Reklama

Ile miasto zapłaciło Łukaszowi Kazkowi za promocję Legnicy?

Za realizację dwóch filmów promujących Legnicę na popularnym internetowym kanale History Story oraz autorskie spotkanie z Łukaszem Kazkiem urząd miasta wydał w sumie 3,5 tys. zł brutto. "W celu promocji Legnicy, miasto planuje szeroką współpracę z innymi autorami - zapowiada wiceprezydent Aleksandra Krzeszewska.

Pierwszy film - "Rosyjski Gorset Legnica 1945-1993 jak wyglądało życie mieszkańców miasta w cieniu wojsk radzieckich" - od trzech tygodni jest do obejrzenia na kanale Łukasz Kazek History Story. Licznik wskazuje już 115 tysięcy wyświetleń. Do tego film ma 5,8 tys. polubień oraz 704 komentarzy, na ogół pozytywnych, a niekiedy wręcz entuzjastycznych. Ludzie piszą na przykład: "Piękne miasto, do którego mam wielki sentyment", "Piękne miasto, mili i sympatyczni ludzie", "Marzę o odwiedzeniu tego pięknego miasta", "Nigdy wcześniej nie słyszałam o Legnicy jako Małej Moskwie, a to naprawdę ciekawy i mało znany rozdział polskiej historii"... 

Wśród legniczan film zebrał znacznie gorsze recenzje - ze względu na uproszczenia i kompromitujące błędy popełnione przez Łukasza Kazka. Suchej nitki nie zostawił na nim dziennikarz Grzegorz Żurawiński: "W Pile, Suwałkach i Toruniu nie zauważą fastrygi i kitu np. z ewidentnymi wpadkami lokalizacyjnymi. Takimi jak nazwanie Domem Prijoma (dziś hotel i restauracja "Rezydencja") obiektu byłego sowieckiego Domu Oficera (dziś siedziba kurii biskupiej). Jak natarczywe pokazywanie z drona i fałszywie nazywanie "Kwadratem" placu z kolumną upamiętniającą Jubileusz Roku 2000 i 760.lecie bitwy pod Legnicą. Ważniejsze jest, że filmowo opowieść jest uboga niczym emerytura pomostowa, a narracyjnie bełkotliwie banalna sprowadzająca się do truizmów, kroniki kryminalnej i wątpliwej jakości (a nawet źle cytowanych) anegdot z melodramatycznym cmentarnym finałem rozsławionym przez "Małą Moskwę" Waldemara Krzystka".

Wypada mieć nadzieję, że Łukasz Kazek wyciągnął wnioski z tego potknięcia i drugi zamówiony przez miasto materiał okaże się bardziej rzetelny.

Ratusz absolutnie nie narzeka na efekty współpracy z History Story. "Film „Rosyjski gorset” ma na celu promocję Legnicy w kraju i zagranicą" - informuje zastępczyni prezydenta Aleksandra Krzeszewska. "Takie programy wzbudzają także zainteresowanie u innych twórców, którzy powracają do tych historii, tym samym do promocji naszego miasta. Przyczyniają się do poznawania Legnicy, jej historii, walorów turystycznych. Dzięki temu, jak informują biura podróży i przewodnicy, jest coraz większe zainteresowanie odwiedzinami Legnicy."

Jeśli celem współpracy z History Story było zainteresowanie potencjalnych turystów niebanalną historią Legnicy, osiągnięto to stosunkowo niskim kosztem (3,5 tys. zł brutto). Dla porównania w 2023 roku Urząd Miasta w Legnicy wydał 2,8 tys. zł na relację filmową z konferencji popularnonaukowej "Na fali zdrowia". Powstał wówczas 8-minutowy materiał wciąż dostępny w serwisie YouTube. W ciągu 2 lat doczekał się 38 wyświetleń. W tym samym czasie ratusz zapłacił 1 230 zł za trwający minutę filmik pt. "Zdrowa Legnica finał Waleczne lwiątka", który po 2 latach ma 25 wyświetleń. Podobne przykłady można mnożyć. 

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 25/03/2025 10:14
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2025-03-25 10:02:16

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2025-03-25 11:07:08

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    widział to wszystko - niezalogowany 2025-03-25 12:52:13

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ad456 - niezalogowany 2025-03-25 14:41:01

    Jak się za promocje wziela paprotka urzędową to wiadomo że musiało słabo wypaść, czy naprawdę nikt nie widzi że ta kobieta to porażka tego urzędu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kroto - niezalogowany 2025-03-25 14:46:55

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MED - niezalogowany 2025-03-25 16:35:02

    Charty spuszczone ze smyczy. Nagonka ruszyła. Zaczęło się polowanie na Krzeszewską Zastępcę prezydenta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Basia - niezalogowany 2025-03-26 00:13:56

    Ludzie. Czy wy nie widzicie jak to miasto jest brudne , ! Zapsione, usiane małpkami, pomazane sprejami, banerami radnych ..narodowymi daniami..i strasznymi witrynami . Tak było za krzakowskiego tak jest i teraz. Nie ma znaczenia pani taka i siaka. Przywykliśmy do niechlujstwa. Jak się kogoś zaprasza to się sprząta a potem dyskutuje o daniach. Obejście dworca i widok z kładki kładzie na łopatki. A jak zieleń urzeka. @. Czar dawnego miasta - organizatora wystawy róż. Co zostało. ? Personalne kłótnie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pan K - niezalogowany 2025-03-26 06:17:58

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    alibaba - niezalogowany 2025-03-26 08:16:42

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    LCCorp - niezalogowany 2025-03-26 16:06:02

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do