
W piątek rozpocznie się 27. Festiwal Form Audiowizualnych INTERMEDIALE 2020. W programie imprezy m.in. koncerty z gatunku elektroakustyki, elektroniki i muzyki eksperymentalnej oraz wystawa „Sygnał.Szum – Radio In” w Galerii Ring. Wstęp wolny.
Festiwal INTERMEDIALE otworzy 15 października o godz. 18.00 wystawa „Sygnał.Szum – Radio In” w Galerii Ring. Natomiast o godz. 19 w Sali Maneżowej Akademii Rycerskiej odbędzie się pierwszy festiwalowy koncert.
„Sygnał.Szum – Radio In” to wystawa prac grupy Radio Internazionale, w skład której wchodzi Krzysztof Pawlik, Tomasz Baran i Grażyna Kaczmarek. Na ekspozycji, której animacje budują projekcje wizualne i formy akustyczne, zobaczymy instalacje wideo wykonane głównie przy pomocy kolażowej techniki cut-up, których tematem jest motyw komunikacji i jej zakłóceń. Ekspozycja staje się audiowizualną opowieścią o chaosie i ciągłych zmianach, jakim podlegają relacje społeczne. Prezentowane prace mają nieco nostalgiczny charakter, co potęguje obecność echa listów radiowych słuchaczy i mrocznego świata XIX-wiecznych powieści.
Ekspozycja będzie czynna do 23 listopada, a 13 listopada o godz. 18.00 zaplanowane jest kuratorskie zwiedzanie wystawy.
Program koncertów 27. Festiwalu Form Audiowizualnych INTERMEDIALE w Sali Maneżowej Akademii Rycerskiej,
15 października, godz. 19.00 - koncerty/audiowizualne performanse:
odbo oqpo (IT/SI) - słoweńsko-włoskie trio, tworzące dźwiękową mieszankę psychodelicznej improwizowanej muzyki, od współczesnych utworów elektroakustycznych po space-free-jazz w stylu Sun Ra. Ich instrumentarium to różne rodzaje fletów, instrumenty elektroniczne, bębny, perkusja i syntezator modularny.
White Nerve Connection (PL) - projekt audiowizualny założony w 1997 r., skupiony na rozwijaniu tradycji surrealistycznej muzyki konkretnej, field recordingu oraz plądrofonii, zanurzonych czasami w ambientalnym lub etnicznym sosie. Do powstawania muzycznych kolaży grupa wykorzystuje techniki aleatoryczne, złapane nagrania z różnych stron świata oraz wytworzone na bazie syntezy i nagrań drony. Instrumentarium grupy to nie tylko współczesne samplery i syntezatory, ale również grające zabawki, sprzęty kuchenne, stare płyty i taśmy, czy przetworzone odgłosy natury. Tworzą one, wraz z obrazem wideo wielowarstwową opowieść, przenoszącą odbiorcę na czas koncertu w inne miejsce i czas.
Pin Park (PL) - to duet, który tworzą Maciek Bączyk i Maciek Polak. Ich muzyka, nacechowana technologiczną melancholią, silnie nawiązuje do klimatu elektronicznej awangardy ubiegłych dekad. Muzycy korzystają z nietypowej architektury i niepowtarzalnych brzmień syntezatorów legendarnej, brytyjskiej firmy EMS. Wykorzystują potencjał tych instrumentów i poszerzają go o doświadczenia współczesnych nurtów elektronicznych. W trakcie koncertów Pin Park, Aga Jarząb, z audiowizual-nej manufaktury kinoMANUAL, tworzonej z Markiem Bączykiem, przejmuje rolę VJ-ki, miksując kinoMANUALOWE animacje na żywo, do żywego, elektronicznego dźwięku.
16 października, godz. 19.00 - koncerty/audiowizualne performanse:
Laura Llaneli (ES) mieszka i pracuje w Barcelonie. Bada związki między produkcją i odbiorem dzieła audiowizualnego w kontekście urządzeń i oprogramowań komputerowych. Sięgając do korzeni sztuki krytycznej, tworzy tematyczne spektakle, często zanurzone w dyskursie feministycznym. Za-daje pytanie o to, jak w kontekście nowych technologii funkcjonują kobiety, w życiu codziennym i w sztuce. Na Festiwalu zaprezentuje swój nowy projekt "Vibration Through", koncert rozpoczynający się od eksploracji przedmiotów wykonanych z różnych materiałów, wzmacnianych głośnikami kontaktowymi, które pulsują zgodnie z ciałem i sposobem filtrowania dźwięku.
Inire (PL) zaprezentuje rhizome, audiowizualny projekt zbudowany na głosach, nagraniach terenowych oraz na generowanych elektronicznie strukturach harmonicznych, których części zestawione są ze sobą w taki sposób, by budować niehierarchiczną i otwartą na interpretację fakturę. Każdy element harmoniczny ma równe prawa, aby zadać pytanie, czy w procesie słyszenia oddzielamy to, co w dźwiękach naturalne od tego, co technologiczne.
12 listopada, godz. 19.00 - Koncerty/audiowizualne performanse:
CHIMERA (IT) trio na instrumenty elektroniczne, które zajmuje się komponowaniem w czasie rzeczywistym oraz możliwościami przekładania improwizacji muzycznej na sferę wizualną. Projekt będzie wariacją na temat wzajemnych wpływów procesu komponowania aleatorycznego i real time composing na sferę wizualną performansu.
Krzysztof Pawlik (PL) audiowizualny performans dimensions to kompozycja inspirowana ideą współczesnych funkcji, ograniczeń i możliwości eksperymentalnej muzyki elektronicznej, tworzonej na analogowych generatorach, przy użyciu syntezy modularnej oraz nagrań terenowych. Swoim kształtem nawiązuje do gatunku eksperymentalnych audycji radiowych SEPR, a także do idei komponowania jako procesu zachodzącego bez użycia komputerów.
FOT. Galeria Sztuki w Legnicy
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie