
Na majowej sesji rada miejska zajmie się planem zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego przy al. Rzeczypospolitej w sąsiedztwie kortów tenisowych.
Uchwałą ws. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działek położonych przy al. Rzeczpospolitej między dawną bazą PKS a kortami tenisowymi, radni zajmowali się jeszcze w ub. roku, na grudniowej sesji. Została ona jednak zdjęta z porządku obrad, gdy radni Platformy Obywatelskiej zorientowali się, że prezydenccy urzędnicy dopuścili w planie możliwość budowy na prywatnym placu hipermarketu lub galerii handlowej.
Uchwała poszła do poprawki. Teraz wraca na sesję, już w zmienionej formie. W nowej wersji plan osobno traktuje teren byłej bazy PKS-u i osobno plac „cyrkowy”. Na tym pierwszym mają powstać bloki mieszkalne. Na drugim zachowana została funkcja usługowo-handlowa, ale już bez możliwości budowy dużych obiektów typu galeria czy hipermarket.
Co ciekawe, dokument dopuszcza przebudowę odcinka (od „Biedronki” do placu „cyrkowego”) alei Rzeczypospolitej w taki sposób, by miała cztery pasy ruchu.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
"Mądrość" ten koncepcji poszerzenia drogi Alei Rzeczypospolitej na m a ł y m odcinku, by potem znowu było cienko...powala mnie. A l e j a ma swą specyfikę - jest drogą z dużym pasem zieleni. Inaczej przestaje być aleją. Z definicji. Po drugie- plan tej drogi - ALEI -jest zintegrowany z zabudową, która została w specjalny sposób zakomponowana przez wysokiej klasy architektów przed wojną. Jest to pas zabudowy mieszanej, ale jednak z domami o niewielu kondygnacjach i z dużą częścią domków i willi. To wymaga wzięcia pod uwagę MIESZKAŃCÓW tej dzielnicy. W mieście się przede wszystkim m i e s z k a i pracuje. Korzystanie z pojazdów nie jest tu priorytetem. Ten problem należy rozwiązywać nie a k a c y j n i e , tylko w dużym wyprzedzeniem zmian. ZMIAN KLIMATU! Drzewa duże -obniżają temperaturę w mieście o kilka stopni! ZMIAN stylu życia. Wielu ludzi wybierze bardziej ekologiczne formy przemieszczania się - rowery, hulajnogi i inne, oraz wewnątrz miasta- komunikację miejską. To wymaga bezpieczniejszych tras - w cieniu, bez bezpośredniego kontaktu rowerzystów z automobilistami czyli osobne szlaki. Czas na zaplanowanie parkingów na obrzeżach miasta i łatwy dojazd do centrum lub daleką obwodnicę podłączeniem do tych parkingów. Ten plan obecny jest kompletnie bez polotu i wizji całościowej i problemowej o szerszym charakterze. To jest pomysł w stylu chomika- złapać okazję i napchać sobie policzki, a potem...będzie potem.
1 komentujący ma racje, polać mu!
Od spalin przez te korki mieszkańcy się duszą. Nie ma płynnego ruchu, nie ma gdzie parkować. Chcesz drzewek to wyprowadź się na wieś i sobie posadź. Najwięcej do powiedzenia ma ktoś kto tam nie mieszka. W tym planie jest 4pasmowa Rzeczypospolitej, a w kolejnych planach będą kolejne odcinki aż do Bielańskiej. Mieszkańcy od dawna o to zabiegają.
I sądzisz że jak wybudują 4 pasmową jezdnię to przybędą mjejsca parkingowe że będzie płynny ruch. Popatrz co się dzieje na innych 4 pasmowych