
- W Legnicy jest aktualnie realizowanych kilkanaście inwestycji na kwotę ok. 200 mln zł przy dofinansowaniu rzędu prawie 130 mln zł - poinformował prezydent Tadeusz Krzakowski. Prace toczą się równocześnie na kilku ważnych arterii drogowych, co znacznie utrudnia kierowcom poruszanie się po mieście. Zdaniem prezydenta tej kumulacji nie można było uniknąć.
Prezydent Tadeusz Krzakowski zaprosił dziennikarzy na konferencję prasową, by podkreślić skalę i wagę miejskich inwestycji. Skrótowo omówił zarówno te, które już się rozpoczęły, jak i te, na które wkrótce zostaną ogłoszone przetargi. Wspomniał również o kilku dużych zadaniach, na które miasto poszukuje pieniędzy. Priorytetem na przyszłe lata będzie np. przebudowa ul. Złotoryjskiej. Ratusz ma przygotowaną dokumentację na odcinek od ul. Ceglanej do Ronda Unii Europejskiej. Do przebudowy ma też trafić odcinek tej ulicy od granicy miasta do bramy przy Hucie Miedzi Legnica oraz fragment przy sądach, od ul. Gwarnej do przejścia podziemnego.
W połowie 2023 r. zakończy się przebudowa ul. Sikorskiego (wartość inwestycji 12,6 mln zł, w tym 3,9 mln zł dofinansowania z Funduszu Rozwoju Dróg).
W tym roku gotowy będzie ponadto fragment zbiorczej drogi południowej od ronda na ul. Myrka do ronda na ul. Radosnej z przejściem do ronda w al. Piłsudskiego.
- Następnym etapem tej inwestycji będzie budowa wiaduktu kolejowego nad torami w kierunku ul. Sudeckiej, co wraz z odcinkiem ul. Okrężnej od ul. Rzeczypospolitej do ul. Radosnej zostanie zrealizowane w roku 2024. Na bieżący rok planowane jest za to oddania do użytkowania ul. Sudeckiej od ronda Dywizjonu 303 do ronda na skrzyżowaniu ul. Koskowickiej i Sudeckiej - informuje prezydent Tadeusz Krzakowski.
Zbiorcza droga południowa (III etap) ma kosztować 93,4 mln zł.
Za 29,4 mln zł miasto przebudowuje pl. Słowiański (dofinansowanie: 23,7 mln zł z Polskiego Ładu)., co - jak podkreśla prezydent - nie tylko przywróci estetyczny wygląd temu fragmentowi Legnicy, ale też skomunikuje centrum poprzez ul. Mickiewicza i Oświęcimską ze zbiorczą drogą południową. Plac Słowiański ma być gotowy do użytkowania jesienią br.
W I kwartale br zakończy się termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Budowlanych (wartość inwestycji: 7 mln zł; dofinansowanie: 4 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego).
W maju lub czerwcu ekipa budowlana zejdzie z budowy Domu Opieki nad Matką i Dzieckiem (wartość inwestycji: 8,7 mln zł; dofinansowanie: 1 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych). Po wyposażeniu placówki, w IV kwartale będzie można w nim zakwaterować pierwszych lokatorów.
Trwa termomodernizacja obiektów przychodni przy ul. Tatrzańskiej i Biegunowej (wartość inwestycji 2,6 mln zł) oraz budowa nowego energooszczędnego oświetlenia drogowego na osiedlu Sienkiewicza (wartość inwestycji: 4,3 mln zł; dofinansowanie: 2,6 mln zł z RPO Województwa Dolnośląskiego).
- Planowane są prace związane z wymianą oświetlenia na Tarninowie - zapowiada prezydent Legnicy.
Najpóźniej w czwartym kwartale 2023 r. zakończy się przebudowa basenu Bąbelek. Jego stan techniczny po 28 latach użytkowania stwarzał zagrożenie wyłączeniem z użytkowania. Wartość inwestycji: 17,8 mln zł; dofinansowanie 6,9 mln zł - dotacja celowa z budżetu państwa).
- Przygotowujemy przebudowę ul. Limanowskiego od ul. Kartuskiej do ul. Czarneckiego i Kamiennej. Środki na ten cel są zabezpieczone z Polskiego Ładu. Niebawem będziemy ogłaszać przetarg - informuje Tadeusz Krzakowski. - Ponadto ruszamy z rozbudową układu komunikacyjnego na lotnisku oraz z budową łącznika ul. Marynarskiej i ul. Żołnierskiej.
W ramach modernizacji infrastruktury sportowej zaplanowano: budowę kompleksu boisk zewnętrznych przy II Liceum Ogólnokształcącym, modernizację boiska treningowego o sztucznej nawierzchni z infrastrukturą lekkoatletyczną przy stadionie w parku oraz budowę boiska z nawierzchnią syntetyczną przy Zespole Szkół Budowlanych. Wartość inwestycji: 17,5 mln zł; dofinansowanie: 15,8 mln zł z Polskiego Ładu).
Planowana jest przebudowa byłej bursy przy ul. Żółkiewskiego na potrzeby społeczne. W pierwszej kolejności korzystać z niej będą uchodźcy z Ukrainy. Koszt 3 451 075 pokryje z całości RPO Województwa Dolnośląskiego.
Ze względu na inwestycje przy ważnych drogach, bardzo trudno się obecnie przemieszczać samochodem po Legnicy. Kierowcy w czterech rejonach miasta mogą natknąć się na roboty drogowe: objazdy, korki, zwężenia jezdni. Według prezydenta Tadeusza Krzakowskiego niemożliwe było rozłożenie tych inwestycji w czasie, gdyż rząd skumulował konkursy na ich dofinansowanie. Konieczne zmiany w organizacji ruchu zostały zaakceptowane przez Wydział Ruchu Drogowego Urzędu Miasta w Legnicy oraz policję.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
pan pożal się boże prezydent nie powiedział może ile przy okazji będzie wyrżniętych drzew, krzewów i ile wylanego betonu i asfaltu w miejscu zieleni?
pytanie kto im patrzy na ręce?
dobrze jest leją beton
PiS by wydał więcej i zrobił mniej. Świnie z partii by się nażarły, a tak czują niedosyt...
ulica Czarnieckiego a nie Czarneckiego
Jaki ten "nasz" najważniejszy dobry ....Zapewne większość tych drogowych prac będzie miała swój koniec tuż przed wyborami - czy może się mylę ...? A co zrobił w tym kierunku w ciągu 30 lat ??? Ano zalewał mieszanką mineralną na zimno i gorąco dziury po dziurach ....
I wycinał drzewa gdzie się da, także w parku...
Niech ktoś to zatrzyma …….. oj Boże co to się stanęło
Czas przerwać to szaleństwo zatapiania Legnicy w długach na 30 lat.
Przygotowujemy przebudowę ul. Limanowskiego od ul. Kartuskiej do ul. Czarneckiego i Kamiennej. Środki na ten cel są zabezpieczone z Polskiego Ładu. Niebawem będziemy ogłaszać przetarg - informuje Tadeusz Krzakowski. Skandaliczna wypowiedź prezydenta, który wykazuje SIĘ rażącą nieznajomością naszego miasta. Po pierwsze ulica Limanowskiego w żaden sposób nie styka się z ul. Kartuską i Czarneckiego. Po drugie w Legnicy nie ma ul. Czarneckiego. Jest natomiast ul. Czarnieckiego. Po trzecie ul. Limanowskiego jest łącznikiem pomiędzy ul. Nadbrzeżną a ul. Kamienną. Kompromitacja do kwadratu
Wg google map fragment Czarneckiego to ta sama ulica co Limanowskiego.
Mieciu nie pitol. Przejdź się po ul. Czarnieckiego, to zobaczysz to, co prezydent powinien wiedzieć. Nie ma ul. Czarneckiego, nie ma styku ul. Limanowskiego z ul. Czarnieckiego
Wszechwładny tamtędy nie jeździ to skąd ma wiedzieć ... Ważne ,że na jego drodze do pracy nie ma ani jednej dziury , a jak się pokaże to natychmiast likwidują i to wcale nie żadną mieszanką mineralno-asfaltową przyklepywaną gumiakiem a potem kołami samochodów tylko fachowo . Teraz rondo na Słowiańskim najważniejsze by nie musiał jeździć dookoła na służbowy parking pod ratuszem .
Hahaha a Rzeczpospolitej to legnicki faraon w planach nie ma, na wysokosci ogrodniczego sklepu juz nawierzchni nie ma.
Jaki fenomen. Mówi się, że kapuściane głąby nie mają głosu
W Legnicy trwa boom na ustawianie pachołków w ulicznych kraterach i ograniczanie prędkości do 30 km/h.
Banda partyjnych cwaniaków,kolesi i układowców musi się nażreć i nakraść bo jeszcze w sumie mają czas żeby się do następnych wyborów nachapać