
Na terenie zdewastowanego dworca kolejowego w Złotoryi spółki PKP Polskie Linie Kolejowe i Infrakol podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych na linii nr 284 Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Inwestycja opiewająca na 263 mln zł zostanie zrealizowana do 2026 roku z rządowego programu Kolej Plus. Dzięki temu możliwe stanie się przywrócenie połączeń pasażerskich.
Zrewitalizowana linia nr 284 Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój zapewni przejazdy z prędkością do 120 km/h. Na ponad 24 kilometrach szlaku wymieniony zostanie tor. Modernizację przejdzie cała trakcja. Szacuje się, że po zakończeniu prac czas przejazdu ze Złotoryi do Wrocławia zajmie ok. 1 godz. 10 min, a ze Złotoryi do Legnicy ok. 17 minut.
Mieszkańcy Legnicy wsiądą do pociągów z nowego przystanku – Legnica Zachodnia. Dobrą obsługę zapewnią przebudowane stacje Złotoryja i Jerzmanice-Zdrój. Perony zostaną wyposażone w wiaty oraz ławki. Czytelne oznakowanie zapewni dobrą orientacje w podróży. Oświetlenie ułatwi przejazdy po zmroku. Przebudowane zostaną skrzyżowania kolejowo - drogowe i zwiększy się poziom ich zabezpieczeń. Sprawne i bezpieczne podróże zapewnią również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Do odpisania umowy nie doszło w gabinecie, ale na terenie nieczynnego dworca PKP w Złotoryi, gdzie zjechali się przedstawiciele PiS z marszałek Sejmu Elżbietą Witek na czele.
- Rządowy program Kolej + umożliwia powrót kolei do mniejszych miast i miejscowości. Mieszkańcy Dolnego Śląska, w tym Złotoryi po latach znów skorzystają z połączeń pasażerskich. Sprawniejszy transport sprzyja rozwojowi gospodarczemu regionów oraz przyczynia się do poprawy jakości życia mieszkańców – mówił obecny na złotoryjskiej uroczystości Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
– Jako zarządca infrastruktury kolejowej dążymy do tego, aby z regionalnych połączeń kolejowych mogła skorzystać jak największa liczba mieszkańców – zapewniał Ireneusz Merchel, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Z Programu Kolej Plus do realizacji w województwie dolnośląskim zakwalifikowano 3 projekty. W ramach tych inwestycji, oprócz rewitalizacji linii kolejowej Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój, zaplanowano prace na linii Legnica – Środa Śląska – Wrocław (projekt „Budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław”) oraz rewitalizację trasy Zgorzelec – Bogatynia.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Witkowa się lansuje? Całe miasto jest obwieszona spadochroniarzami (Kura, Kleszcz, Witek, Machałek, Kubów ...)
Jeśli ceny biletów będą atrakcyjne to ludzie będą korzystać. A tak swoją drogą może koleje dolnośląskie pochwalą się ile osób korzysta z przystanku legnica strefa ? Panie Rodak ? Jaka cena biletu w porównaniu z biletem MPK na odcinku dworzec główny strefa ? Rozkład przyjazny ?
Rozkład do doopy
Widać pani Witek pięknie wyretuszowana na tych bilbordach,pewnie chce wygrać z rzeczywistością.
A dlaczego dr Śmieszka tam nie było - przecież nie tylko o arsen chodzi w Legnicy i okolicach. Co takiego dobrego w ostatnim czasie zrobił dla miasta i okolic ? Mógł się zaprezentować na uroczystości podpisania umowy. No tak jak PIS zarządza pieniędzmi podatników to się nazywa rozdawnictwo ale jak PO ukrywa te pieniądze mówiąc" kasy nie ma i nie będzie" to nikt głośno nie mówi ZŁODZIEJSTWO.
Bezparyjni Samorządowcy to V kolumna Pisu. Nie głosować na nich za wszelką cenę. Wszystko to milionerzy z Kolei Dolnośląskich zwłaszcza, oderwani od rzeczywistości mitomani...
Dobrze powiedziane. Kd ma drogie bilety
Jeszcze niedawno za bilet powrotny Legnica - Wrocław płaciłem ok. 30 zł, teraz trzeba zapłacić 44 zł. Może lepiej rowerem elektrycznym ?