Reklama

W weekend startuje Festiwal Form Audiowizualnych INTERMEDIALE 2021 - program imprezy

W piątek rozpocznie się 27. Festiwal Form Audiowizualnych INTERMEDIALE 2020. W programie imprezy m.in. koncerty z gatunku elektroakustyki, elektroniki i muzyki eksperymentalnej oraz wystawa „Sygnał.Szum – Radio In” w Galerii Ring. Wstęp wolny.

Festiwal INTERMEDIALE otworzy 15 października o godz. 18.00 wystawa „Sygnał.Szum – Radio In” w Galerii Ring. Natomiast o godz. 19 w Sali Maneżowej Akademii Rycerskiej odbędzie się pierwszy festiwalowy koncert.

„Sygnał.Szum – Radio In” to wystawa prac grupy Radio Internazionale, w skład której wchodzi Krzysztof Pawlik, Tomasz Baran i Grażyna Kaczmarek. Na ekspozycji, której animacje budują projekcje wizualne i formy akustyczne, zobaczymy instalacje wideo wykonane głównie przy pomocy kolażowej techniki cut-up, których tematem jest motyw komunikacji i jej zakłóceń. Ekspozycja staje się audiowizualną opowieścią o chaosie i ciągłych zmianach, jakim podlegają relacje społeczne. Prezentowane prace mają nieco nostalgiczny charakter, co potęguje obecność echa listów radiowych słuchaczy i mrocznego świata XIX-wiecznych powieści.

Ekspozycja będzie czynna do 23 listopada, a 13 listopada o godz. 18.00 zaplanowane jest kuratorskie zwiedzanie wystawy.

Program koncertów 27. Festiwalu Form Audiowizualnych INTERMEDIALE w Sali Maneżowej Akademii Rycerskiej,

15 października, godz. 19.00 - koncerty/audiowizualne performanse:


odbo oqpo (IT/SI) - słoweńsko-włoskie trio, tworzące dźwiękową mieszankę psychodelicznej improwizowanej muzyki, od współczesnych utworów elektroakustycznych po space-free-jazz w stylu Sun Ra. Ich instrumentarium to różne rodzaje fletów, instrumenty elektroniczne, bębny, perkusja i syntezator modularny.

White Nerve Connection (PL) - projekt audiowizualny założony w 1997 r., skupiony na rozwijaniu tradycji surrealistycznej muzyki konkretnej, field recordingu oraz plądrofonii, zanurzonych czasami w ambientalnym lub etnicznym sosie. Do powstawania muzycznych kolaży grupa wykorzystuje techniki aleatoryczne, złapane nagrania z różnych stron świata oraz wytworzone na bazie syntezy i nagrań drony. Instrumentarium grupy to nie tylko współczesne samplery i syntezatory, ale również grające zabawki, sprzęty kuchenne, stare płyty i taśmy, czy przetworzone odgłosy natury. Tworzą one, wraz z obrazem wideo wielowarstwową opowieść, przenoszącą odbiorcę na czas koncertu w inne miejsce i czas.

Pin Park (PL) -  to duet, który tworzą Maciek Bączyk i Maciek Polak. Ich muzyka, nacechowana technologiczną melancholią, silnie nawiązuje do klimatu elektronicznej awangardy ubiegłych dekad. Muzycy korzystają z nietypowej architektury i niepowtarzalnych brzmień syntezatorów legendarnej, brytyjskiej firmy EMS. Wykorzystują potencjał tych instrumentów i poszerzają go o doświadczenia współczesnych nurtów elektronicznych. W trakcie koncertów Pin Park, Aga Jarząb, z audiowizual-nej manufaktury kinoMANUAL, tworzonej z Markiem Bączykiem, przejmuje rolę VJ-ki, miksując kinoMANUALOWE animacje na żywo, do żywego, elektronicznego dźwięku.

16 października, godz. 19.00 - koncerty/audiowizualne performanse:

Laura Llaneli (ES) mieszka i pracuje w Barcelonie. Bada związki między produkcją i odbiorem dzieła audiowizualnego w kontekście urządzeń i oprogramowań komputerowych. Sięgając do korzeni sztuki krytycznej, tworzy tematyczne spektakle, często zanurzone w dyskursie feministycznym. Za-daje pytanie o to, jak w kontekście nowych technologii funkcjonują kobiety, w życiu codziennym i w sztuce. Na Festiwalu zaprezentuje swój nowy projekt "Vibration Through", koncert rozpoczynający się od eksploracji przedmiotów wykonanych z różnych materiałów, wzmacnianych głośnikami kontaktowymi, które pulsują zgodnie z ciałem i sposobem filtrowania dźwięku.

Inire (PL) zaprezentuje rhizome, audiowizualny projekt zbudowany na głosach, nagraniach terenowych oraz na generowanych elektronicznie strukturach harmonicznych, których części zestawione są ze sobą w taki sposób, by budować niehierarchiczną i otwartą na interpretację fakturę. Każdy element harmoniczny ma równe prawa, aby zadać pytanie, czy w procesie słyszenia oddzielamy to, co w dźwiękach naturalne od tego, co technologiczne.

12 listopada, godz. 19.00 - Koncerty/audiowizualne performanse:

CHIMERA (IT) trio na instrumenty elektroniczne, które zajmuje się komponowaniem w czasie rzeczywistym oraz możliwościami przekładania improwizacji muzycznej na sferę wizualną. Projekt będzie wariacją na temat wzajemnych wpływów procesu komponowania aleatorycznego i real time composing na sferę wizualną performansu.

Krzysztof Pawlik (PL) audiowizualny performans dimensions to kompozycja inspirowana ideą współczesnych funkcji, ograniczeń i możliwości eksperymentalnej muzyki elektronicznej, tworzonej na analogowych generatorach, przy użyciu syntezy modularnej oraz nagrań terenowych. Swoim kształtem nawiązuje do gatunku eksperymentalnych audycji radiowych SEPR, a także do idei komponowania jako procesu zachodzącego bez użycia komputerów.

FOT. Galeria Sztuki w Legnicy 

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do