
Od dzisiaj Złotoryja - najstarsze miasto w Polsce - ma komunikację miejską. Składa się z dwóch linii, na których kursują dwa pachnące nowością autobusy elektryczne Solaris Urbino. Jest bezpłatna i sprzężona z darmową aplikacją na telefon Time4BUS, podpowiadającą za ile minut elektrobus podjedzie na przystanek.
Pierwszy autobus, wypełniony pasażerami po przysłowiową kokardkę, wyruszył z Rynku o godzinie 10.54, z sześciominutowym opóźnieniem. To dlatego, że przedłużyła się nieco część oficjalna, podczas której głos zabierali burmistrz Paweł Kulig i wicewojewoda dolnośląski Artur Jurkowski. Moment był, bez dwóch zdań, historyczny. Sygnał do odjazdu pierwszego solarisa dał Bolesław Pietrawski, który w listopadzie ubiegłego oku obchodził setne urodziny. Porusza się o kulach. Autobusy, które takim jak on ułatwią poruszanie się po mieście, to było jedno z jego marzeń.
Ostatnie osiem miesięcy Urząd Miasta w Złotoryi wykorzystał, aby ułożył i skonsultować z mieszkańcami rozkłady jazdy. Do dyspozycji pasażerów są dwie linie autobusowe. Linia nr 1 umożliwia dojazd m.in. do szpitala, przychodni zdrowia, ośrodka kultury, cmentarza czy Rynku z każdej części miasta. Kursuje w dni robocze (14 kursów) i wolne od pracy (8 kursów). Linia nr 2 będzie dostępna od poniedziałku do piątku, a jej głównym zadaniem jest zapewnienie dojazdu do szkół i do zakładów pracy w podstrefie Legnickiej Specjalnej Strefy Przemysłowej. Rozkłady jazdy publikujemy pod tekstem.
Komunikacja miejska w Złotoryi została włączona w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Po wgraniu na telefon aplikacji mobilnej Time4BUS pasażerowie uzyskują dostęp do szeregu użytecznych informacji. Aplikacja poinformuje ich, za jaki czas autobus przyjedzie na konkretny przystanek, w którym miejscu trasy się aktualnie znajduje i którędy pojedzie. Jest tam też podręczny rozkład obu linii oraz aktualne informacje na temat zmian i utrudnień w ruchu (w formie tekstowej i graficznej). Aplikację Time4BUS można pobrać ze sklepów Google Play (urządzenia z systemem Android) lub App Store (urządzenia z systemem iOS).
Uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej i wszelkie nieprawidłowości mieszkańcy mogą zgłaszać internetowo, przez moduł „Zgłoś sprawę” znajdujący się na stronie miejskiej (www.zlotoryja.pl), a od 17 kwietnia także poprzez adres mailowy: komunikacja@zlotoryja.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.