą nie trzeba drogi o parametrach niemal autostradowych jak przebudowywany właśnie w takich parametrach ten zamknięty od 2 lat odcinek Sikorskiego...
Wizjoner chce drogę krajową nr 94 wraz z ruchem autostradowym wprowadzić do centrum Piekar. Rząd wyprowadzić obwodnicę poza granice Legnicy. Podejście rządu jest prawidłowe. Obwodnica powinna przebiegać poza zabudową mieszkaniową Legnicy. Dlaczego Krzakowski chce wprowadzić obwodnicę do Piekar powinny wyjaśnić CBA i prokurator.
Widać, że Jantura dołączył do Fanclubu Krzaka.
Wczoraj w U.M.Można było zgłosić uwagi do planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego rejonu ul.Koskowickiej i terenów pod przyszłą "obwodnicę". Okazało się,że można sobie przyjść i porozmawiać ale żadnego wpływu na plan już mieć nie można bo w poprzednich latach wszystkie plany nasi bezradni radni przyklepali jak leci.Miasto może wiec robić (i robi) co chce nie licząc się z głosem mieszkańców. Jest to wyraz kompletnego lekceważenia obywateli.A swoją drogą ciekawi jesteśmy co na tą wizję prezydencką o "obwodnicy" DK94 przez Piekary myślą mieszkańcy Kunic,Spalonej,Golanki....Przecież ten cały tranzyt z Sikorskiego i Wrocławskiej aż do Prochowic mieliby u siebie...A prawdziwa OBWODNICA miałaby mijać ich miejscowości o co walczymy.Cała nadzieja w GDDKiA....
„(...)Ciężki transport nie będzie z powrotem po załadunku czy rozładunku wracał 3-ką do Lubina by zjechać z niej na DK94 w kierunku Wrocławia tylko pojedzie tak jak sobie prezydent życzy właśnie przez Piekary,czy to w dzień czy w nocy(...)” - cóż to za brednie? Częściowo to prawda- ciężki transport po załadunku na strefie nie będzie wracał 3ką do Lubina, żeby jechać do Wrocławia... BO ze strefy pojedzie A4 bezpośrednio do Wrocławia lub Zgorzelca - niby po co miałby jechać na Piekary? :) :) :)
Obwodnicę trzeba zrobić, bo szykuje się przebudowa autostrady, i cały ruch będzie na czas remontu przebiegał przez miasto. To przez co najmniej sześć lat. Brawo debile z PIS