Reklama

Jak uczyć dziecko samoorganizacji w nauce? Zacznij od małego

Organizacja czasu, obowiązków i ustalanie harmonogramu dnia stanowi to nie lada wyzwanie zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Natłok szkolnych i pozaszkolnych obowiązków może sprawić, że zarządzanie swoimi zadaniami może okazać się niezwykle trudne. Jest to jednak umiejętność, której można się nauczyć – jak zacząć, by móc liczyć na najlepsze efekty w przyszłości?

Samodzielność i samoorganizacja u najmłodszych

Samoorganizacja to niezwykle przydatna umiejętność, którą warto rozwijać już od najmłodszych lat. Odpowiednie zdolności z tego zakresu pozwalają nie tylko lepiej i skuteczniej wykorzystywać czas. To także ważne wsparcie w nauce samodzielności, kreatywności i niezależności. Od czego zacząć naukę samoorganizacji u dziecka?

Ustalanie priorytetów

Naukę samoorganizacji u dziecka warto zacząć od podstaw planowania. Na początek dobrym pomysłem będą podstawowe techniki organizacji, takie jak tworzenie list zadań do wykonania – informacje na ten temat można połączyć z samodzielnym tworzeniem planu dnia czy tygodnia. Jako rodzic lub nauczyciel należy przede wszystkim pomóc dziecku zrozumieć, które zadania powinny być najważniejsze i które z nich wykonać w pierwszej kolejności. Nie można przy tym zapomnieć o uwzględnieniu czasu wolnego i przestrzeni na odpoczynek. Aby zachęcić dziecko i pomóc w lepszym przyswajaniu całego procesu, warto wykorzystać kolorowe markery, pisaki czy naklejki, które będą wywoływać pozytywne skojarzenia z procesem planowania i pozwolą skuteczniej uporządkować zadania.

Odpowiednie miejsce nauki

Samoorganizacja w nauce to więcej niż tylko wygospodarowanie odpowiedniej ilości czasu na wypełnienie obowiązków. To również przygotowanie otoczenia i miejsca pracy. Dobre zorganizowanie przestrzeni do nauki ma ogromne znaczenie pod względem efektywnego przyswajania wiedzy. Należy przede wszystkim pamiętać o odpowiednim oświetleniu i pozbyciu się zbędnych rozpraszaczy. Pomocne mogą okazać się także różnego rodzaju organizery, pudełka czy teczki szkolne od Oxford, które pomogą zachować porządek w notatkach, zadaniach domowych i projektach.

Stosowanie motywacji i nagród

Warto zdawać sobie sprawę, że nauka samoorganizacji u dzieci jest procesem długotrwałym i wymaga zaangażowania zarówno ze strony pociechy, jak i rodzica. Dlatego ważne jest, aby w maksymalnym stopniu zachęcać dziecko do samodzielności, a każdy, nawet niewielki sukces – np. otrzymanie dobrej oceny w szkole – odpowiednio nagradzać. Dodatkowo warto już od najmłodszych lat wpajać dziecku, że każde działanie pociąga za sobą konsekwencję i dawać przykład w postaci dobrej organizacji własnego czasu.

Nieoceniona pomoc w organizacji

Uczenie dziecka samoorganizacji to proces, który wymaga czasu, cierpliwości i konsekwencji. Kluczowe jest zaczynanie od małych kroków i stopniowe wprowadzanie coraz bardziej zaawansowanych technik. W tym niełatwym zadaniu wspomóc mogą was produkty firmy Oxford, przygotowane z myślą o najmłodszych uczniach: https://www.my-oxford.com/pl/kolekcje/oxford-kids-organizacja/

Aplikacja tulegnica.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo tuLegnica.pl




Reklama
Wróć do