
Blisko 300 tys. zł wydało Legnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji na działania reklamowo-promocyjne w 2018 r. W pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. - ponad 100 tys. zł.
Wydatki miejskiej spółki na reklamę i promocję na „tapetę” wziął radny Prawa i Sprawiedliwości Andrzej Lorenc. Swoją interpelację, w której zwrócił się do prezydenta Tadeusza Krzakowskiego o dane za 2018 r. i pierwsze półrocze 2019, uzasadnił troską o kieszenie legniczan, którzy, jak podkreślił w swoim piśmie „są głównym odbiorcą wody dostarczanej przez LPWiK”.
Z odpowiedzi, jaką uzyskał od zastępcy prezydenta Jadwigi Zienkiewicz (od lat pełni funkcję przewodniczącej rady nadzorczej LPWiK) wynika, że w 2018 r. wodociągi na promocję i reklamę wydały w sumie 287 996,67 zł netto, natomiast w pierwszym półroczu 2019 – 106 186,18 zł netto.
Z udzielonej radnemu odpowiedzi można też się dowiedzieć, że na „reklamę i promocję poprzez różne media” LPWiK wydało w 2018 r. - 14 280 zł, a w 2019 r. (do czerwca) - 350 zł. Na „programy i akcje społeczne i ekologiczne” analogicznie – 48 564,00 zł i 8 041,00 zł.
- Środki wydatkowane przez spółkę na reklamę i promocję projektów unijnych nie są ujmowane we wniosku taryfowym, natomiast obowiązek poniesienia tych kosztów wynika z zawartych umów o dofinansowanie – wyjaśnia Zienkiewicz.
Ostatnia podwyżka cen wody i ścieków w Legnicy – o 45 groszy za metr sześcienny - miała miejsce w maju br. Dziś płacimy 10,98 zł. Już dziś jednak wiadomo, że po kolejnej zmianie taryfy, w maju 2020 r. za metr sześcienny zapłacimy 11,83 zł.
FOT. Andrzej Trzeciak (TuLegnica.pl)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jaki ma sens reklamowanie monopolisty? Zobaczymy czy przed samymi wyborami nie pojawią się na tych bilbordach mordy polityków. Bo to może być tylko po to żeby było zaklepane miejsce.
W ubiegłym roku były wybory. Widzę związek z wydatkami.
Panie Pawle już pisałem kilka razy to Panu ... NA TAPET, tapetę można sobie na ścianie powiesić
Prezentowane dane skłaniają do wniosku, że LPWiK finansowało kampanię wyborczą? Pytanie jest czyją?