
Ratusz przymierza się do największej inwestycji obecnej kadencji samorządowej. Chodzi o trzeci odcinek Zbiorczej Drogi Południowej. Sprawdziliśmy, ile budowa drogi będzie nas kosztować.
Trzeci, ostatni już odcinek Zbiorczej Drogi Południowej połączy aleję Rzeczypospolitej z osiedlem Piekary. Poprowadzony zostanie ul. Okrężną, potem minie basen przy ul. Radosnej, skrzyżuje się z ul. Sudecką na osiedlu Piekary, a następnie połączy się z ul. Sikorskiego. Przed kilkoma dniami urząd miasta ogłosił przetarg, który wyłoni wykonawcę. Prace budowlane mają się rozpocząć w 2021 r. i potrwają dwa lata. ZDP ma być gotowa w październiku 2023 r.
Pisaliśmy o tym na TuLegnica.pl
Ile będzie kosztować ostatni odcinek ZDP? Z Wieloletniej Prognozy Finansowej, którą rada miejska przyjęła na wtorkowej sesji, wynika że 82,8 mln zł. Choć pewności nie ma, bo jeszcze kilka lat temu w tym samym dokumencie urzędnicy wpisywali 35, 62, 68 i 73 mln zł. Prezydent Tadeusz Krzakowski pytany przez radnych o przyczyny rosnących kosztów inwestycji, tłumaczy się rosnącymi cenami usług i materiałów. Póki co, w WPF-ie na budowę drogi w 2021 r. zapisano 29 682 480, 00 zł., na 2022 r. - 35 475 000, 00 zł, a na 2023 r. - 16 196 273,00 zł.
Przypomnijmy, że drugim odcinkiem Zbiorczej Drogi Południowej, od ul. Jaworzyńskiej do al. Rzeczypospolitej, jeździmy od grudnia 2017 r. Jego budowa pochłonęła blisko 60 mln zł. Bankowy kredyt miasto spłacać będzie jeszcze przez trzy lata, do 2023 r.
Na zdjęciu: budowa II odcinka ZDP przez park. FOT. Andrzej Trzeciak
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jedne z najgorzej wydanych pieniędzy. Jedyne co to spowoduje to przepchnie korki w inne miejsce. Dla Legnicy kluczowe jest bezpośrednie połączenie terenów lotniskaio strefy z Piekarami, czyli obwodnica robiona przez miasto i GDDiKA. To dopiero rozwiąże obecny aburd komunikacyjny. Do tego Optymalnie byłoby wlączyć Bartoszów w granice administracyjne miasta i uzyskać dobrze położóne tereny pod inwestycje / zabudowę.
O jakich korkach w innym miejscu piszesz? Najwazniejsze, żeby odciążyć centrum miasta i Rzeczpospolitą, a jak pojawi się bezpośrednie połączenie strefy z Piekarami to będzie jeszcze lepiej. To dobra inwestycja i oby jak najszybciej została zrealizowana.
Ta inwestycja powinna być zatrzymana. Po co wyludnionemu miastu taka obwodnica. Legnica osiągnie poziom 30.000 mieszkańców, bo w mieście zostaną tylko miłośnicy Krzakowskiego, którzy przez kilkadziesiąt lat będą z przyjemnością spłacać długi Krzakowskiego, płacić wysokie podatki i ponosić wysokie opłaty za usługi komunalne. Każdy rozsądny człowiek znajdzie lepsze warunki do życia choćby w Kunicach czy Krotoszycach.
Trzeci etap ZDP to bardzo potrzebna inwestycja będzie łączyć Tarninów i Bielany z Piekarami . Jak bardzo jest potrzebna świadczy to że ulicą 100 lecia Niepodległości ( drugi etap ZDP ) przejeżdża tysiące samochodów , które nie muszą jechać przez centrum . W 100 tysięcznym mieście potrzebne są inwestycje drogowe .