
Mikołaj Gospodarek jest autorem najnowszego przewodnika o Dolnym Śląsku, który przybliża turystom 50 zamków i pałaców naszego regionu. Album będzie dostępny m.in. w punktach informacji Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, a także ukaże się w wersji cyfrowej. W ramach akcji #WspierajDolnyŚląsk powstał także nowy spot reklamowy, w którym pojawia się także Legnica.
Premiera przewodnika „Dolny Śląsk po królewsku – 50 najpiękniejszych zamków i pałaców”
Album-przewodnik: „Dolny Śląsk po królewsku – 50 najpiękniejszych zamków i pałaców” autorstwa Mikołaja Gospodarka jest zaproszeniem do odkrywania uroków regionu. W obliczu wyzwań, jakie niesie ze sobą odbudowa turystyki po niedawnej klęsce powodzi, wpisuje się w akcje promujące region i stanowi kolejny element kampanii „Wspieraj Dolny Śląsk”, mającej na celu zachęcenie do odwiedzania województwa.
- Co czwarty polski zabytek znajduje się na Dolnym Śląsku. Te miejsca każdego roku przyciągają rzesze turystów, a pamiętajmy, że turystyka jest jedną z gałęzi gospodarki szczególnie ważnych dla naszego regionu. W naszej obecnej, trudnej sytuacji popowodziowej ważne jest abyśmy dodatkowo zachęcali turystów do odwiedzania naszych atrakcji – mówi Jarosław Rabczenko, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniku ukazuje magię Dolnego Śląska na bazie 50 wyjątkowych obiektów i plenerów, uwiecznionych na malowniczych zdjęciach. To podróż po zamkach i pałacach regionu, a także w głąb jego historii i architektury. Wśród wyróżnionych lokalizacji znalazł się imponujący średniowieczny Zamek Bolków, gdzie odbywają się klimatyczne imprezy i turnieje rycerskie przyciągające turystów, oraz Zamek Grodziec, malowniczo położony na wygasłym wulkanie i zachwycający każdego odwiedzającego. W przewodniku nie zabrakło także opisów pałaców, takich jak Gruszów, który z pietyzmem odrestaurowano, aby dziś mógł służyć jako hotel oraz miejsce inspirujących spotkań i warsztatów artystycznych.
– Oddaję w Państwa ręce książkę, której napisanie sprawiło mi wiele radości. Cieszę się, że mogłem odwiedzić te wszystkie miejsca i na własne oczy podziwiać ich piękno. Dzielę się tym, co uznałem za najciekawsze i najważniejsze. Lista 50 obiektów nie oznacza wcale, że są to wszystkie zamki i pałace na terenie województwa dolnośląskiego. Jest to autorska selekcja, której celem było przekrojowe pokazanie ogromnego skarbu jaki posiada Dolny Śląsk. Głęboko wierzę w to, że dzięki promocji tych obiektów wielu turystów wyruszy na odkrywanie innych miejsc w regionie. To co oddajemy w Państwa ręce, to „zaczyn”. Oby ta książka stała się przyczynkiem do zwiększenia ruchu turystycznego na Dolnym Śląsku. – mówi Mikołaj Gospodarek, autor przewodnika.
Publikacja w formie książkowej dostępna będzie w punktach informacji Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, w trakcie wydarzeń wspieranych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego oraz w dolnośląskich zamkach i pałacach. Jeszcze w listopadzie pojawi się także w formacie cyfrowym jako PDF oraz audiobook.
Dolny Śląsk: inny w każdym ujęciu – premiera spotu ukazującego filmowe możliwości regionu
Równocześnie z premierą przewodnika we Wrocławiu odbyła się także premiera specjalnie przygotowanego spotu promującego Dolny Śląsk - w tym również Legnicę - stworzonego na zlecenie Dolnośląskiego Centrum Filmowego. Ukazuje on różnorodne i niezwykle malownicze plenery regionu, zachęca do odkrywania Dolnego Śląska nie tylko oczami turysty, ale także twórców filmowych, dla których unikalna architektura, zabytki i krajobrazy stanowią wymarzone tło dla projektów filmowych i telewizyjnych.
- Dolny Śląsk to prawdziwy magnes dla filmowców – oferuje jedne z najpiękniejszych i różnorodnych miejsc na mapie Polski. Spot, który przygotowaliśmy, to wyraz naszej dumy z regionu: wyjątkowa architektura idzie tu w parze z naturalnym bogactwem krajobrazów. Nasz region jest w stanie „zagrać” nadmorskie krainy, europejskie stolice i klimatyczne prowincje. Spot, który przygotowaliśmy, ukazuje tę różnorodność i ma za zadanie inspirować filmowców do odważnych wizji i realizacji w naszym regionie – mówi Magdalena Klich-Kozłowska, dyrektorka Dolnośląskiego Centrum Filmowego, które jest odpowiedzialne za promocję filmowego potencjału regionu.
Hasło kampanii skierowanej do turystów i filmowców - „Dolny Śląsk: inny w każdym ujęciu” – podkreśla niezwykły potencjał regionu. Znaleźć tu można zróżnicowane plenery, od historycznych zamków i pałaców po niepowtarzalne krajobrazy, mogące przenieść widza w dowolny zakątek świata i czas. Dolny Śląsk jest scenerią, która jest w stanie „zagrać” każdą epokę i klimat, od przeszłości, przez teraźniejszość, po futurystyczne wizje przyszłości.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie